Motoryzacja

Alfa Romeo MiTo zniknie z oferty: koniec stylowego malucha

Marek Adamowicz
Alfa Romeo MiTo zniknie z oferty: koniec stylowego malucha
25

Nastąpiło to co zapowiadało się od kilku dobrych miesięcy. W 2019 roku Alfa Romeo zniknie z oferty włoskiego producenta. A na horyzoncie nie widać następcy.

Alfa Romeo MiTo trafiła do oferty włoskiego producenta po premierze na Salonie Samochodowym w Genewie w 2008 roku. Ten niewielki i 3-drzwiowy hatchback zdobył swoje grono klientów, jednak po ponad 10 latach obecności na rynku (i kilku faceliftingach) przyszedł czas na pożegnanie. O wycofaniu małej włoszki z oferty mówiło się już od kilku tygodni. Jednak ciągle była to sfera plotek. Jednak teraz zostało to oficjalnie potwierdzone przez władze marki.

Szefowa europejskiego oddziału Alfy Romeo, Roberta Zerbi, w rozmowie z dziennikarzami portalu „Autocar” oficjalnie potwierdziła, że ze stylowym maluchem pożegnamy się w 2019 roku. Jako jeden z powodów tej decyzji był podawany wiek modelu. Chociaż Alfa Romeo MiTo była poddawana liftingowi, to zdążyła się już mocno zestarzeć. Dodatkowo FCA spostrzegło, że większość rywali wycofała ze swojej oferty niewielkie 3-drzwiowe hatchbacki. Roberta Zerbi potwierdziła również, że nie należy spodziewać się następcy MiTo.

O planach włoskiej marki pisaliśmy już jakiś czas temu. Na początku czerwca ówczesny prezes grupy FCA Sergio Marchionne przedstawił konkretne plany dla każdej marki na najbliższe lata. Włosi chcą się skupić teraz na budowaniu sportowych samochodów oraz crossoverów i SUV-ów. Mowa tutaj m.in. o aucie nazwanym umownie Giulią Coupe, większym SUV-ie od Stelvio czy flagowym aucie sportowym, czyli następcy Alfy Romeo 8C. Z niepotwierdzonych plotek krążących po internecie możemy się dowiedzieć, że włoska marka szykuje również niewielkiego crossovera, którego można dosyć luźno traktować jako następcę MiTo.

Szkoda, że Alfa Romeo MiTo zniknie z oferty. W pierwszym kwartale 2019 roku rynek straci jeden z ciekawszych niewielkich hatchbacków, jednak współczesna motoryzacja wydaje się być nieubłagalna w swoim dążeniu za trendami na auta z podniesionym  prześwitem. Należy też pamiętać, że coraz mocniej do głosu zaczyna też dochodzić sfera ekologiczna.

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu