Google zaprezentowało rok temu nowy wygląd sklepu Google Play na Android TV wraz z funkcją szybkiego aktywowania subskrypcji. Pierwsza z nowości już trafiła do użytkowników, ale druga będzie udostępniona dopiero w rok po premierze...
Android TV z nową funkcją instalacji aplikacji. Rok po premierze. Czy tylko ja dostrzegam tę opieszałość?
Nadal czekamy na nową wersję Android TV
Android TV to bardzo ciekawa platforma. Byłem jej zagorzałym fanem, podobnie jak i urządzeń, na których pracuje. W pewnym momencie wydawało się, że tacy producenci jak Sony czy Philips dokonali najlepszego wyboru z możliwych stawiając na uniwersalną i wszechstronną platformę, ale rozwiązanie Google trapiło (i nadal trapi) zbyt wiele problemów. Początkowo były to kłopoty z wydajnością i stabilnością. Nie brakowało problemów z kompatybilnością aplikacji, a także aktualizacjami samego systemu, które były wdrażane z opóźnieniem. Nie każda z tych sytuacji dotyczyła wszystkich urządzeń od każdego z producentów, ale Android TV ma za sobą nieciekawy okres.
Polecamy: Android TV na telewizorach i przystawkach. Czy warto?
Od pewnego czasu jest już znacznie lepiej, o czym świadczą chociażby słowa Kamila, według którego Android TV na najnowszym telewizorze od Xiaomi sprawdza się jak należy (dodatkowo z nakładką producenta). Wierzę, że na nowszych modelach już tak dużych kłopotów nie ma, ale to wcale nie oznacza, że system zażegnał wszystkie problemy. Spoglądając na to, co dzieje się z najnowszą wersją Android TV, nad którą od ponad roku pracuje Google, trudno mi wierzyć w rychłe szczęśliwe zakończenie.
Nowy interfejs Google Play oraz szybkie subskrypcje na Android TV
Podczas zeszłorocznego Google I/O ujrzeliśmy nowy interfejs sklepu, z którego już można korzystać. Nie została jednak udostępniona inna z nowości, a mianowicie tak zwane szybkie subskrypcje. Dzięki nim użytkownicy mają możliwość instalacji aplikacji z jednoczesną aktywacją darmowego okresu próbnego lub płatnej usługi, która będzie rozliczana przez system płatności na koncie Google. Nie zostało jednak ujawnione w jakich aplikacjach już ta usługa działa i w jakich dopiero się pojawi. Zarządzanie subskrypcjami i metodami płatności nadal dostępny jest tylko w przeglądarce oraz na urządzeniach mobilnych, ale taka zmiana pozwoliłaby znacznie szybciej skorzystać z niektórych usług.
Nie trudno też dostrzec w tej funkcji odpowiedzi na oferty Amazonu i Apple - w nich znalazły się kanały, czyli subskrypcje usług VOD, do których dostęp wykupuje się poprzez platformy danej z firm, dzięki czemu na przykład katalogi seriali i filmów są agregowane w jednym miejscu.
Źródło: Android Police.
Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu