Polska

Aero2 znosi CAPTCHA, ale będzie trzeba zapłacić

Tomasz Popielarczyk
Aero2 znosi CAPTCHA, ale będzie trzeba zapłacić
74

Wprowadzenie kodów CAPTCHAdo Aero2 odbiło się dużym echem i spotkało z ogromnym niezadowoleniem użytkownikó usługi. Trudno się dziwić, bo bezpłatny, nielimitowany internet mobilny był nie lada gratką dla większości użytkowników. Teraz spółka znosi kody, ale tylko za opłatą - w ramach pakietów danych...

Wprowadzenie kodów CAPTCHAdo Aero2 odbiło się dużym echem i spotkało z ogromnym niezadowoleniem użytkownikó usługi. Trudno się dziwić, bo bezpłatny, nielimitowany internet mobilny był nie lada gratką dla większości użytkowników. Teraz spółka znosi kody, ale tylko za opłatą - w ramach pakietów danych. Tylko co na to UKE?

Nowa usługa nosi nazwę Aero Mini i jest adresowana do użytkowników usługi Bezpłatnego Dostępu do Internetu Aero2. Twórcy wprowadzili do oferty dwa pakiety: 3 GB oraz 5 GB w cenach odpowiednio 5 zł oraz 10 zł. Pierwszy z nich jest ważny przez 30, a drugi przez 60 dni. W ramach obu użytkownicy otrzymają usługę pozbawioną kodów CAPTCHA, a także przerw w sesji. Przy czym prędkość w dalszym ciągu będzie ograniczona do 512 kb/s. Co istotne, użytkownik w danym momencie może mieć aktywną dowolną ilość pakietów, jednak ich okresy ważności nie kumulują się.

Zakupu można dokonać na stronie Aero2, gdzie udostępniony został mini-sklepik. Po podaniu dokładnych informacji dotyczących naszego konta Aero2 (w tym ICCID i PUK karty SIM) musimy z góry uregulować płatność za pośrednictwem usługi Transferuj.pl. Potem zużycie pakietów można monitorować w panelu na stronie moje.aero2.pl (dostępnej tylko dla użytkowników BDI). Swoją drogą, platforma ta jest również nowością. Twórcy chcą przekształcić ją w panel zarządzania kontem użytkownika usługi, a w przyszłości pewnie uczynić fundamentem dla dalszej komercjalizacji.

Biorąc pod uwagę oferty operatorów komórkowych propozycja Aero2 nie wydaje się szczególnie atrakcyjna. Zwłaszcza, jeżeli weźmiemy pod uwagę limit prędkości niezbyt dostosowany do współczesnych realiów internetowych. Powiązanie startu tej usługi z niedawnych wprowadzeniem kodów CAPTCHA również nie działa zbyt pozytywnie na wizerunek Aero2. Nie wiem jak dla Was, ale dla mnie wygląda to jak celowe i przemyślane działanie, które ma stanowić punkt wyjścia do monetyzacji całego przedsięwzięcia. Tej samej usługi, która, według zapisów umowy z UKE, ma być w pełni bezpłatna dla użytkowników do 21 grudnia 2016 roku.

Oczywiście dla użytkowników, którzy nie płacą nic się nie zmieni i w dalszym ciągu będą mogli korzystać z BDI Aero2 bezpłatnie. O ile w ogóle tak można to nazwać, bo kody CAPTCHA stanowią dużą przeszkodę w czerpaniu pełni korzyści z tej usługi. Niestety UKE nie widzi podstaw, dla których miałyby one nie być zgodne z umową. Zapytaliśmy zatem rzecznika prasowego, jak w kontekście uruchomienia komercyjnej usługi wygląda teraz stanowisko urzędu. Jak tylko otrzymam odpowiedź, zostanie ona dodana do artykułu.

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu