Zanim przejdziemy do nowego empik.com, trochę cyferek za zeszły rok. Miesięcznie strona empik.com jest odwiedzana średnio 8,5 miliona razy. W roku 2016 po raz pierwszy została przekroczona liczba 100 milionów odwiedzin, w całym roku Empik które wysłał 4 miliony paczek z zakupami do klientów.
Patrząc na kolejny slajd, widać jak mocno Empik stawia na strategie omnichannel, związaną ze zmianą zachowań klientów i przenikanie sprzedaży online w offline. Przycisk „Sprawdź dostępność” pojawia się przy poszczególnych pozycjach w sklepie, gdzie możemy podejrzeć dostępność danego produktu w pobliskim sklepie. Możemy tak zamówić, a ściślej mówiąc zarezerwować na przykład w drodze z pracy i odebrać w wybranym sklepie, który jest najbliżej nas.
Warto jeszcze wspomnieć o popularności programu zniżkowego „Mój Empik„, o którym pisaliśmy Wam w zeszłym roku. Z programu skorzystało w zeszłym roku 1,3 mln klientów.
Nowy empik.com
Zanim pokażę nową odsłonę serwisu, jeszcze rzut oka na starą wersję dla kontrastu wprowadzonych zmian:
Istne pomieszanie z poplątaniem, mało czytelne i przyjazne dla odwiedzających. Nowa wersja empik.com wprowadza przede wszystkim czytelność wszystkich elementów i sprawia, że już na głównej stronie mamy wszystko uporządkowane, przejrzyste i ładnie opakowane.
Górna belka „przymocowana” jest na stałe i przewija się ze stroną, zmieniono całkowicie menu produktów z poziomej na pionową i jednolitą, ze wszystkimi kategoriami w jednym menu.
Poszczególne kategorie mają swoją indywidualną i spersonalizowaną podstronę. Po lewej stronie umieszczono podkategorie, a w centralnej części mamy poziome kafelki z najpopularniejszymi pozycjami w danej kategorii, polecanymi czy z nowościami.
Podstrony z poszczególnymi produktami rozbudowano o własne, bardziej obszerne opisy. Wzbogacone o zdjęcia czy filmy.
Na spotkaniu mocno podkreślano zmiany w galerii produktów, będą teraz wyświetlane w dodatkowej warstwie z dużymi, wyraźnymi zdjęciami.
Nie zmieniono jeszcze podstrony kont użytkowników. Tłumaczono to tym, że nie chcą nagle wszystkiego przewracać do góry nogami u użytkowników, przyzwyczajonych do aktualnej wersji obsługi swojego konta. W tej zakładce zmiany będą wprowadzać stopniowo.
Początkowo nowa wersja serwisu dostępna będzie pod adresem beta.empik.com, całkowite przejście na nowy layout empik.com, planowane jest na połowę marca 2017 roku. Z tym że funkcjonalność strony beta jest już jak najbardziej w pełni udostępniona. Można korzystać, zamawiać i kupować.
Wszystkie zmiany wyglądu czy korzystania z serwisu to wynik wielu badań, opinii i sugestii użytkowników dotychczasowej wersji, więc to po części też Wasze dzieło. Myślę więc, że będziecie zadowoleni z nowego. Osobiście mi się podoba, zwłaszcza w porównaniu z obecnym wyglądem na empik.com.
Więcej z kategorii E-commerce:
- Allegro Biznes - nowa wersja Allegro dla firm. Miesięczny pakiet Allegro Smart! zdrożeje do 11 zł
- Glovo w Biedronce - jak działa? Zakupy online w Biedronce
- Od lipca zapłacisz 23% więcej za wszystkie zakupy z AliExpress. Nawet te o niskiej wartości
- Zakaz sprzedawania kont z grami na Allegro. Nie kupicie też już konta na Spotify
- Jak korzystać z paczkomatu? Oto poradnik krok po kroku