Płatności i bankowość

BLIK już w Revolucie. Jak to działa?

Piotr Kurek
BLIK już w Revolucie. Jak to działa?
Reklama

Po miesiącach testów Revolut oficjalnie udostępnia płatności BLIK dla wszystkich. Jak z niego skorzystać?

We wrześniu tego roku dziennik Rzeczpospolita informował, że Revolut szykuje się na prawdziwą rewolucję – wprowadzenie obsługi BLIK-a. To jedna z najpopularniejszych metod płatności w Polsce, z której każdego dnia korzysta miliony Polaków. W pierwszej kolejności z nowej funkcjonalności mogli korzystać pracownicy fintechu, później udostępniona została ona w ramach testów friends & family, no i na koniec z udziałem wybranej grupy klientów. I tego ostatniego ostatniego etapu testów doczekaliśmy się kilka tygodni , gdyż niektórzy użytkownicy Revoluta  w Polsce, którzy nie są powiązani w żaden sposób z firmą, zgłaszali, że w ich aplikacji pojawiła się możliwość aktywacji płatności realizowanych przez BLIK-a. Teraz z tej funkcji powinni móc korzystać wszyscy posiadacze konta w tej aplikacji.

Reklama

Użytkownicy Revoluta w Polsce chcący korzystać z BLIK-a mają możliwość opłacania w ten sposób zamówień online, w sklepach stacjonarnych oraz wypłacać gotówkę w bankomatach. Na ten moment nie ma możliwości przekazywania sobie pieniędzy na telefon, czy płatności bez podawania kodu. Niewykluczone jednak, że funkcje te pojawią się w przyszłości. Warto zaznaczyć, że transakcje BLIK-iem mają dzienne limity. Choć te w fazie testów były dość niskie – 5000 zł i 10 transakcji dziennie, wraz z uruchomieniem funkcjonalności dla wszystkich, zostały one znacznie podniesione. Obecnie, klienci Revolut chcący płacić BLIK-iem muszą liczyć się z dziennym limitem w wysokości 50 tys. zł lub 100 transakcji. By móc ponownie skorzystać z tej wygodnej płatności, należy odczekać 24 godziny. Warto też zaznaczyć, że płatności BLIK są realizowane wyłącznie w naszej walucie.

BLIK w Revolucie. Jak skorzystać?

By skorzystać z płatności BLIK w aplikacji Revolut, należy spełnić kilka warunków. Oto one:

  1. posiadać urządzenie urządzenie mobilne powiązane z numerem telefonu operatora sieci komórkowej,
  2. posiadać aplikację Revolut,
  3. posiadać konto Revolut, które będzie wykorzystywane do transakcji BLIK,
  4. zaakceptować ten Regulamin oraz Regulamin kont osobistych,
  5. aktywować usługę BLIK w aplikacji Revolut.

Aby wykonanać zlecenie płatnicze w formie transakcji BLIK, musisz je autoryzować poprzez wykonanie wszystkich poniższych czynności:

  1. wygenerowanie Kodu BLIK,
  2. wprowadzenie Kodu BLIK w witrynie internetowej sprzedawcy, na terminalu POS lub w bankomacie,
  3. zaakceptowanie transakcji BLIK w aplikacji Revolut.

Revolut w swoim regulaminie zwraca też uwagę na kilka kwestii – w szczególności na sytuacje, w których płatności wykonywane przez BLIK nie będą mogły być zrealizowane. Firma odmówi zrealizowania zleconej transakcji BLIK, jeśli:

  1. Twoje konto Revolut zostało zamknięte lub zablokowane,
  2. uwierzytelnianie umożliwające weryfikację Twojej tożsamości nie przebiegło pomyślnie,
  3. wprowadzono nieprawidłowe dane podczas autoryzowania transakcji BLIK,
  4. przekroczono limit czasu na zatwierdzenie transakcji BLIK wskazany w aplikacji Revolut,
  5. Kod BLIK wygasł,
  6. kwota transakcji BLIK, którą chcesz zrealizować, jest wyższa niż Twoje dostępne saldo,
  7. przekroczyłeś dostępny dzienny limit transakcji BLIK.

W przypadku odmowy zrealizowania transakcji BLIK aplikacja poinformuje o tym użytkownika i w miarę możliwości poda przyczyny odmowy.

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu

Reklama