W pierwszej połowie bieżącego roku w Monachium przeprowadzono ogromne inwestycje w BMW. Duże pieniądze przeznaczono na rozwój mobilności, a kluczową rolę odgrywa tutaj nowa strategia. Kluczem będzie przyszłość?
Oprócz intensywnych prac nad stworzeniem ekologicznych i ekonomicznych samochodów, ważną rolę we współczesnej motoryzacji jest technologia. Duże środki skupiane są zwłaszcza na rozwoju mobilności. Ogromne inwestycje w BMW w 2018 roku przypadły głównie na tę gałąź technologii we współczesnej motoryzacji. Wszystko dlatego, ponieważ bawarczycy skupili się na wdrażaniu nowej technologii o nazwie Number One > Next. Co kryje się pod tym stwierdzeniem?
Ogromne inwestycje w BMW: przyszłość leży w Chinach
Obecne dane sprzedażowe jasno twierdzą, że największym rynkiem zbytu dla producentów są Chiny. Tam sprzedaje się najwięcej samochodów w jednym państwie i z tym krajem łączą się największe nadzieje na zyski. Dlatego też BMW prowadzi intensywne prace nad rozwojem tamtejszej sieci sprzedaży oraz spełniania oczekiwań chińskich klientów. Podpisano też wiele umów, na mocy której w Państwie Środka zostaną uruchomione dodatkowe moce produkcyjne, by zaspokoić popyt. Wystarczy chociażby wspomnieć porozumienie z Brilliance Automotive Group, które zajmie się produkcją elektrycznego BMW i3, które jest eksportowane na chiński rynek. Oprócz skupienia się na rynkach azjatyckich, BMW przeznaczyło też ogromne pieniądze na rozwój technologii.
W pierwszej połowie bieżącego roku, koncern z Monachium przeznaczył ponad 2,61 miliarda Euro na badania i rozwój. To o ponad 300 milionów Euro więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. W tą grupę wydatków możemy włączyć m.in. podnoszenie skali produkcji, zwiększenie aktywności w temacie elektromobilności oraz dalsze prace nad autonomiczną jazdą. Z tym ostatnim tematem BMW łączy też spore nadzieje. Inwestycje i rozwój w BMW skupia się na potrzebach i wymaganiach klientów , równocześnie prowadząc prace w czterech głównych zagadnieniach z obszaru ACES (Autonomous, Connected, Electrifed i Services/Shared – Autonomiczność, Łączność, Elektryfikacja, i Serwis oraz Współdzielenie).
Ogromne inwestycje w BMW: nowe fabryki i nowe modele
Podczas jesiennego Salonu Samochodowego we Frankfurcie w 2013 roku, BMW zaprezentowało pierwszy elektryczny samochód, który chwilę później trafił do sprzedaży. W ciągu prawie pięciu lat oprócz i3, BMW zaprezentowało dziewięć kolejnych modeli elektrycznych oraz zelektryfikowanych. Największy udział w tej grupie mają samochody hybrydowe typu plug-in. Samo BMW chwali się, że w pierwszej połowie 2018 roku ilość dostarczonych aut ekologicznych BMW i MINI na całym świecie wzrosła o 42,5 procenta, względem analogicznego okresu w 2017 roku. Łącznie z salonów wyjechało ponad 60 000 hybryd i elektryków grupy BMW.
Jak już wspominaliśmy wcześniej BMW prowadzi spore inwestycje w rozwoju swojej sieci produkcyjnej. Oprócz licznych umów podpisywanych z chińskimi podmiotami, również na Starym Kontynencie poczyniono spore inwestycje. Wystarczy chociażby wspomnieć, że na Węgrzech lada chwila zostanie uruchomiona nowa fabryka samochodów BMW, gdzie produkowane mają być auta elektryczne i zelektryfikowane. Powołano też do życia spółkę joint venture o nazwie Critical TechWorks, której zadaniem jest opracowanie nowych technologii mobilnej. Tutaj BMW rozpoczęło współpracę z firmami z Porto i Lizbony.
Przykład BMW jasno pokazuje, że współczesna motoryzacja wymaga od producentów ogromnych inwestycji. Cieszyć to może przede wszystkim klientów, którzy mają coraz większy wybór podczas kupna wymarzonego samochodu.
Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu