14

zubibu.com to mobilna wersja twojego sklepu internetowego

Po ostatnim poście o mobilnych płatnościach napisał do mnie Robert Janeczek prezentując swój startup o nazwie zubibu.com. Zubibu.com chce ułatwić internetowym handlowcom sprzedaż klientom, którzy coraz liczniej odwiedzają ich sklepy internetowe korzystając z urządzeń mobilnych takich jak iphone, ipad, czy też sprzętu z systemem Android. Serwis pozwala w ciągu kilku minut uruchomić sprzedaż mobilną. Wystarczy […]

Po ostatnim poście o mobilnych płatnościach napisał do mnie Robert Janeczek prezentując swój startup o nazwie zubibu.com. Zubibu.com chce ułatwić internetowym handlowcom sprzedaż klientom, którzy coraz liczniej odwiedzają ich sklepy internetowe korzystając z urządzeń mobilnych takich jak iphone, ipad, czy też sprzętu z systemem Android. Serwis pozwala w ciągu kilku minut uruchomić sprzedaż mobilną. Wystarczy się zarejestrować a następnie zaimportować produkty i zdjęcia z naszego sklepu internetowego, dodatkowo umieszczamy na naszej stronie kawałek kodu dzięki któremu użytkownicy mobilni widzą specjalną wersję sklepu stworzoną przy pomocy Zubibu.

Jeden z sklepów gdzie można sprawdzić integracje z zubibu.com jest srebrodlaciebie.pl. I faktycznie jeśli chodzi o mały ekran to zubibu sprawdza się nieźle – interfejs sklepu jest na pewno dużo bardziej przyjazny niż poruszanie się klasycznej stronie www.

Kiedy jednak sprawdziłem jak wyglądają sklepy wygenerowane przez zubibu na iPadzie to ich forma nieco rozczarowuje. Wspominany wcześniej srebrodlaciebie wygląda tak samo jak na iPhonie z tymże wszystko jest jakby na siłę powiększone aby pasowało do rozmiaru tabletu (ma to być niedługo poprawione). W ogóle zastanawiam się czy jest sens wypuszczania wersji zubibu dla iPada?

Model biznesowy zubibu to miesięczne opłaty za mobilną wersję sklepu internetowego. Do wybory mamy 3 pakiety starter (30 PLN), optimum (45 PLN), premium (90 PLN), które różnią się ilością produktów jakie prezentujemy oraz liczbą aktualizacji naszej mobilnej oferty. Zastanawia mnie natomiast, że nawet najdroższa opcja premium ma ograniczania do dwóch aktualizacji na dobę. Co w przypadku, kiedy pojawi się potrzeba częstszych zmian?

Czytając o Zubibu można by mieć wątpliwości czy w Polsce m-commerce jest już na takim poziomie aby taki startup miał szansę się utrzymać. Autorzy nie ograniczają się jednak tylko do naszego kraju (bardzo słuszna decyzja) – za miesiąc ma wystartować międzynarodowa wersja serwisu, której oczywiście będę gorąco kibicował!