Polska

Zomato przejmuje polski serwis z recenzjami Gastronauci.pl!

Grzegorz Ułan
Zomato przejmuje polski serwis z recenzjami Gastronauci.pl!
80

Zomato to serwis z recenzjami restauracji założony w 2008 roku w Indiach. W tym czasie udało im się zaistnieć w 15 krajach, prezentując na swoich stronach szczegółowe informacje o ponad 260 tysięcy restauracji. Miesięcznie Zomato odwiedza blisko 30 mln użytkowników. Znajdziemy tam oprócz recenzj...

Zomato to serwis z recenzjami restauracji założony w 2008 roku w Indiach. W tym czasie udało im się zaistnieć w 15 krajach, prezentując na swoich stronach szczegółowe informacje o ponad 260 tysięcy restauracji. Miesięcznie Zomato odwiedza blisko 30 mln użytkowników.

Znajdziemy tam oprócz recenzji lokali także dostępne menu oraz ich dokładną lokalizację, zarówno na stronie jak i w aplikacji mobilnej.

Możemy przy tym skorzystać z prostej wyszukiwarki lub przeglądać lokale według kategorii czy rodzaju oferowanych usług.

Aplikacja mobilna dostępna jest na wszystkie popularne platformy.

Założyciel i dyrektor naczelny Zomato, Deepinder Goyal, tak oto wypowiedział się w sprawie tego przejęcia:

Ola i zespół z serwisu Gastronauci stworzyli doskonały produkt, który jest bardzo dobrze rozpoznawalny w Polsce. Bardzo cieszymy się, że serwis Gastronauci.pl przyjął zaproszenie do dołączenia do rodziny Zomato.

Zomato i Gastronauci będą wspólnie budować najlepszą platformę łączącą użytkowników i branżę restauratorską. Bardzo cieszymy się, że będziemy pracować wspólnie nad zintegrowanym produktem łączącym naszą technologię z ugruntowaną pozycją serwisu Gastronauci w Polsce.

Gastronauci to polski odpowiednik serwisu z recenzjami, założony rok wcześniej przez Olę Lazar. Przez te 7 lat udało się im zgromadzić dane, opinie i recenzje 26 tysięcy lokali w Polsce.

Ola również w optymistycznym tonie wypowiada się o tej transakcji:

Odnieśliśmy wielki sukces w budowaniu solidnej bazy użytkowników w Polsce od 2007 roku.

Teraz rozpoczynamy nowy rozdział i cieszymy się ze współpracy z Zomato i możliwości korzystania z ich technologii i doświadczenia w celu dostarczenia nowej jakości zarówno dla klientów, jak i dla restauratorów.

Nie ulega wątpliwości, że przejęcie Gastronauci.pl to dla Zomato część koncepcji ekspansji na rynek Europy Środkowej i Wschodniej. W sierpniu tego roku podobnej transakcji dokonali w Czechach i w Słowacji przejmując dwa serwisy Lunchtime.cz i Obedovat.sk za kwotę 3,25 mln dolarów.

W sprawie kwoty transakcji przejęcia Gastronauci.pl kontaktowałem się z Naina Sahni Parnaik z Zamato, ale niestety nie mogła mi udzielić takiej informacji. Finalizacja transakcji nastąpi prawdopodobnie na początku listopada, wtedy być może więcej informacji będzie udostępnionych.

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu