Mojbiznes to tematyczny serwis prezentujący (digg style) nowości ze świata biznesu. Mechanizm strony jest klonem digga czyli dodajemy link do intere...
Nie tak dawno uruchamiany został serwis w takiej samej konwencji jednak poświęcony PR-owi. Niestety pr.org.pl poniósł sromotną klęskę, ponieważ po kilku miesiącach istnienia dodano ok. 50 artykułów a zarejestrowało się nieco ponad 80 osób.
Pytanie, jakie można sobie postawić to czy wszystkie tematyczne serwisy z mechaniką digg-a czeka taki sam los w Polsce – czy oznacza to, że wykop.pl i gwar.pl dominują ?
Gwar.pl – to serwis gazety, stabilna szybko działająca platforma dostarczająca newsy które nie są moderowane przez społeczność. Wadą jest duża ilość linków do artykułów z gazety + sporo spamu (czyli autoreklamy autorów blogów i nowych serwisów)
Wykop.pl - prekursor w Polsce jeśli chodzi o serwisy digg-o podobne, po przesiadce na ruby serwis działa bardzo wolno. Dodatkowo fatalna decyzja o podniesieniu limitu aby news znalazł się na stronie głównej powoduje iż wiadomości pojawiają się z bardzo duży opróżnieniem.
Moim zdaniem kolejny serwis tematyczny w stylu digga nie ma za dużych szans na sukces – oczywiście wszystko zależy od determinacji autorów – jak bardzo będą promować serwis i ile czasu na tę promocję poświęcą. Gdyby jednak udało się ten serwis „rozkręcić” było by to pewnie ciekawe miejsce dla ludzi interesujących się ogólno biznesową tematyką.
Co do wykopu i gwaru – to osobiście uważam iż jest miejsce na trzeci tego typu serwis w Polsce. Musiał by on wprawdzie mieć mocne „plecy” w postaci jakiegoś portalu lub sponsora.
Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu