Dostaliśmy właśnie kilka zgłoszeń klientów korzystających z hostingu na nazwa.pl o trwającej awarii.
Klienci twierdzą, że padły wszystkie usługi, nie działają strony oraz poczta, są też zgłoszenia na Downdetector.
Active Office nie działa poczta przez przeglądarkę brak możliwości wysyłania załączników. Infolinia nieczynna.
Na fanpage Nazwa.pl brakuje jeszcze informacji o trwającej awarii, ale zgłoszeń jest sporo, prawdopodobnie niedługo powinny pojawić się jakieś informacje ze strony tego hostingu.
Dla przypomnienia, rok temu w czerwcu, Nazwa.pl również borykała się z poważną awarią, wtedy jednak okazało się, że była ona wynikiem ataku DDoS:
W dniu 19.06.2018 r. doszło do ataku DDoS na serwery nazwa.pl. Atak nastąpił w dwóch etapach. Pierwsze problemy wystąpiły po godzinie 11.00, w tym czasie trudności z dostępem do usług miało ok. 5% Klientów. Atak został zdiagnozowany, a następnie powstrzymany o godzinie 12.00. Drugi atak, o znacznie większej skali, nastąpił o godzinie 12.30. Podczas tego ataku trudności z dostępem do usług dotyczyły ok. 25% Klientów.
Czy podobnie to wygląda teraz dowiemy się niedługo, wystosowaliśmy już zapytanie do nazwa.pl o przyczyny i skalę awarii. Jak tylko otrzymamy odpowiedź poinformujemy Was o tym w tym wpisie.
Aktualizacja
Jednak znowu to był atak na serwery nazwa.pl, dostaliśmy właśnie wyjaśnienie w tej sprawie:
W dniu dzisiejszym tj. 21.01.2019 nastąpił atak DDoS na infrastrukturę nazwa.pl. Atak został skutecznie odparty. Skala ataku jest analizowana, jednak najnowsze rozwiązania anty-DDoS posiadane przez nazwa.pl sprawdziły się, spełniając swoją funkcję. Utrudnienia te występowały poniżej 9 min i dotyczyły tylko jednego węzła. W wyniku ataku nie doszło do żadnego wycieku ani utraty danych Klientów nazwa.pl.
Reklama
Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu