E-commerce

Klienci Allegro zaoszczędzili już ponad 0,5 mld zł dzięki Allegro Smart! Jeden z nich aż 90 tys. zł w rok

Grzegorz Ułan
Klienci Allegro zaoszczędzili już ponad 0,5 mld zł dzięki Allegro Smart! Jeden z nich aż 90 tys. zł w rok
Reklama

Jak co roku, prezes Allegro Francois Nuyts na spotkaniu z dziennikarzami, podzielił się danymi odnośnie tej platformy sprzedażowej z minionego roku oraz planami na rok bieżący.

Podobnie jak rok temu, główną myślą przewodnią tego podsumowania i okazją do pochwalenia się, a nawet dumy było Allegro Smart!. Program dla kupujących na Allegro, dzięki któremu za 8,99 zł miesięcznie lub 49 zł rocznie mogą zamawiać dowolną liczbę paczek bez ponoszenia kosztów. Wystarczy zamówić paczkę z odbiorem w Paczkomacie lub Punkcie Odbioru (razem z Paczkomatami 20 tysięcy punktów), za minimum 40 zł lub 100 zł, jeśli wybierają dostarczenie kurierem.

Reklama


Allegro Smart! uruchomione zostało pod koniec wakacji 2018 roku, do marca 2019 roku klienci Allegro zaoszczędzili na darmowych dostawach, dzięki temu programowi 100 mln zł. Na dzisiejszym spotkaniu Francois Nuyts zdradził, że kwota ta urosła w niespełna rok do 500 mln zł (rekordzista zaoszczędził w ostatnim roku aż 90 tysięcy złotych), przy 70 mln ofert dołączonych do programu Allegro Smart!. To tylko pokazuje, że Allegro Smart! było strzałem w dziesiątkę. Klienci, dla których koszty dostawy były barierą przed zakupami w sieci, teraz kupują dzięki temu programowi 5 razy częściej niż klienci bez wykupionej subskrypcji Allegro Smart!. To też korzyści dla sprzedających na Allegro, ci którzy dołączyli do programu odnotowali wzrost liczby transakcji o 37%.


To nie mogło przejść bez echa wśród 18 mln klientów, którzy każdego miesiąca dokonują zakupów na Allegro - wskaźnik ich lojalności i skłonności do polecania Allegro innym osobom, czyli NPS (Net Promoter Score) wynosi już 73. To mniej niż może pochwalić się Starbucks czy Tesla, ale więcej niż w przypadku Netfliksa, Amazona czy Zalando.

Przekłada się to też na popularność platformy wśród sprzedawców, na dziś jest ich już 140 tysięcy na Allegro, którzy to tylko w 2019 roku zwiększyli liczbę ofert o 40% do łącznie 130 mln, co daje 100 tysięcy nowych ofert każdego dnia.


Co w tym roku? Allegro zapowiada inwestycję aż 1 mld zł w rozwój i wprowadzenie nowych rozwiązań dla sprzedawców i kupujących na tej platformie sprzedażowej.

Reklama

Prezes Allegro Francois Nuyts:

- W 2020 r. będziemy w dalszym ciągu skupiać się na inwestycjach poprawiających doświadczenie zakupowe klienta i zapewniających sprzedawcom Allegro doskonałe warunki do rozwijania działalności.

Reklama

Zamierzamy zainwestować 1 mld zł w naszą platformę, między innymi w dostawy, rozwój usługi Allegro Smart!, zwiększenie wizyt w serwisie, wyszukiwanie i UX, obsługę klienta a także narzędzia
wspierające sprzedawców.

Wraz z jego rozwojem, wkład ekosystemu Allegro w polską gospodarkę również staje się coraz większy. W 2019 r. wraz z naszymi sprzedawcami i partnerami biznesowymi przyczyniliśmy się do zwiększenia polskiego PKB o 13 mld zł. Allegro odprowadziło podatki w wysokości 0,5 mld zł, co stanowi równowartość 70% rocznych wydatków z budżetu publicznego na gospodarkę mieszkaniową.

Inwestycje te mają przyczynić się do podwojenia dziennej liczby nowych ofert pojawiających się na Allegro do 200 tysięcy, a ich łączna liczba ma osiągnąć poziom 200 mln do końca 2020 roku, a liczba samych sprzedawców na Allegro o 20%.

Z konkretnych zmian wymieniona została rozbudowa sieci punktów odbioru, śledzenie zakupów na każdym etapie dostawy oraz wprowadzenie łatwiejszego i zautomatyzowanego procesu zwrotu zakupionych towarów. Jeśli chodzi o sprzedawców, mogą oni liczyć na dalszy rozwój narzędzi, ułatwiających analizę swojej sprzedaży optymalizację dostaw oraz zarządzanie nimi.


Reklama

Na koniec, najważniejsza z nowości, czyli wyszukiwarka ofert na Allegro, która przetwarza już 1,6 tysięcy zapytań na sekundę. Aby rozwinąć jej możliwości i ułatwić korzystanie z niej przez kupujących i wyszukiwarka doczeka się inwestycji w mechanizmy uczenia maszynowego, dzięki czemu ma lepiej rozumieć intencję kupujących. Na przykład czy szukają określonego produktu czy po prostu przeglądają Allegro w poszukiwaniu inspiracji i na tej podstawie proponować lepsze rekomendacje i dodatkowe sugestie. Nad tym ma pracować 250 nowych, dodatkowo zatrudnionych w tym roku programistów, wielu z nich z doświadczeniem w AI/ML.

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu

Reklama