Polska

2 mln uczestników, udział w blisko połowie transakcji - program Mój Empik ma swoje plusy i minusy

Konrad Kozłowski
2 mln uczestników, udział w blisko połowie transakcji - program Mój Empik ma swoje plusy i minusy
Reklama

Nowy program lojalnościowy Empiku wystartował pod koniec wakacji zeszłego roku. Od tamtego momentu skorzystało z niego 2 miliony klientów sieci salonów. Takie wyniku nie spodziewał się chyba nawet sam Empik.

O kulisach wprowadzenia programu Mój Empik oraz otwarcia nowoczesnego salonu Empik mogliście czytać na Antyweb - to były długo i skrupulatnie opracowywane projekty. Ostatnie 12 miesięcy był bardzo pracowitym okresem dla firmy, gdyż uruchomiono również zupełnie nową odsłonę sklepu online Empik.com, o której pisaliśmy w dniu premiery.

Reklama


. To nie koniec niespodzianek sieci na ten rok, ale skupmy się na skutkach ostatnich działań.

 

2 miliony użytkowników programu Mój Empik

Zespół odpowiedzialny za jego wprowadzenie, w tym  menadżer ds. programu lojalnościowego w Empiku, Barbara Fitał, nie ukrywa zadowolenia z osiągniętego wyniku. Warto dodać, że pierwsze 100 dni - niczym rozliczenie nowowybranego prezydenta - zamknięto liczbą 1 miliona klientów, którzy zapisali się do programu.

– W naszych dalszych działaniach będziemy koncentrować się na budowaniu wiedzy o klientach i doskonaleniu personalizacji tak, by rekomendować klientom jak najlepiej dobraną ofertę. Planowane są nowe, bardzo atrakcyjne promocje na różne kategorie produktów tak, aby każdy znalazł coś ciekawego dla siebie. - Barbara Fitał

W odróżnieniu od PayBack, z którego zrezygnowano na rzecz własnego programu, Mój Empik oferuje system personalizowanych rekomendacji oraz ofert specjalnych tylko dla wybranych klientów. Najwięcej dzieje się w aplikacji Mój Empik na Androida i iOS-a, która służy także jako wirtualna karta (z kodem kreskowym), dzięki czemu mam ją zawsze przy sobie w smartfoni, a to pozwala zapomnieć o tradycyjnej, plastikowej karcie. Na sięgnięcie po aplikację zdecydowało się tylko 190 tysięcy klientów, więc w tym obszarze Empik z pewnością będzie działał jeszcze prężniej, by zachęcić pozostałe 1,8 miliona osób na instalację appki.

Mój Empik ma swoje plusy i minusy

W pierwszej chwili po ogłoszeniu decyzji o wycofaniu programu PayBack z Empiku byłem sfrustrowany. Uniwersalne rozwiązanie, jakim jest - a właściwie był - PayBack, pozwalało gromadzić punkty w wielu bardzo często odwiedzanych przeze mnie miejscach. Nie sądziłem, że Empik stanie na wysokości zadania. Jak bardzo się myliłem.

Reklama

Mój Empik nie jest programem idealnym. Dostosowywane do użytkowników rekomendacje są w większości trafne, ale bardzo często wszystko to działa na podobnej zasadzie, jak działało to jeszcze przed uruchomieniem programu oraz nowej wersji Empik.com - dobierane są przedmioty o podobnie brzmiących nazwach lub z tej samej kategorii, którą przeglądaliśmy. Czego bym sobie życzył?

Do "Mojej biblioteczki" automatycznie dodawane są zakupione przeze mnie towary - książki, filmy i albumy. W przypadku premiery nowej książki ze świata Star Wars chciałbym otrzymać powiadomienie o zapowiedzi wprowadzenia do sprzedaży i/lub o dostępności w salonie obok mnie w dniu premiery. W przypadku muzyki mogłoby to działać na podstawie śledzenia/obserwowania danych wykonawaców, podobnie przy filmach (aktor, reżyser, studio).

Reklama

Cieszę się, że Empik uporał się już z problemami technicznymi wewnątrz aplikacji Mój Empik, które były dosyć drażniące. Mowa przede wszystkim o wolnym starcie aplikacji, problemach z logowaniem - byłem wielokrotnie samoczynnie wylogowywany, o czym dowiadywałem się, oczywiście, dopiero przy kasie, gdy chciałem skorzystać z wirtualnej karty - czy wczytywaniem treści, pomimo posiadania połączenia z siecią.

Od kilku tygodni, może ciut dłużej, takich niespodzianek nie doświadczam. To chyba dobry moment, by ruszyć do przodu, dlatego liczę na dalszy rozwój i kolejne nowości.

Aktualizacja: Dopytujemy o plany na przyszłość

Zdecydowałem się zapytać menadżer ds. programu lojalnościowego w Empiku, Barbarę Fitał, o kilka nurtujących mnie kwestii, oto odpowiedzi:

Cieszy mnie zapowiedź poprawy rekomendacji i sugestii, a także ofert promocyjnych. Przede wszystkim chciałbym zapytać czy planowane są zmiany techniczne w programie - nowości w aplikacji i/lub desktopowej wersji Empik.com. Jeżeli takowe są planowane, to czego możemy się spodziewać w pierwszej kolejności?

Najważniejsza zmiana dotycząca programu przewidziana na ten rok to poprawienie rekomendacji produktowych. Chcemy również odświeżyć dashboard na desktopie i wersji mobilnej strony internetowej. Aktualnie trwają badania wśród użytkowników Mojego Empiku i na podstawie ich wyników podejmiemy ostateczne decyzje co do zakresu i kształtu zmian na stronie internetowej. Powstanie również dokładny kalendarz działań.

Z aplikacji korzysta aktualnie 190 tysięcy klientów - jakie czynności, działania są najpopularniejsze? Składanie (standardowych zamówień, realizacja promocyjnych ofert, korzystanie z mobilnej karty Mój Empik?

Reklama

Użytkownicy aplikacji najczęściej sprawdzają dostępność produktu w konkretnym salonie oraz korzystają z opcji składania zamówień. Warto podkreślić, że aż 70% z nich jest w programie Mój Empik.

 

 

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu

Reklama