Po miesiącach testów Revolut oficjalnie udostępnia płatności BLIK dla wszystkich. Jak z niego skorzystać?
We wrześniu tego roku dziennik Rzeczpospolita informował, że Revolut szykuje się na prawdziwą rewolucję – wprowadzenie obsługi BLIK-a. To jedna z najpopularniejszych metod płatności w Polsce, z której każdego dnia korzysta miliony Polaków. W pierwszej kolejności z nowej funkcjonalności mogli korzystać pracownicy fintechu, później udostępniona została ona w ramach testów friends & family, no i na koniec z udziałem wybranej grupy klientów. I tego ostatniego ostatniego etapu testów doczekaliśmy się kilka tygodni , gdyż niektórzy użytkownicy Revoluta w Polsce, którzy nie są powiązani w żaden sposób z firmą, zgłaszali, że w ich aplikacji pojawiła się możliwość aktywacji płatności realizowanych przez BLIK-a. Teraz z tej funkcji powinni móc korzystać wszyscy posiadacze konta w tej aplikacji.
Użytkownicy Revoluta w Polsce chcący korzystać z BLIK-a mają możliwość opłacania w ten sposób zamówień online, w sklepach stacjonarnych oraz wypłacać gotówkę w bankomatach. Na ten moment nie ma możliwości przekazywania sobie pieniędzy na telefon, czy płatności bez podawania kodu. Niewykluczone jednak, że funkcje te pojawią się w przyszłości. Warto zaznaczyć, że transakcje BLIK-iem mają dzienne limity. Choć te w fazie testów były dość niskie – 5000 zł i 10 transakcji dziennie, wraz z uruchomieniem funkcjonalności dla wszystkich, zostały one znacznie podniesione. Obecnie, klienci Revolut chcący płacić BLIK-iem muszą liczyć się z dziennym limitem w wysokości 50 tys. zł lub 100 transakcji. By móc ponownie skorzystać z tej wygodnej płatności, należy odczekać 24 godziny. Warto też zaznaczyć, że płatności BLIK są realizowane wyłącznie w naszej walucie.
BLIK w Revolucie. Jak skorzystać?
By skorzystać z płatności BLIK w aplikacji Revolut, należy spełnić kilka warunków. Oto one:
- posiadać urządzenie urządzenie mobilne powiązane z numerem telefonu operatora sieci komórkowej,
- posiadać aplikację Revolut,
- posiadać konto Revolut, które będzie wykorzystywane do transakcji BLIK,
- zaakceptować ten Regulamin oraz Regulamin kont osobistych,
- aktywować usługę BLIK w aplikacji Revolut.
Aby wykonanać zlecenie płatnicze w formie transakcji BLIK, musisz je autoryzować poprzez wykonanie wszystkich poniższych czynności:
- wygenerowanie Kodu BLIK,
- wprowadzenie Kodu BLIK w witrynie internetowej sprzedawcy, na terminalu POS lub w bankomacie,
- zaakceptowanie transakcji BLIK w aplikacji Revolut.
Revolut w swoim regulaminie zwraca też uwagę na kilka kwestii – w szczególności na sytuacje, w których płatności wykonywane przez BLIK nie będą mogły być zrealizowane. Firma odmówi zrealizowania zleconej transakcji BLIK, jeśli:
- Twoje konto Revolut zostało zamknięte lub zablokowane,
- uwierzytelnianie umożliwające weryfikację Twojej tożsamości nie przebiegło pomyślnie,
- wprowadzono nieprawidłowe dane podczas autoryzowania transakcji BLIK,
- przekroczono limit czasu na zatwierdzenie transakcji BLIK wskazany w aplikacji Revolut,
- Kod BLIK wygasł,
- kwota transakcji BLIK, którą chcesz zrealizować, jest wyższa niż Twoje dostępne saldo,
- przekroczyłeś dostępny dzienny limit transakcji BLIK.
W przypadku odmowy zrealizowania transakcji BLIK aplikacja poinformuje o tym użytkownika i w miarę możliwości poda przyczyny odmowy.
Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu