E-commerce

Presja ma sens - Allegro luzuje zmiany w Allegro Protect

Grzegorz Ułan
Presja ma sens - Allegro luzuje zmiany w Allegro Protect
4

Pod koniec stycznia, informowaliśmy Was o istotnych zmianach we flagowej usłudze naszej największej platformie sprzedażowej - Allegro Protect. Nie spodobało się to oczywiście kupującym, i po fali krytyki Allegro postanowiło nieco złagodzić te zmiany.

Bez wątpienia, Allegro wyrosło na potęgę (nie bójmy się tego określenia) w zakupach online w Polsce, między innymi dzięki Programowi Ochrony Kupujących. To dzięki niemu znane na początku rozwoju zakupów online w Polsce paczki z cegłami w środku przestały być straszne.

Z Programu Ochrony Kupujących mogliśmy skorzystać w przypadku, gdy zakupiona przesyłka do nas nie dotarła, dotarła uszkodzona lub niezgodna z opisem w ofercie sprzedaży oraz - gdy sprzedawca nie zwrócił nam pieniędzy po odesłaniu produktu.

We wrześniu 2022 roku, Allegro jeszcze bardziej udoskonaliło ten program, przy okazji zmiany nazwy na Allegro Protect:

Program Ochrony Kupujących Allegro Protect
Czas na złożenie wniosku o rekompensatę 6 miesięcy 2 lata
Czas na założenie Dyskusji 6 miesięcy 2 lata
Maksymalna kwota rekompensaty 10 tysięcy złotych 20 tysięcy złotych

Niestety w styczniu tego roku Allegro poszło w drugą stronę i pogorszyło warunki tego programu trzema zmianami. Przede wszystkim, zrezygnowało w nim z opcji wypłaty rekompensaty za zakupy w ramach Allegro Smart!, w przypadku gdy paczka została zagubiona czy zniszczona przez przewoźnika. Ponadto ograniczyło kwotę rekompensaty na jednego kupującego do 40 tys. zł przez okres dwóch lat. Trzecia zmiana, to brak rekompensaty w przypadku zakupów z użyciem bonów czy kodów zniżkowych.

Dziś Allegro poinformowało, iż w mocy pozostają dwie zmiany:

  • Jeśli zakup został przez Ciebie opłacony częściowo lub w całości kodem zniżkowym (innym niż Karta podarunkowa Allegro lub Monety) lub bonem (na przykład na zakup laptopa dla nauczycieli) – rekompensatą z Allegro Protect pokryjemy wartość zamówienia powyżej wartości bonu i pomożemy Ci odzyskać bon, za pomocą którego zostało opłacone zamówienie.
  • Jeśli przewoźnik zgubił lub zniszczył paczkę, nie wypłacamy rekompensaty – bez względu na to czy zakup był w ramach Smart! czy poza usługą. Jeśli zakup był w ramach Smart!, pomożemy Ci złożyć reklamację u przewoźnika. Gdy przewoźnik pozytywnie rozpatrzy reklamację – dostaniesz zwrot bezpośrednio od niego.

Z kolei w przypadku łącznej kwoty rekompensaty w wysokości 40 tys. zł na dwa lata - na jednego kupującego, zmieniono zapis w tej postaci, iż będzie to dotyczyło zakupów u jednego sprzedającego, nie jak pierwotnie zakładano wszystkich zakupów dokonanych na Allegro.
Źródło: Allegro.

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu

Więcej na tematy:

news