nazwa.pl
12

Poważna awaria nazwa.pl – nie działają serwery

Dostaliśmy właśnie wiadomość od jednego z klientów dostawcy hostingowego nazwa.pl, który przekazał nam informacje o problemach z dostępem do swojego serwisu, z którymi boryka się od wczoraj, a od dziś o totalnej awarii i wyłączenia zupełnie dostępu z zewnątrz do swojego serwisu.

Rzeczywiście na fanpage nazwa.pl pojawił się kilkadziesiąt minut temu komunikat o problemach tego hostingu:

Szanowni Państwo, uprzejmie informujemy, że obecnie mogą występować trudności w dostępie do usług i narzędzi nazwa.pl. Nasi administratorzy pracują nad usunięciem problemu, aby jak najszybciej przywrócić dostęp.

W komentarzach pod tym postem klienci informują o problemach z serwerami DNS, które zaczęły się około 12:00 w dniu dzisiejszym.

Potwierdzam problem ze wszystkimi domenami. Wyleciały z DNSów. W konsekwencji nie działają strony i poczta dla tych domen.

awaria nazwa.pl

To jest największy operator hostingowy w Polsce, więc problem dotyka znaczną część klientów wykupujących hosting w naszym kraju. Ze swojej strony wystosowaliśmy zapytanie do nazwa.pl z prośbą o udzielenie informacji związanych z awarią, jaki i przede wszystkim z prośbą o potwierdzenie, kiedy przypuszczalnie zostanie ona usunięta. Jak tylko otrzymamy odpowiedź, zaktualizujemy ten wpis o nią.

Aktualizacja

Dostaliśmy właśnie komunikat od nazwa.pl w sprawie dzisiejszej awarii, publikujemy go w całości poniżej:

W dniu 19.06.2018 r. doszło do ataku DDoS na serwery nazwa.pl. Atak nastąpił w dwóch etapach. Pierwsze problemy wystąpiły po godzinie 11.00, w tym czasie trudności z dostępem do usług miało ok. 5% Klientów. Atak został zdiagnozowany, a następnie powstrzymany o godzinie 12.00. Drugi atak, o znacznie większej skali, nastąpił o godzinie 12.30. Podczas tego ataku trudności z dostępem do usług dotyczyły ok. 25% Klientów. W efekcie ataku czasy odpowiedzi serwerów na zapytania dotyczące domen były wydłużone lub usługi były chwilowo niedostępne. Pomiędzy godziną 14.03 a 14.06 administratorzy nazwa.pl dokonali restartu firewalli. Podczas 3 minut, w których przebiegała operacja restartu, usługi były niedostępne. O godzinie 14.30 atak został powstrzymany. W wyniku ataku nie doszło do żadnego wycieku ani utraty danych Klientów nazwa.pl. W przypadku wystąpienia pojedynczych problemów z dostępem do poszczególnych usług, należy zgłaszać je do Działu Obsługi Klienta pod nr tel.: 22 454 48 10, 801 33 22 33, lub pod adresem e-mail: kontakt@nazwa.pl. Zespół nazwa.pl.