16

2 mln uczestników, udział w blisko połowie transakcji – program Mój Empik ma swoje plusy i minusy

Nowy program lojalnościowy Empiku wystartował pod koniec wakacji zeszłego roku. Od tamtego momentu skorzystało z niego 2 miliony klientów sieci salonów. Takie wyniku nie spodziewał się chyba nawet sam Empik.

O kulisach wprowadzenia programu Mój Empik oraz otwarcia nowoczesnego salonu Empik mogliście czytać na Antyweb – to były długo i skrupulatnie opracowywane projekty. Ostatnie 12 miesięcy był bardzo pracowitym okresem dla firmy, gdyż uruchomiono również zupełnie nową odsłonę sklepu online Empik.com, o której pisaliśmy w dniu premiery.

. To nie koniec niespodzianek sieci na ten rok, ale skupmy się na skutkach ostatnich działań.

 

2 miliony użytkowników programu Mój Empik

Zespół odpowiedzialny za jego wprowadzenie, w tym  menadżer ds. programu lojalnościowego w Empiku, Barbara Fitał, nie ukrywa zadowolenia z osiągniętego wyniku. Warto dodać, że pierwsze 100 dni – niczym rozliczenie nowowybranego prezydenta – zamknięto liczbą 1 miliona klientów, którzy zapisali się do programu.

– W naszych dalszych działaniach będziemy koncentrować się na budowaniu wiedzy o klientach i doskonaleniu personalizacji tak, by rekomendować klientom jak najlepiej dobraną ofertę. Planowane są nowe, bardzo atrakcyjne promocje na różne kategorie produktów tak, aby każdy znalazł coś ciekawego dla siebie. – Barbara Fitał

W odróżnieniu od PayBack, z którego zrezygnowano na rzecz własnego programu, Mój Empik oferuje system personalizowanych rekomendacji oraz ofert specjalnych tylko dla wybranych klientów. Najwięcej dzieje się w aplikacji Mój Empik na Androida i iOS-a, która służy także jako wirtualna karta (z kodem kreskowym), dzięki czemu mam ją zawsze przy sobie w smartfoni, a to pozwala zapomnieć o tradycyjnej, plastikowej karcie. Na sięgnięcie po aplikację zdecydowało się tylko 190 tysięcy klientów, więc w tym obszarze Empik z pewnością będzie działał jeszcze prężniej, by zachęcić pozostałe 1,8 miliona osób na instalację appki.

Mój Empik ma swoje plusy i minusy

W pierwszej chwili po ogłoszeniu decyzji o wycofaniu programu PayBack z Empiku byłem sfrustrowany. Uniwersalne rozwiązanie, jakim jest – a właściwie był – PayBack, pozwalało gromadzić punkty w wielu bardzo często odwiedzanych przeze mnie miejscach. Nie sądziłem, że Empik stanie na wysokości zadania. Jak bardzo się myliłem.

Mój Empik nie jest programem idealnym. Dostosowywane do użytkowników rekomendacje są w większości trafne, ale bardzo często wszystko to działa na podobnej zasadzie, jak działało to jeszcze przed uruchomieniem programu oraz nowej wersji Empik.com – dobierane są przedmioty o podobnie brzmiących nazwach lub z tej samej kategorii, którą przeglądaliśmy. Czego bym sobie życzył?

Do „Mojej biblioteczki” automatycznie dodawane są zakupione przeze mnie towary – książki, filmy i albumy. W przypadku premiery nowej książki ze świata Star Wars chciałbym otrzymać powiadomienie o zapowiedzi wprowadzenia do sprzedaży i/lub o dostępności w salonie obok mnie w dniu premiery. W przypadku muzyki mogłoby to działać na podstawie śledzenia/obserwowania danych wykonawaców, podobnie przy filmach (aktor, reżyser, studio).

Cieszę się, że Empik uporał się już z problemami technicznymi wewnątrz aplikacji Mój Empik, które były dosyć drażniące. Mowa przede wszystkim o wolnym starcie aplikacji, problemach z logowaniem – byłem wielokrotnie samoczynnie wylogowywany, o czym dowiadywałem się, oczywiście, dopiero przy kasie, gdy chciałem skorzystać z wirtualnej karty – czy wczytywaniem treści, pomimo posiadania połączenia z siecią.

Od kilku tygodni, może ciut dłużej, takich niespodzianek nie doświadczam. To chyba dobry moment, by ruszyć do przodu, dlatego liczę na dalszy rozwój i kolejne nowości.

Aktualizacja: Dopytujemy o plany na przyszłość

Zdecydowałem się zapytać menadżer ds. programu lojalnościowego w Empiku, Barbarę Fitał, o kilka nurtujących mnie kwestii, oto odpowiedzi:

Cieszy mnie zapowiedź poprawy rekomendacji i sugestii, a także ofert promocyjnych. Przede wszystkim chciałbym zapytać czy planowane są zmiany techniczne w programie – nowości w aplikacji i/lub desktopowej wersji Empik.com. Jeżeli takowe są planowane, to czego możemy się spodziewać w pierwszej kolejności?

Najważniejsza zmiana dotycząca programu przewidziana na ten rok to poprawienie rekomendacji produktowych. Chcemy również odświeżyć dashboard na desktopie i wersji mobilnej strony internetowej. Aktualnie trwają badania wśród użytkowników Mojego Empiku i na podstawie ich wyników podejmiemy ostateczne decyzje co do zakresu i kształtu zmian na stronie internetowej. Powstanie również dokładny kalendarz działań.

Z aplikacji korzysta aktualnie 190 tysięcy klientów – jakie czynności, działania są najpopularniejsze? Składanie (standardowych zamówień, realizacja promocyjnych ofert, korzystanie z mobilnej karty Mój Empik?

Użytkownicy aplikacji najczęściej sprawdzają dostępność produktu w konkretnym salonie oraz korzystają z opcji składania zamówień. Warto podkreślić, że aż 70% z nich jest w programie Mój Empik.