Google

Actions po polsku dla Asystenta Google dostępne w Play i eSky

Kamil Pieczonka
Actions po polsku dla Asystenta Google dostępne w Play i eSky
6

Asystent Google to nie jedyna nowość jaka dzisiaj debiutuje. Okazuje się, że gigant z Mountain View przy okazji debiutu asystenta współpracował z dwoma podmiotami w Polsce, które przygotowany integrację z funkcją Actions. Dzięki temu zyskacie dodatkowe możliwości interakcji z waszym smartfonem.

Czym są Actions?

Actions, czyli po polsku akcje, to nic innego jak specjalnie zaprojektowany bot, który korzystając z możliwości asystenta Google w gestii rozpoznawania mowy, pozwala na uzyskanie informacji o konkretnych produktach. Angielska wersja asystenta posiada już ponad 170 integracji z botami takich firm jak Uber, NBC News czy Domino's Pizza. W Polsce na start usługi swoje projekty przygotowały dwie firmy - operator komórkowy Play oraz wyszukiwarka połączeń lotniczych - eSky.

Dlaczego Actions są takie fajne?

Największą zaletą tego rozwiązania jest możliwość uzyskania bardzo szczegółowych informacji na konkretny, interesujący nas temat. Asystent Google potrafi znaleźć i podać wiele informacji, ale gdybyśmy chcieli zgłębić jakiś temat, to nie jest nam zazwyczaj w stanie pomóc. Dodatkowo firmy przygotowujące takie integrację, mogą za pomocą asystenta po prostu sprzedawać swoje produkty. Przykładowo bot od Ubera pozwala przez Asystenta Google zamówić sobie transport z punktu A do punktu B, bez konieczności ręcznego uruchamiania aplikacji, wpisywania adresu itp. W Domino's Pizza można natomiast zamówić... pizze. Takich ułatwień jest znacznie więcej.

W Polsce na start dostępny będzie  Play oraz eSky

Swoje integracje na start Asystenta Google w Polsce przygotowały dwie firmy. W Play będzie to bot Danny, który już od jakiegoś czasu w formie automatycznego chatbota odpowiada na proste pytania klientów na stronach internetowych operatora. Teraz gdy wydamy polecenie "Ok Google, zapytaj PLAY co nowego?" dostaniemy możliwość zapoznania się między innymi ofertą operatora oraz odpowie na podstawowe pytania technicznej. Już teraz trwają jednak dalsze prace mające na celu umożliwienie klientom głosowe zarządzanie ich własnym kontem, stanem rozliczeń i uruchamianiem nowych usług.

Drugim partnerem jest wyszukiwarka połączeń lotniczych eSky, która już od dłuższego czasu blisko współpracuje z Google. Bot odpowiedzialny za komunikację z użytkownikiem w tym przypadku nazywa się Ewa, a można go uruchomić komendą "Ok Google, porozmawiaj z eSky". Według zapewnień Anny Wiertel z Grupy eSky:

Asystent Google we współpracy z eSky wyszuka dla użytkownika najlepsze połączenia lotnicze i przekieruje go na naszą stronę mobilną, gdzie może on dokonać rezerwacji biletu. To wszystko w jednym, kilkuminutowym procesie. Dzięki współpracy z Google Polska planowanie podróży będzie proste, szybkie i wygodne jak zwykła rozmowa. Jako lider technologiczny w branży travel, stale testujemy nowe technologie, rozwijamy nasz serwis i aplikację. Widzimy wyraźne zainteresowanie technologiami głosowymi i chcemy wyjść naprzeciw oczekiwaniom naszych klientów, dlatego cieszymy się, że wspólnie z Google mogliśmy wprowadzić na polski rynek to przełomowe rozwiązanie.

Asystent umożliwia znalezienie najlepszego połączenia lotniczego spośród tysiąca ofert jednego z 860 przewoźników lotniczych. Można go też zapytać np. o najtańsze bilety lotnicze do Hiszpanii czy kierunki podróży z najlepszymi parkami rozrywki. Dzięki stworzonej funkcjonalności, wymarzone wakacje czy wyjazd zagraniczny można będzie wygodnie i prosto zaplanować w dowolnej chwili w trakcie rozmowy z wirtualnym asystentem. Więcej informacji znajdziecie na dedykowanej stronie.

Zarówno usługa Play jak i eSky powinny wystartować maksymalnie w ciągu kilku dni od momentu udostępnienia Asystenta Google.

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu