Bank

BLIK nie działa. Operator systemu informuje o awarii [Już działa]

Kamil Pieczonka
BLIK nie działa. Operator systemu informuje o awarii [Już działa]

Klienci kilku polskich banków informują o problemach z działaniem BLIK-a. Utrudnienia w transakcjach dotknąć mogą wybranych użytkowników. Operator płatności wie o usterce i stara się ją naprawić.

Awaria BLIKa

Operator systemu BLIK poinformował, że od kilkudziesięciu minut są problemy z dostępnością niektórych funkcji w aplikacjach popularnych banków. Swojego niezadowolenia nie kryją też użytkownicy mediów społecznościowych, którzy chcieli skorzystać z tej funkcjonalności w ramach swoich bankowości internetowych – jednak nieskutecznie. X (dawniej Twitter) i Facebook zalewane są wpisami, które wskazują na trwającą właśnie awarię. Na reakcję operatora BLIK, którym jest Polski Standard Płatności, nie trzeba było długo czekać.

Odnotowujemy czasowe problemy z funkcjami BLIKA. Pracujemy nad tym, aby usługa działała bez zakłóceń. O wszelkich zmianach w tym zakresie będziemy informować na bieżąco.

Na ten moment nie znamy szczegółów i rozmiaru awarii. Swoje problemy z dostępnością płatności realizowanych przez BLIK zgłaszają również klienci różnych polskich banków. Te jednak nie informują w swoich mediach społecznościowych o awarii. Co więcej, sprawa nie dotyczy wszystkich klientów tych instytucji. Niektórzy nie mają żadnych problemów z dostępnością do tej formy płatności.

Sprawa jest rozwojowa i gdy tylko otrzymamy jakiekolwiek dalsze informacje, z pewnością was o tym poinformujemy. Co zrobić, gdy BLIK nie działa, a właśnie z niego chcecie skorzystać? Pozostaje uzbroić się w cierpliwość i w ramach możliwości, korzystać z innych metod płatności oferowanych przez banki. Karta, przelew, płatność mobilna – jest tego sporo. I choć BLIK jest jedną z najpopularniejszych metod płatności Polaków, nie zawsze jest niezawodny.

Aktualizacja 16/10/2024, 19:00:

Operator usługi BLIK poinformował właśnie, że pełna funkcjonalność usługi została przywrócona. Jednocześnie użytkownicy, których transakcja została zatwierdzona, a pieniądze zostały zablokowane na rachunku, powinni otrzymać zwrot. Jeśli to nie nastąpi w ciągu 48h, zaleca się kontakt z bankiem, wydawcą aplikacji mobilnej, z której realizowana była płatność.

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu