Artykuł sponsorowany

10 najważniejszych korzyści, które da Ci SEO

Redakcja Antyweb
10 najważniejszych korzyści, które da Ci SEO
8

Odpowiednio prowadzona strategia pozycjonowania strony może przynieść wiele korzyści. Wyszukiwarki internetowe są dzisiaj podstawowym miejscem, z którego firmy generują ruch na stronie i pozyskują klientów. SEO to świetna opcja dla reklamy Twojego biznesu. Wpływa na rozpoznawalność marki, a materiały, które publikujesz mogą uczynić z Ciebie eksperta w branży. W dzisiejszym artykule przedstawiamy 10 najważniejszych zalet SEO, które sprawią, że Twój internetowy biznes stanie się bardziej opłacalny.

1. Widoczność w Google

Według danych ze StatCounter ponad 98% internautów w Polsce szuka treści w wyszukiwarce Google. Z tej dużej liczby tylko niewielki procent osób odwiedza drugą stronę wyszukiwarki, dlatego Twoja witryna powinna znaleźć się jak najwyżej! Lepsza pozycja w wynikach wyszukiwania to szansa na pozyskanie nowych klientów. Im wyżej się pojawiasz na frazy, które wpisuje użytkownik, tym większa szansa, że odwiedzi Twoją stronę. Większy ruch na stronie zawsze ma przełożenie na konwersję.

2. Lokalne SEO - czyli klienci w Twojej okolicy

Algorytmy Google już od kilku lat podsuwają użytkownikom wyniki, które bazują na ich lokalizacji (np. dzięki funkcji GPS w telefonie). Jeżeli potrzebujesz pozycjonować swoją stronę na rynku lokalnym, to dzięki SEO możesz to osiągnąć. Wpisując „tani fryzjer” w Google, pomijając miasto, zobaczysz w wynikach najbliższe lokale w okolicy. Czasami zanim klient wybierze się do stacjonarnego sklepu w swojej miejscowości, to będzie szukał opinii o sklepie w Internecie. Pamiętaj, że prawie wszystkie odpowiedzi na zapytania w Google są personalizowane i dopasowane pod użytkownika, który tych odpowiedzi szuka.

3. Rozpoznawalność marki

Działania SEO sprawiają, że Twoja marka przestaje być anonimowa i budują rozpoznawalność Twojej strony w sieci. Aktywne działanie w mediach społecznościowych, prowadzenie bloga, pozyskiwanie opinii od klientów, marketing treści - to rozwiązania, które mogą spowodować, że klienci będą chcieli skorzystać z Twojej oferty.

4. Budowanie zaufania

SEO to nie tylko większa sprzedaż czy rozpoznawalność marki, ale również budowanie zaufania klientów! Tutaj wielką rolę może odgrywać np. Content Marketing. To kolejne działanie, dzięki któremu Google może pozycjonować Cię wyżej. A im wyżej Twoja strona jest w wynikach wyszukiwania, tym chętniej ufają jej internauci. Działania SEO sprawią, że osiągniesz wizerunek eksperta w swojej branży. Pokażą, że masz dużą wiedzę, którą lubisz się dzielić. Budując zaufanie zwiększasz świadomość marki w oczach Twoich potencjalnych klientów.

5. Skuteczna walka z konkurencją

Jeżeli strona internetowa jest już wysoko pozycjonowana, to użytkownicy wtedy łatwiej zapamiętują Twoją markę. Zbudowanie dobrej widoczności w wynikach wyszukiwania trwa średnio kilka miesięcy, ale takie działanie bardzo się opłaca. Stabilna pozycja w Google, to znaczna przewaga nad konkurencyjnymi firmami z branży.

6. Odznaka eksperta = większa liczba linków

Wspominaliśmy wcześniej o content marketingu, który polega m.in. na publikowaniu wartościowych materiałów w Internecie. Jeżeli treści, które publikujesz są wartościowe i merytoryczne, to zyskujesz miano eksperta w oczach swoich klientów. Często przekłada się to na większą liczbę linków prowadzących do Twojego serwisu. Użytkownicy będą polecali Twoje artykuły, czy udostępniali posty na Facebooku. Większa baza naturalnych i mocnych linków to kolejny punkt dla robotów Google, dzięki którym zdobywasz lepszą widoczność w Internecie.

7. Możliwość poznania preferencji klientów

Wdrażając strategię SEO korzystamy z odpowiednich fraz kluczowych. To dzięki słowom kluczowym poznajesz preferencje swoich klientów i śledzisz zmieniające się trendy. Analityka i działania SEO pozwalają zrozumieć intencje wyszukiwania użytkownika, które możesz wykorzystać w późniejszych działaniach. Poznając potrzeby swoich klientów, możesz skuteczniej do nich docierać.

8. Zwiększenie mikro konwersji

Mikro konwersja to pojedyncze i ukończone akcje, które wykonują użytkownicy. Przykładem mikro konwersji może być recenzja produktu lub dodanie opinii o usługach firmy, komentarz, a nawet zapis do newslettera. Dzięki takim działaniom masz możliwość budowania bazy klientów, która ma znaczenie dla przyszłości Twojego biznesu. Użytkownicy wykonujący mikro konwersję pokazują, że są zainteresowani Twoją ofertą. Takie działanie może przełożyć się na realny zysk.

9. Długofalowe efekty

Nie jest tajemnicą, że pozycjonowanie każdej strony internetowej może trwać bardzo długo. W zależności od konkurencji, branży i jeszcze wielu innych czynników, zdobywanie wysokiej widoczności w Google trwa miesiącami. Jeżeli systematycznie publikujesz interesujące treści, a Twoja strona jest pozbawiona spamu i przyjazna dla odwiedzających oraz algorytmów Google, to masz szansę na stabilną pozycję w wyszukiwarce.

10. Monitoring pozycjonowania

Dobra strategia SEO opiera się na dokładnej analizie, monitoringu i wyciąganiu wniosków. Dzięki dostępnym narzędziom możesz monitorować ruch organiczny, konwersję lub porównywać popularność konkretnych słów kluczowych, które wpisują Twoi potencjalni klienci w wyszukiwarkę. Możesz sprawdzić, jakie frazy mają większą wartość podczas promowania swojej strony, a które dają zwyczajnie mniejsze wyniki.

Korzyści SEO - Podsumowanie

Dzięki wyszukiwarkom internetowym możesz promować swoją stronę, usługi, produkty i pozyskiwać nowych klientów. Jak widzisz, warto prowadzić działania związane z SEO, bo mogą przynieść wiele korzyści dla Twojego biznesu. SEO to zwiększanie marki i budowanie zaufania w oczach użytkowników. To pierwszy krok do zdobycia przewagi nad konkurencją! Pozycjonowanie pozwala na osiągnięcie długotrwałych efektów i zbudowanie pozycji lidera w branży.

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu