Artykuł sponsorowany

Bez Google i Facebooka zaistnienie w sieci jest dziś niemożliwe. Jak okiełznać gigantów?

Tomasz Popielarczyk
Bez Google i Facebooka zaistnienie w sieci jest dziś niemożliwe. Jak okiełznać gigantów?
Reklama

Biznesy online są dziś w znacznym stopniu uzależnione od internetowych gigantów, jak Google czy Facebook. Tym samym niezwykle istotnym stało się zrozumienie zasad tej internetowej gry, zgłębianie tajemnic skutecznej reklamy online, a także walki o pozycje w wyszukiwarkach. Masz właśnie doskonałą okazję, żeby to zrobić!

Zasady funkcjonowania w internecie są dość oczywiste – jeżeli chcesz dotrzeć do swoich klientów/widowni/czytelników/kogokolwiek, musisz być w Google i na Facebooku. Sposobów jest kilka – żaden nie jest łatwy.

Reklama

Nie mamy budżetu

Jeżeli nie chcemy wydawać pieniędzy na reklamę, musimy podejść do tematu nieco inaczej – postawić na widoczność w wynikach wyszukiwania. I tu się zaczyna temat rzeka. Każdy wie, że chodzi o to, żeby po wpisaniu „hydraulik Wrocław” w Google wyskakiwała nasza firma (zakładając oczywiście, że jesteśmy hydraulikiem i oferujemy usługi we Wrocławiu). Nie każdy niestety zdaje sobie sprawę, jak to zrobić i co to jest to całe SEO.

Jak zrobić to samodzielnie? Przede wszystkim – nauczyć się. I tutaj możliwości jest mnóstwo, bo w sieci znajdziemy ogrom wiedzy na temat SEO. Część materiałów jest darmowa, a inna płatna, a poziom merytoryczny bywa i wątpliwy, i bardzo wysoki.. Przykładem niech będą kursy wchodzące w skład „Niezbędnika Marketera na 2019 rok” na które, dzięki współpracy z platformą, mamy dla Was kody rabatowe. Nie jest to oczywiście pierwszy raz, kiedy współpracujemy z Udemy przy tego typu promocjach, dzięki czemu czytelnicy Antyweba mogą liczyć na fajne kursy w naprawdę atrakcyjnych cenach.

Kurs uczy nas w jaki sposób szukać słów kluczowych, na które możemy pozycjonować swoją stronę. Znajdziemy tutaj też informacje dotyczące technicznych aspektów SEO. To już wiedza nieco bardziej zaawansowana, a więc będzie wymagała pewnej otwartości umysłu i/lub pewnych fundamentów technicznych. Kurs obejmuje również tematykę szybkości działania strony, User Experience oraz linkowania do naszej strony. Duży nacisk, jak sama nazwa wskazuje zresztą, położono w nim na optymalizację stron opartych na Wordpressie.

I tu pojawia się kolejna kwestia – po co robić to samemu? Jeżeli chcę zarabiać na tej dobrej widoczności w Google, powinienem zainwestować w solidną agencję SEO, która mi to zapewni. Nie zmienia to jednak, że nawet w takiej sytuacji powinniśmy mieć jakieś pojęcie na ten temat. Pozwoli nam to wybrać najlepszą agencję SEO, skutecznie nadzorować ich działania, a także ocenić efekty. A wierzcie mi, na rynku jest całe mnóstwo „SEOwców” z przypadku, którzy potrafią przynieść więcej szkód niż pożytku.

Dysponujemy dodatkowym budżetem

A jeżeli mamy pewien budżet na reklamę i chcielibyśmy go zainwestować w sposób możliwie najbardziej efektywny? To również nie jest łatwe i to również wymaga pewnej wiedzy oraz umiejętności.

Nie zaskoczę Was na pewno, pisząc, że i tutaj Udemy posiada w swojej bazie stosowne kursy: „Facebook Ads 2018 - Praktyczny Marketing w Social Mediach” oraz „Google Ads (AdWords) 2018 - Fundamenty Marketingu PPC”. Oba możecie kupić w promocyjnej cenie 34,99 zł. Oba też zostały przygotowane przez tą samą osobę (Michała Lubaszewskiego) i otrzymują świetne oceny od osób, które już ukończyły naukę.

Reklama

Czego się tutaj uczyć – ktoś zapyta z przekąsem. Cóż, każdy z kursów to 7 godzin wideo. Pierwszy uczy jak zoptymalizować swoje reklamy na Facebooku, aby zwiększyć liczbę konwersji i zmniejszyć koszty, a także jak tworzyć i korzystać z KAŻDEGO rodzaju reklamy na Facebooku. Na kursie dowiadujemy się też, jak rozwijać swoją stronę na Facebooku i zwiększać zaangażowanie. Z drugiego dowiadujemy się, jak stworzyć i poprawnie skonfigurować konto reklamowe Google Ads (AdWords). Na które statystyki kampanii zwracać największą uwagę. Czym są Słowa Kluczowe, jak je znaleźć i jak z nich korzystać. Jak poznać branżowe trendy w Google. Czym jest Google Ads Search i Google Ads Display. Jak zaprojektować konwertujący wygląd reklamy. Jak poznać i przebić konkurencję. Jest tego tutaj całe mnóstwo!

Oczywiście znowu można napisać, że jeżeli nie mamy pojęcia o marketingu internetowym, powinniśmy zatrudnić odpowiednią osobę lub inną agencję. Posłużę się tymi samymi argumentami – bez odpowiedniej wiedzy i rozeznania nie będziemy w stanie skutecznie ocenić jakości ich pracy. Nie będziemy tym samym mieli pojęcia, że palimy pieniędzmi w piecu, a nasza reklama nie dociera do właściwych odbiorców. Proste.

Reklama

Jeżeli funkcjonujemy z naszym biznesem w internecie (a z całą pewnością prędzej czy później będziemy zmuszeni to robić) lub nasza praca w jakimś stopniu zahacza o poruszonej wyżej tematy, nie pozostaje nam nic innego, jak poszerzać swoją wiedzę i umiejętności. Maciej Aniserowicz w swojej książce „Zawód: Programista” wielokrotnie zwracał uwagę na to, że w programowaniu bardzo ważne jest, by na nasze doświadczenie zawodowe składała się konkretna liczba lat, a nie jeden rok przeżyty kilka razy.

Właściwie śmiało można podciągnąć to pod wiele innych branż, gdzie nowe technologie coraz częściej i mocniej odciskają swoje piętno. Bez ciągłego rozwoju i poszerzania wiedzy nie będziemy dobrzy w swoim fachu, a już z całą pewnością nie będziemy niezastąpieni.

Jeżeli chcecie poznać tajniki najważniejszych platform marketingowych, skorzystajcie z niezbędnika marketera na 2019 rok z Udemy!

-

Materiał powstał we współpracy z Udemy

Reklama

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu

Reklama