25

Nowy empik.com wygląda zupełnie jak Amazon!

Wróciłem właśnie ze spotkania prasowego, które zorganizował Empik w swojej siedzibie w Warszawie, na którym to chwalił się zupełnie nową odsłoną swojego serwisu www empik.com. Szczerze muszę przyznać, że miał się czym chwalić, przebudowano go od zera, zarówno zarówno warstwę wizualną jak i od środka, co ma ułatwić zarządzanie coraz szerszym asortymentem sprzedaży.

Zanim przejdziemy do nowego empik.com, trochę cyferek za zeszły rok. Miesięcznie strona empik.com jest odwiedzana średnio 8,5 miliona razy. W roku 2016 po raz pierwszy została przekroczona liczba 100 milionów odwiedzin, w całym roku Empik które wysłał 4 miliony paczek z zakupami do klientów.

Patrząc na kolejny slajd, widać jak mocno Empik stawia na strategie omnichannel, związaną ze zmianą zachowań klientów i przenikanie sprzedaży online w offline. Przycisk „Sprawdź dostępność” pojawia się przy poszczególnych pozycjach w sklepie, gdzie możemy podejrzeć dostępność danego produktu w pobliskim sklepie. Możemy tak zamówić, a ściślej mówiąc zarezerwować na przykład w drodze z pracy i odebrać w wybranym sklepie, który jest najbliżej nas.

Warto jeszcze wspomnieć o popularności programu zniżkowego „Mój Empik„, o którym pisaliśmy Wam w zeszłym roku. Z programu skorzystało w zeszłym roku 1,3 mln klientów.

Nowy empik.com

Zanim pokażę nową odsłonę serwisu, jeszcze rzut oka na starą wersję dla kontrastu wprowadzonych zmian:

Istne pomieszanie z poplątaniem, mało czytelne i przyjazne dla odwiedzających. Nowa wersja empik.com wprowadza przede wszystkim czytelność wszystkich elementów i sprawia, że już na głównej stronie mamy wszystko uporządkowane, przejrzyste i ładnie opakowane.

Górna belka „przymocowana” jest na stałe i przewija się ze stroną, zmieniono całkowicie menu produktów z poziomej na pionową i jednolitą, ze wszystkimi kategoriami w jednym menu.

Poszczególne kategorie mają swoją indywidualną i spersonalizowaną podstronę. Po lewej stronie umieszczono podkategorie, a w centralnej części mamy poziome kafelki z najpopularniejszymi pozycjami w danej kategorii, polecanymi czy z nowościami.

Podstrony z poszczególnymi produktami rozbudowano o własne, bardziej obszerne opisy. Wzbogacone o zdjęcia czy filmy.

Na spotkaniu mocno podkreślano zmiany w galerii produktów, będą teraz wyświetlane w dodatkowej warstwie z dużymi, wyraźnymi zdjęciami.

Nie zmieniono jeszcze podstrony kont użytkowników. Tłumaczono to tym, że nie chcą nagle wszystkiego przewracać do góry nogami u użytkowników, przyzwyczajonych do aktualnej wersji obsługi swojego konta. W tej zakładce zmiany będą wprowadzać stopniowo.

Początkowo nowa wersja serwisu dostępna będzie pod adresem beta.empik.com, całkowite przejście na nowy layout empik.com, planowane jest na połowę marca 2017 roku. Z tym że funkcjonalność strony beta jest już jak najbardziej w pełni udostępniona. Można korzystać, zamawiać i kupować.

Wszystkie zmiany wyglądu czy korzystania z serwisu to wynik wielu badań, opinii i sugestii użytkowników dotychczasowej wersji, więc to po części też Wasze dzieło. Myślę więc, że będziecie zadowoleni z nowego. Osobiście mi się podoba, zwłaszcza w porównaniu z obecnym wyglądem na empik.com.