Amazon

Nie kupujesz ubrań online, bo nie możesz ich przymierzyć? Amazon rozwiązał ten problem

Kacper Cembrowski
Nie kupujesz ubrań online, bo nie możesz ich przymierzyć? Amazon rozwiązał ten problem
Reklama

Stronicie od kupowania odzieży przez internet, bo nie jesteście w stanie jej przymierzyć przed zakupem? Cóż, wygląda na to, że problem zniknie.

Zakupy ubrań w internecie bardzo często wiążą się z pewnego rodzaju ryzykiem - chociaż jakiś element garderoby świetnie się prezentuje na zdjęciach, to nie mamy pojęcia jak będą wyglądać na nas samych. Każdy z nas mierzył się kiedyś z takim problemem - i Amazon chce położyć temu kres.

Reklama

Rozszerzona rzeczywistość pozwoli wirtualnie przymierzyć ubrania

Nowa funkcja na smartfonach z systemem iOS, Amazon Virtual Try-On, pozwoli przymierzyć nam niektóre ciuchy przy wykorzystaniu rozszerzonej rzeczywistości. Obok łapania kieszonkowych stworków w AR w Pokemon GO, jest to drugie najlepsze zastosowanie tej technologii, o jakim słyszałem.

Opcja dopiero raczkuje, lecz już pozwala na przymierzenie niektórych par butów, t-shirtów czy okularów. Funkcja rzekomo ma bardzo dobrze oddawać rozmiar buta i jego wygląd z każdej strony naszych stóp, wliczając w to wysokość i grubość podeszwy, sznurowadła i wiele więcej. Funkcja ta według Amazona ma nie tylko sprawić, że nie będziemy kupować kota w worku, ale również sprawić trochę frajdy użytkownikom.

Kiedy przeglądamy produkty na Amazonie, wybrane modele obuwia pod swoim zdjęciem będą miał napis “Virtual Try-On” - kiedy w niego klikniemy, wystarczy skierować aparat naszego smartfona na własne stopy i przeglądnąć, czy dane buty będą nam odpowiadać. Amazon udostępni również możliwość natychmiastowej zmiany koloru butów, żebyśmy mogli łatwiej podjąć decyzję i zmieniać barwę obuwia jednym kliknięciem, podczas wirtualnego przymierzania.

Podczas oglądania butów, aplikacja pozwoli na zrobienie zdjęcia i zapisanie go do pamięci urządzenia. Amazon zapewnia, że fotografie wykonane w ten sposób nie są zapisywane przez firmę - jeśli przymierzacie jakieś wstydliwe buty, nie musicie się martwić, że Wasze zdjęcie gdziekolwiek wycieknie.

Źródło: Amazon

Wirtualna przymierzalnia stanie się osobną kategorią w Amazonie. Funkcja wkrótce trafi również na urządzenia z Androidem

Amazon informuje, że funkcja jest dostępna dla butów różnych marek, lecz jeszcze nie dla wszystkich butów dostępnych w ich sklepie. Warto zaznaczyć, że firma planuje zrobić z tego “osobną kategorię” - jeśli zależy Wam na tym, żeby sprawdzić dany model na swoich stopach w rozszerzonej rzeczywistości, możecie nałożyć taki filtr na wyszukiwanie. W komunikacie firmy możemy również przeczytać, że Virtual Try-On trafi wkrótce na smartfony z Androidem, lecz nie wyjaśniono, dlaczego w pierwszej kolejności jest to ekskluzywna opcja dla iPhone’ów.

Taka funkcja to jeden z głównych celów AR

Wirtualne sprawdzenie przedmiotów w prawdziwym świecie to jeden z głównych celów rozszerzonej rzeczywistości (który został zapoczątkowany w 2017 roku, kiedy użytkownicy mogli sprawdzić kolor szminki na swoich ustach), a wprowadzenie takiego przymierzania ubrań to konsekwencja obietnicy Amazona. Na ten moment firma nie podaje dokładniejszych informacji w kwestii t-shirtów czy okularów, lecz zapewne jest to kwestia czasu - i zdaje się, że jeśli prace będą szły jak należy, a Virtual Try-On zostanie dobrze przyjęte, to całość zostanie rozszerzona o kolejne elementy garderoby.

Amazon nie jest jednak pierwszy. Rozszerzoną rzeczywistość wykorzystała również IKEA

Jeden z największych sklepów z meblami na świecie również postanowił spróbować swoich sił w AR, wypuszczając na rynek aplikację IKEA Place, która jest dostępna na urządzenia mobilne z systemami iOS i Android. ARKit zawiera modele tysięcy mebli z IKEI, których rendery są w naturalnej wielkości, co pozwala wszystko doskonale zaplanować podczas urządzania mieszkania. Co więcej, niewykluczone, że w końcu do użytkowników trafią instrukcję składania mebli w AR.

Reklama
Źródło: Depositphotos

Jesteście fanami tej technologii? Możliwości zaprezentowane przez obydwie firmy robią dość spore wrażenie i niewykluczone, że zapoczątkują nowy rozdział w rozszerzonej rzeczywistości.

Źródło, obrazek wyróżniający: Amazon

Reklama

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu

Reklama