17

Mój Empik robi świetne wrażenie. Rezygnacja z PayBack była właściwą decyzją

Wycofanie się z programu PayBack przez Empik było nie lada nowiną, ale może się okazać, że ta decyzja wyjdzie na dobre klientom sklepu. Co prawda będziemy musieli zapomnieć o gromadzeniu punktów w wielu lokalizacjach, lecz nowy program Mój Empik zdążył w ciągu kilku dni swojej działalności zacząć mnie do siebie przekonywać - na liście cech programu znalazło się wiele tych, o które zabiegali użytkownicy od dłuższego czasu.

Po pierwsze – personalizowane rekomendacje

Prawdopodobnie najistotniejszą informacją dla dotychczasowych zbieraczy punktów jest ta dotycząca możliwości zachowania historii zakupów z poprzedniego programu lojalnościowego. Jest to istotne z powodu nowego systemu personalizacji – to jeden z trzech fundamentów programu Mój Empik. Powstająca automatycznie historia transakcji ma wpływ na to, jakie promocje i bonusy będziemy otrzymywać na naszym koncie. Dzięki temu będziemy, przynajmniej w teorii, otrzymywać rekomendacje produktów tylko z tych kategorii, które są w kręgu naszych zainteresowań. System obsługuje też zniżki, informacje i zaproszenia – odwiedzając serwis www lub otwierając (nową!) mobilną aplikację to z nimi będziemy mieli do czynienia w pierwszej kolejności. Nie wiem na ile system poznał mnie, ale odnoszę wrażenie, że sugerowane towary faktycznie odpowiadają moim preferencjom.

Po drugie – mobilna aplikacja

Drugą z nowości jest wspomniana aplikacja mobilna, która może zastąpić typową plastikową kartę Mój Empik, którą otrzymamy w salonie. Naturalnie to nie jest jej jedyna funkcja, ponieważ z poziomu aplikacji możemy również przeglądać ofertę Empik.com, dodawać produkty do koszyka, zapoznawać się z rekomendowanymi produktami i przygotowanymi tylko dla nas promocjami. Dodano także sekcję “Biblioteczka”, gdzie znajdą się nie tylko kupione w Empiku produkty z podziałem na kategorie – ma to nam ułatwić śledzenie postępów w oglądaniu, słuchaniu i czytaniu. Istnieje tez druga strona tego medalu, ponieważ bezpośrednio z tego miejsca dodajemy recenzje i oceny konkretnych pozycji, które pojawiają się na Empik.com.

Wizualnie aplikacja Mój Empik wypada nad wyraz dobrze, choć po raz kolejny będę narzekał na brak zainteresowania deweloperów i projektantów ogólnymi trendami dotyczącymi każdej z platform – na iOS nie jest obsługiwany gest “wstecz”, co jest drobnostką, ale wymaga zmiany przyzwyczajeń. Na pochwałę zasługuje wdrożenie skanera okładek i kodów kreskowych, które ułatwiają wyszukiwanie produktów w bazie Empiku. Oprócz iPhone’a aplikacja wspiera także Androida – pomimo sporej popularności Windows Phone/Windows 10 Mobile w Polsce, Empik nie zdecydował się na przygotowanie aplikacji dla tej platformy.

Po trzecie – koniec paragonów

Przedstawiam ją jako ostatnią, lecz nie jest to najmniej ważna cecha programu Mój Empik. Nareszcie historia zakupów na naszym koncie będzie podstawą dla ewentualnych reklamacji czy zwrotów. Do tej pory wymagane było posiadanie paragonów (lub ich cyfrowych kopii), dlatego bardzo cieszę się, że taki krok naprzód został wykonany już w dniu premiery programu i nie odłożono go na później.

Będzie tylko lepiej

Odnoszę wrażenie, że właśnie teraz rozpoczyna się zupełnie nowy rozdział dla Empiku. Wprowadzenie programu mój Empik to zaledwie jeden, choć naprawdę spory, element całej układanki. Warto wspomnieć, że cakłiem niedawno uruchomiono nową wersję centrum wsparcia klienta czynnego 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu oferującego pomoc użytkownikom sklepu online Empik.com oraz klientom standardowych salonów Empik. Można być pewnym, że firma wiąże spore nadzieje z wdrożonymi zmianami i nowościami, dlatego jestem ciekaw, co jeszcze przygotował dla swoich klientów Empik i kiedy podzieli się z nami kolejnymi nowinami.

Jak długo rozwijano mój Empik i jaki jest odzew klientów?

Pani Monika Marianowicz, rzecznik prasowy Empiku, zaznaczyła, że firma jest zadowolona z odzewu klientów i popularność programu w pierwszych tygodniach funkcjonowania pokrywa się z ich oczekiwaniami i przewidywaniami:

W ciągu dwóch tygodni działania programu przystąpiło do niego ponad 200 tysiecy osób! Są to zarówno rejestracje online, jak i w aplikacji mobilnej oraz bezpośrednio w salonach. To dowód na to, że korzyści zaproponowane w ramach Mojego Empiku są dla odbiorców bardzo atrakcyjne i że czekali oni na taki program i kartę Empiku. Możemy również mówić o sukcesie powiązania programu lojalnościowego offline/online – jesteśmy wśród najczęściej ściąganych aplikacji w kategorii „Zakupy” w Polsce!

Nad programem mój Empik pracowano od końcówki 2015 roku i poświęcono mu ponad pół roku:

Zaawansowane prace projektowe dot.Mojego Empiku rozpoczęły się na przełomie listopada/grudnia 2015 roku. W Empiku powstał zespół projektowy skupiający ekspertów z różnych działów (np.IT, marketing, e-commerce, operacja, procesy, itd.). W styczniu rozstrzygnęliśmy przetarg na partnera do wsparcia obsługi programu: wygrała go firma Laurens Coster. Przy Moim Empiku wspiera nas również YetiData z Doliny Krzemowej – startup posiadający opatentowaną technologię zaawansowanej analizy danych, która pomoże nam w zrozumieniu preferencji kulturalnych każdego z naszych klientów i stworzenia dla niego indywidualnych rekomendacji i ofert.