Polska

Biedronka uderza w Lidla z taką promocją, że aż wysyła klientom SMS-y

Jakub Szczęsny
Biedronka uderza w Lidla z taką promocją, że aż wysyła klientom SMS-y
5

Biedronka rywalizuje na rynku z Lidlem z niezwykłą determinacją. Dyskont rozsyła bowiem SMS-y do klientów, informując ich o nadchodzącej promocji na mandarynki. Przy okazji jednak idzie też o krok dalej i porównuje swoją ofertę do cen konkurenta.

W kampanii SMS-owej Biedronka nie tylko ogłosiła atrakcyjną cenę mandarynek (3,49 zł za kg), ale także wyraźnie podkreśliła, że nie jest to oferta związana z programem lojalnościowym czy koniecznością skanowania karty. Ale to jeszcze nie wszystko. Biedronka postanowiła wyjść poza utarte schematy i wprost porównała swoją cenę do tej oferowanej przez Lidla. Mandarynki w Lidlu w tym samym okresie kosztują 3,99 zł za kg z użyciem aplikacji. To odważny ruch, który przeciwstawia się konwencjonalnemu podejściu do marketingu, gdzie marki starają się nie wspominać o konkurencie.

To raczej nie jest jednorazowy wyskok. W telewizyjnych reklamach widać wyraźnie, że oba dyskonty prowadzą ze sobą wręcz wojnę. W ostatnim czasie widzowie popularnych kanałów mogą obserwować, jak Lidl i Biedronka porównują między sobą wartości koszyków i chwalą się niskimi cenami. W jednej z takich reklam zestawiane są nawet paragony pochodzące i z jednej i z drugiej sieci: wszystko to ma uwiarygadniać wyższość jednej sieci sklepów nad drugą.

Biedronka więc kontynuuje coś, co dzieje się w przestrzeni marketingowej od jakiegoś czasu. Wojna z Lidlem jest widoczna jak na dłoni — zauważają to również konsumenci, którzy w żywy sposób reagują na kampanie dyskontów. Czy to oznacza również nowy trend w marketingu handlu detalicznego? Czas pokaże.

Otrzymaliśmy stanowisko LIDL-a:

Pragniemy zaznaczyć, że rozpowszechniane informacje o cenach wybranych produktów w sieci Lidl Polska są nieprawdziwe i wprowadzają konsumentów w błąd. Dziś, tj. 05.02.2024 r. od samego rana w naszych sklepach ceny dla klientów używających aplikacji Lidl Plus wynosiły odpowiednio: bukiet tulipanów (15 szt.) - 11,99 zł, masło Pilos gold extra 83% - 2,85 zł za 200 gram, a kilogram mandarynek - 3,39 zł.

Naszą podstawową misją, na której budujemy działalność operacyjną, jest zapewnianie klientom produktów wysokiej jakości, w niskiej, lidlowej cenie, wyprodukowanych w sposób zrównoważony. Wyróżnikiem naszej oferty jest atrakcyjny stosunek ceny do jakości.

Konkurencyjną ofertę sklepów Lidl Polska potwierdzają prowadzone regularnie niezależne opracowania, takie jak np. raport „Koszyk Zakupowy", przygotowany przez ASM Sales Force Agency. W ostatnim raporcie, opublikowanym za grudzień 2023 zajęliśmy drugie miejsce ogółem w zestawieniu wszystkich badanych sieci handlowych. Z kolei według „Faktu" spośród czterech podmiotów objętych zestawieniem, koszyk 25 podstawowych produktów jest najtańszy w Lidlu (ceny zawarte w zestawieniu były z 23.01.2024 r.).

Podkreślamy, że Lidl Polska chroni polskie rodziny przed trudną sytuacją ekonomiczną. Oferowanie produktów wysokiej jakości, w niskiej, atrakcyjnej cenie jest wpisane w DNA naszej firmy od początku jej działania. Dużym zainteresowaniem cieszą się akcje Lidl Polska, takie jak Lidlowe ceny, Tania Sobota w Lidlu czy Tydzień XXL. Dodatkowo, nieustannie klienci mają możliwość korzystania z aplikacji Lidl Plus, dzięki której mają dostęp do większej liczby benefitów, takich jak specjalne kupony, oferty, zdrapki czy paragony cyfrowe i gazetki. Oprócz promocji kierowanych tylko do użytkowników aplikacji, wszyscy klienci Lidl Polska mają dostęp do licznych ofert promocyjnych.

Nieustannie poszerzamy także asortyment marek własnych, dbając o to, aby nowe produkty cechowały się wysoką jakością i niską ceną, a także były przyjazne dla środowiska. Istotny wkład w budowanie marek własnych mają polscy dostawcy, którzy w dużej mierze pomagają nam je tworzyć. Klienci często i chętnie sięgają po produkty marek własnych, wiedząc, że w ten sposób zyskują wysoką jakość oraz atrakcyjną cenę. Pomimo rosnących kosztów pozyskania surowców, zapewniamy bardzo niskie ceny na tysiące produktów dostępnych w naszych sklepach.

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu