RIM traci, Apple nie rośnie i jedynie Android wykonał potężny skok w udziale w rynku - tak wyglądają wynik za ostatni kwartał jeśli chodzi o mobilne s...
Przy okazji Google w mobilnym obszarze działa bardzo efektywnie, pozwala bowiem ograniczyć koszty producentom smartphonów, a przez ograniczenie kosztów zwiększa ich zyskowność. Google nie chce bowiem zarabiać bezpośrednio na Androidzie, i nie obciąża znacznymi kosztami producentów telefonów.
W zamian za to buduje zasięg i coś jeszcze, coś dużo bardziej znaczącego. Buduje swoją potęgę na wielu zintegrowanych ze sobą elementach, które w całości będą odpierać czy też utrudniać pojawienie się silnej konkurencji, a z niektórych rywali będą czerpać dodatkowe zyski. Google stara się bowiem oprócz dominacji w internecie, tworzenia aplikacji webowych, czy systemów desktopowych zawładnąć również światem mobilny, który za chwilę będzie łączył wszystko w całość.
Składając wszystkie te elementy mamy więc obraz firmy, wkrótce będzie przerażać swoją skutecznością. Umacniając się we wszystkich kluczowych elementach biznesowych nie musi być nawet liderem w każdej kategorii aby zrealizować swój docelowo plan.
Najciekawszym elementem strategii Google jest natomiast bardzo "nie agresywna" postawa w stosunku do konkurencji. Google chce być dla każdego partnerem, nie występując otwarcie przeciwko nikomu i niczemu. Ich celem nie jest bowiem rywalizacji z pojedynczą firmą lecz zdobywanie konkurentów poprzez budowę ekosystemu do którego się ich zaprasza.
Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu