Felietony

Ponad 14 mln aktywnych użytkowników. Allegro nie ma sobie równych

Piotr Kurek
Ponad 14 mln aktywnych użytkowników. Allegro nie ma sobie równych
Reklama

Allegro podsumowuje ubiegły rok. Firmie udało się spełnić wszystkie wyczekiwane oczekiwania zeszłoroczne i udało jej się pobić rekord aktywnych użytkowników. Jednak to dopiero początek. Nasz król e-commerce szykuje się do ekspansji na innych rynkach.

Allegro informuje, że w zeszłym roku na platformie e-commerce przybyło 560 tys. aktywnych kupujących, co pozwoliło przekroczyć w czwartym kwartale 14 mln osób robiących zakupy w najpopularniejszym polskim serwisie sprzedażowym. Jednocześnie firmie udało się osiągnąć średnią wartość GMV (wartość sprzedaży brutto) na jednego kupującego na poziomie 3515 zł - to wzrost o 11,3% w porównaniu z rokiem 2021. Allegro, dzięki stałemu poszerzaniu oferty, dbałości o jak najatrakcyjniejsze ceny oraz lepszej monetyzacji, notuje wzrosty przychodów polskiej części biznesu o 26,5% (rok do roku) do poziomu 2 mld zł w czwartym kwartale. W całym 2022 r. wzrost ten wynosił 24,1% i zamknął się na poziomie 6,65 mld zł.

Reklama

Rośnie też popularność Allegro Pay - usługi pozwalającej na robienie zakupów z odroczoną płatnością. W zeszłym roku wartość przyznanych "pożyczek" wyniosła 5,5 mld zł - to dużo więcej niż prognozowane wzrostu i o ponad 3,7 razy większe w ujęciu rocznym. W tym roku planowany jest dalszy rozwój Allegro Pay. Współpraca z AION Bank ma pozwolić na wprowadzenie nowych usług finansowych. Co ciekawe, nawet zmiana cennika Allegro Smart! wprowadzona w połowie listopada mająca ograniczać wpływ wzrostu kosztów pozostała bez negatywnego wpływu na liczbę użytkowników.

W tym roku Allegro chce skupić się na na poprawie działania 2500 automatów paczkowych One Box. Są one częścią sieci punktów odbioru, których w całej Polsce jest już 60 tys. Firma podkreśla znaczenie usługi Allegro One Kurier. Platforma zakończyła ubiegły rok z wynikiem 99,6% dostaw bożonarodzeniowych zrealizowanych na czas, co jest świetnym wynikiem biorąc pod uwagę fakt, że wydłużono o dwa dni termin składania zamówień przedświątecznych.

Allegro podsumowuje 2022 r. Świetne wyniki i zapowiedzi dalszej ekspansji

Rok 2022 był prawdopodobnie jednym z najtrudniejszych w najnowszej historii e-commerce’u jako takiego. Tym bardziej doceniamy więc fakt, że był on kolejnym rokiem wzrostu dla Allegro. Zaprezentowaliśmy nasze prognozy na 2022 rok 24 lutego, czyli dokładnie w dniu, w którym rozpoczęła się inwazja Rosji na Ukrainę. Wywołana nią tragedia wciąż zmienia krajobraz geopolityczny, dokłada się do presji inflacyjnej i stanowi źródło niepokojów na rynkach, zakłócając działanie łańcuchów dostaw i utrudniając realizację biznesplanów w wielu różnych branżach. Dostosowaliśmy się odpowiednio do tych wymagających okoliczności.

- czytamy w komentarzu Roya Perticucciego Prezesa Allegro

Choć Allegro pod koniec ubiegłego roku otworzyło się na klientów międzynarodowych, platforma ma w planach ekspansję na inne rynki - co już próbowała wcześniej. Polscy i zagraniczni sprzedawcy mogą oferować swoje produkty odbiorcom z UE w języku angielskim. Allegro zadba o tłumaczenia ofert i zapewni niezbędne wsparcie dla obu stron transakcji, w tym przed, w trakcie i po zakupie. Klienci mogą korzystać z międzynarodowych ustawień na allegro.pl, a niedługo uruchomiona zostanie także strona w domenie allegro.com przeznaczona specjalnie dla międzynarodowych ofert.

Allegro pracuje teraz nad wdrożeniem modelu marketplace, opartego głównie na ofertach 3P. Na początek zostanie on w tym roku wprowadzony w Czechach. Pozwoli to na ugruntowanie statusu Allegro jako pierwszego wyboru dla kupujących i sprzedających - także poza Polską. Czescy klienci już teraz mogą korzystać z ułusig Smart!. A to oznacza, że w niedługim czasie zostanie udostępnienia na szeroką skalę platforma Allegro.cz, która jest obecnie testowana w trybie Friends & Family.

Źródło: informacje prasowe

Reklama

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu

Reklama