10

AirHelp w Polsce – teraz szybciej i prościej uzyskamy odszkodowanie za opóźnione lub odwołane loty

Wielu z Was być może wie o tym, ale i tak zwykle odpuszczamy temat z prostej przyczyny – zbyt dużo papierkowej roboty i wątpliwe zakończenie sprawy wypłatą odszkodowania. Różne zabiegi i tłumaczenia linii lotniczej o wyczerpaniu wszelkich możliwości dotrzymania bądź terminu wylotu bądź w ogóle zrealizowania lotu, zwykle pozbawiają złudzeń i zbiegiem czasu zapominamy o […]

Wielu z Was być może wie o tym, ale i tak zwykle odpuszczamy temat z prostej przyczyny – zbyt dużo papierkowej roboty i wątpliwe zakończenie sprawy wypłatą odszkodowania. Różne zabiegi i tłumaczenia linii lotniczej o wyczerpaniu wszelkich możliwości dotrzymania bądź terminu wylotu bądź w ogóle zrealizowania lotu, zwykle pozbawiają złudzeń i zbiegiem czasu zapominamy o temacie.

Okazuje się, że teraz może się to okazać o wiele prostsze z pomocą serwisu AirHelp, który to własnie rozpoczął swoją działalność w naszym kraju. W przypadku, gdy nawet staraliśmy się o wypłatę takiego odszkodowania i dostaliśmy odpowiedź odmowną, możemy wysłać do nich swoje zgłoszenie poprzez stronę internetową, a AirHelp załatwi za nas wszelkie formalności. Co ciekawe nie pobierają żadnej prowizji w przypadku, gdy i ich próby okażą się bezskuteczne.

Jak to działa?

procedura_air_help

Po wysłaniu zgłoszenia AirHelp przy użyciu dostępnych środków, począwszy od wysłania pisam po rozmowę telefoniczną, a kończąc na sprawie sądowej, będzie się starała uzyskać dla nas odszkodowanie. Dopiero po jego uzyskaniu pobierze za to prowizję.

Na jakie odszkodowanie możemy liczyć?

odszkodowanie

Wysokość przysługującego odszkodowania uzależniona jest od odległości planowanego lotu. Przy czym musimy pamiętać, że o takie odszkodowanie możemy się ubiegać w przypadków lotów, które miały miejsce, aż 3 lata wstecz, o ile ich opóźnianie przekroczyło 3 godziny i jednocześnie nie wynikało z nadzwyczajnych okoliczności, na przykład z powodu złej pogody.

Odszkodowanie nie przysługuje, w przypadku odwołania lotu, jeśli powiadomieni zostaliśmy o tym odpowiednio wcześniej.

Rekompensata nie przysługuje jednak wówczas, gdy pasażer został poinformowany o odwołaniu lotu co najmniej 14 dni przed wylotem, został przekierowany na lot bliski oryginalnemu z różnicą czasu wylotu poniżej 1 godziny, lub linia lotnicza może udowodnić, że odwołanie zostało spowodowane zaistnieniem nadzwyczajnych okoliczności (warunki pogodowe, strajki, środki bezpieczeństwa).

Jakich lotów dotyczy przysługujące nam prawo?

Prawo dotyczy wszystkich wylotów z krajów Unii Europejskiej oraz przylotów do krajów Unii Europejskiej liniami lotniczymi zarejestrowanymi w Unii Europejskiej lub w jednym z krajów: Islandia, Norwegia lub Szwajcaria.

Jaka jest prowizja od przyznanego odszkodowania?

I tu przechodzimy do najbardziej interesującej nas kwestii. Ile dokładnie zapłacimy za uzyskane odszkodowanie? Niezależnie od przyznanej kwoty, AirHelp pobiera od nas 25%+VAT. Czyli jeśli ubiegaliśmy się 250 euro w rezultacie otrzymamy 175.

Osobiście wydaje mi się, że w przypadku, kiedy i tak odpuściliśmy już temat, warto skorzystać z tej propozycji. Zwłaszcza, że nie ma żadnych opłat wstępnych ani nie ponosimy innych kosztów, aż do uzyskania odszkodowania.

Dajcie proszę znać w komentarzach, czy często zdarzają się Wam takie opóźnienia lub odwołania lotów i czy staraliście się już kiedyś o odszkodowanie z tego tytułu.

Obrazek.