Mobile

Jaki mobilny system operacyjny najchętniej wybierają Polacy? Przedstawiamy raport Generation Mobile 2014

Tomasz Popielarczyk
Jaki mobilny system operacyjny najchętniej wybierają Polacy? Przedstawiamy raport Generation Mobile 2014
Reklama

Mobilne nawyki Polaków ewoluują. W minionym roku częściej rozstawaliśmy się z naszymi smartfonami, a tym samym dość zauważalnie zmieniły się miejsca, ...

Mobilne nawyki Polaków ewoluują. W minionym roku częściej rozstawaliśmy się z naszymi smartfonami, a tym samym dość zauważalnie zmieniły się miejsca, w których z nich korzystamy. Najchętniej zamienialiśmy je na nowe przy przedłużaniu umowy kuszeni dobrą ofertą operatora. A do czego je wykorzystujemy? Oczywiście do fotografowania! Oto, co jeszcze ujawnia najnowszy raport Generation Mobile 2014.

Reklama

Tegoroczna edycja raportu Generation Mobile pokazuje, że Polacy w sposób nieco bardziej umiarkowany korzystają ze swoich urządzeń. Czyżby po początkowym zachłyśnięciu przyszedł czas na opamiętanie? Jeszcze rok temu ze swoimi słuchawkami nie rozstawało się 86 proc. badanych. W tym roku jest to już 76 proc. Wzrosła liczba osób, które czasem lub często zostawiają telefony w domu i pracy.

Jakie smartfony wybieramy? Przede wszystkim tanie, choć zwracamy też uwagę na markę i system operacyjny. Znaczna większość z nas nie wydaje na nowe urządzenie więcej niż 99 złotych. Najchętniej robimy to skuszeni atrakcyjnymi ofertami operatorów komórkowych. Prym wiedzie tutaj oczywiście Android, którego popularność w ostatnich latach regularnie rośnie. Zarówno w przypadku Windowsa Phone jak i iOS utrzymuje się natomiast na względnie stałym poziomie. Co ciekawe, ciągle silną reprezentację ma u nas legendarny Symbian.


Jeśli chodzi o aplikacje mobilne, nie jesteśmy jakoś szczególnie aktywni. Większość z nas ma ich na swoich urządzeniach maksymalnie 9. Zaś regularnie korzystamy z 1-2. Znalazły się oczywiście przypadki, które przyznają się do ponad 100 zainstalowanych programów. Jakie to są aplikacje? Z roku na rok coraz większa liczba Polaków stawia na darmowe produkty. Jeszcze dwa lata temu do płacenia w sklepach Google Play, AppStore czy WindowsStore przyznawało się 26 proc. użytkowników. Dziś jest to już 17 proc. Przy czym jeśli już płacimy, to jest to maksymalnie 9 złotych w skali miesiąca. To samo tyczy się wirtualnych przedmiotów w grach, a także dzwonków, tapet i im podobnych.


Pozytywną wiadomością jest coraz bardziej zróżnicowany sposób korzystania z naszych urządzeń. Rośnie liczba użytkowników, którzy przyznają się do zamawiania produktów i usług (np. taksówek) z poziomu smartfonów. Coraz częściej uzyskujemy w ten sposób również dostęp do naszego konta bankowego.

Pobierz raport

Pełną treść raportu, w którym znajdziecie o wiele więcej takich smaczków i ciekawostek dotyczących mobilnych nawyków Polaków, możecie pobrać poniżej. Raport waży blisko 4Mb i zawiera 55 stron danych i analiz.

Reklama

Raport jest oczywiście darmowy, a płacicie za niego Tweetem lub udostępnieniem na Facebooku za co z góry dziękujemy!

Pobierze raport klikając na przycisk :

Reklama

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu

Reklama