Image by Radikale Venstre via FlickrBarack Obama w swojej drodze do prezydentury wydaje miliony dolarów na promocję i reklamę. Jest to polityk o który...
Image by Radikale Venstre via FlickrBarack Obama w swojej drodze do prezydentury wydaje miliony dolarów na promocję i reklamę. Jest to polityk o którym chyba najgłośniej jest w internecie (wystarczy spojrzeć na Digg.com aby zobaczyć ile razy były publikowane newsy z jego nazwiskiem w temacie).
Popularność w internecie nie bierze się jednak znikąd - Obama na promocję w internecie w roku 2008 wydał 3,66 miliona dolarów (według Federal Election Commission)! Głównym beneficjentem okazało się Google na które z tej puli zostało wydane 2,8 miliona dolarów - drobne zostały podzielone na inne mniejsze lub większe serwisy:
- Yahoo: $252,000
- Broadband Enterprises (video): $80,000
- MSN: $73,000
- Facebook: $47,000
- Politico: $36,000
- AOL: $25,000
- CNN.com: $24,000
- MySpace: $11,500
- Gothamist: $2,400
Informacje o wydatkach konkurentów Obamy takich jak Hillary Clinton czy Johna McCain nie zostały podane ale prawdopodobnie sumy te są w porównaniu z inwestycjami internetowymi Obamy niewielkie.
Warto też zwrócić uwagę, że dwa największe na świecie serwisy społecznościowe czyli Facebook i Myspace bezpośrednio na Obamie zarobiły grosze bo tylko w granicach 60 tysięcy dolarów.
Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu