Porsche 911 GT2 RS miało swoją światową premierę podczas Festiwalu Prędkości w brytyjskim Goodwood. Na początku kwietnia na terenie Międzynarodowych Targów Poznańskich pokazano to auto również w Polsce. Głównym atutem nowego Porsche 911 GT2 RS jest łamanie wszelkich granic przyzwoitości i praw fizyki, a jego środowiskiem naturalnym jest tor wyścigowy.
Nowe Porsche 911 GT2 RS napędzane jest silnikiem zapożyczonym z modelu 911 turbo S. Jednostka napędowa ma pojemność 3.8 l i dzięki wydajnym turbosprężarkom osiągnięto oszałamiające 700 KM i 750 Nm momentu obrotowego (w porównaniu do poprzednika to o 80 KM i 50 Nm więcej). W ekstremalnych warunkach i przy dużym obciążeniu chłodnica powietrza spryskiwana jest wodą. Nowe Porsche 911 GT2 RS waży zaledwie 1,5 tony, a rozpędzenie do 100 km/h trwa tylko 2,8 sekundy, a prędkość maksymalna to 340 km/h.
Nowe Porsche 911 GT2 RS ma specjalnie opracowane zawieszenie – tylna oś jest też skrętna. To rozwiązanie ma pomóc w jeszcze efektywniejszym wykorzystywaniu ogromnych możliwości tkwiących w tym samochodzie. Nad bezpieczeństwem kierowcy czuwa ceramiczny układ hamulcowy, a na kołach znajdziemy wyczynowe opony Ultra High Performance. Za przeniesienie mocy na koła odpowiada, dostosowana do wyczynowej jazdy skrzynia PDK o siedmiu przełożeniach. Auto ma też specjalny układ wydechowy, który dzięki wykonaniu ze stopów tytanów waży około 7 kg mniej niż ten zastosowany w 911 Turbo. Wydech dostarcza też niezapomnianych wrażeń dotyczących brzmienia.
Nowe Porsche 911 GT2 RS dostępne jest już w polskich salonach sprzedaży. Jednak by stać się właścicielem tego wyczynowego samochodu należy się przygotować na wyłożenie sumy przekraczającej 2 miliony złotych. Już samo oglądanie samochodu sprawia ogromne wrażenie – będzie je można oglądać między 5, a 8 kwietnia w halach Międzynarodowych Targów Poznańskich, gdzie trwa obecnie kolejna edycja samochodowej wystawy Poznań Motor Show.
Więcej z kategorii Motoryzacja:
- Polski produkt eksportowy? Baterie do samochodów elektrycznych
- Przewagi hybrydy Plug-In w Skoda Octavia iV oraz Superb iV nad „klasyczną hybrydą”
- BMW 530d xDrive: teraz ma 286 KM i system Mild Hybrid. Jest też bardzo oszczędne!
- EQA to najmniejszy elektryczny samochód w ofercie Mercedesa
- Liczba elektrycznych samochodów w Polsce podwoiła się w 2020 roku