Apple wprowadza zmiany w kalendarzu dla producentów aplikacji. Ci będą mieli nieco więcej czasu na dostosowanie się do nowych wytycznych. Skorzystają na tym twórcy aplikacji dla wydarzeń online.

Apple Tax, to potocznie procent od każdej sprzedaży w App Store i bezpośrednio w aplikacjach. Firma bierze od 15 do 30% w zależności od kilku czynników: popularności, poprzez kategorie, czy specjalne warunki. Odpowiednie kwoty będą musieli też wpłacać twórcy, którzy zdecydują się na udostępnienie zewnętrznych płatności w aplikacji. Będzie to miało miejsce w Korei Południowej i Holandii.
Apple Tax nie dla wydarzeń online. Firma wydłuża obowiązujące zasady
Od prowizji są jednak wyjątki. Apple wprowadziło je m.in. dla aplikacji organizujących wydarzenia online. Amerykańska firma zdecydowała się zrezygnować z pobierania prowizji od eventów odbywających się w sieci za pośrednictwem dedykowanych aplikacji. Ze względu na pandemię koronawirusa skutecznie utrudniająca organizowanie wydarzeń masowych. Z tego zwolnienia korzystał m.in. Facebook, o czym pisaliśmy we wrześniu 2020 r. Firma informowała, że ich platforma do organizowania płatnych wydarzeń online będzie czasowo wyłączona z obowiązku oddawania Apple 30% ze sprzedaży „biletów”.
Pierwotnie, zwolnienie miało obowiązywać do końca 2020 r. jednak cyklicznie było ono przedłużane. Podobnie jest tym razem. Apple informuje twórców, że z preferencyjnych warunków mogą korzystać do końca czerwca tego roku. Ma to związek z rosnącymi zakażeniami koronawirusa.
Jednocześnie Apple wydłuża termin wprowadzenia mechanizmów umożliwiających użytkownikom aplikacji na łatwe usunięcie konta. Jeśli aplikacja pozwala na szybkie stworzenie konta pozwalającego na korzystanie z wszystkich funkcji oferowanych przez aplikację, będzie musiała pozwolić na równie szybkie jego usunięcie. Wdrożenie mechanizmu szybkiego usuwania konta bezpośrednio z poziomu aplikacji, zdaniem Apple, może wiązać się z pewnymi komplikacjami, dlatego termin ten został wydłużony. Producenci mają czas do 30 czerwca 2022 r.
Założyłeś konto w aplikacji? Apple chce byś mógł je równie szybko usunąć
Pierwotnie, twórcy aplikacji mieli uporać się z wszystkimi problemami przed końcem stycznia tego roku. Apple podkreśla, że aplikacje muszą pozwolić na całkowite usunięcie konta. Obejmować ma to także usunięcie wszystkich danych. I to bezpośrednio z poziomu tej samej apki, której użyto do rejestracji. Nie może ona jedynie informować o możliwości tymczasowej blokady lub zawieszenia konta. Mechanizmy usuwania kont i danych muszą być zgodne z obowiązującymi przepisami w każdym z krajów. I prawdopodobnie dostosowanie się do tych wymogów, które różnią się w zależności od krajum może być przyczyną problemów z którymi borykają się twórcy.
Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu