Mobile

Jaki mobilny system operacyjny najchętniej wybierają Polacy? Przedstawiamy raport Generation Mobile 2014

TP
Tomasz Popielarczyk
54

Mobilne nawyki Polaków ewoluują. W minionym roku częściej rozstawaliśmy się z naszymi smartfonami, a tym samym dość zauważalnie zmieniły się miejsca, w których z nich korzystamy. Najchętniej zamienialiśmy je na nowe przy przedłużaniu umowy kuszeni dobrą ofertą operatora. A do czego je wykorzystujemy...

Mobilne nawyki Polaków ewoluują. W minionym roku częściej rozstawaliśmy się z naszymi smartfonami, a tym samym dość zauważalnie zmieniły się miejsca, w których z nich korzystamy. Najchętniej zamienialiśmy je na nowe przy przedłużaniu umowy kuszeni dobrą ofertą operatora. A do czego je wykorzystujemy? Oczywiście do fotografowania! Oto, co jeszcze ujawnia najnowszy raport Generation Mobile 2014.

Tegoroczna edycja raportu Generation Mobile pokazuje, że Polacy w sposób nieco bardziej umiarkowany korzystają ze swoich urządzeń. Czyżby po początkowym zachłyśnięciu przyszedł czas na opamiętanie? Jeszcze rok temu ze swoimi słuchawkami nie rozstawało się 86 proc. badanych. W tym roku jest to już 76 proc. Wzrosła liczba osób, które czasem lub często zostawiają telefony w domu i pracy.

Jakie smartfony wybieramy? Przede wszystkim tanie, choć zwracamy też uwagę na markę i system operacyjny. Znaczna większość z nas nie wydaje na nowe urządzenie więcej niż 99 złotych. Najchętniej robimy to skuszeni atrakcyjnymi ofertami operatorów komórkowych. Prym wiedzie tutaj oczywiście Android, którego popularność w ostatnich latach regularnie rośnie. Zarówno w przypadku Windowsa Phone jak i iOS utrzymuje się natomiast na względnie stałym poziomie. Co ciekawe, ciągle silną reprezentację ma u nas legendarny Symbian.

Jeśli chodzi o aplikacje mobilne, nie jesteśmy jakoś szczególnie aktywni. Większość z nas ma ich na swoich urządzeniach maksymalnie 9. Zaś regularnie korzystamy z 1-2. Znalazły się oczywiście przypadki, które przyznają się do ponad 100 zainstalowanych programów. Jakie to są aplikacje? Z roku na rok coraz większa liczba Polaków stawia na darmowe produkty. Jeszcze dwa lata temu do płacenia w sklepach Google Play, AppStore czy WindowsStore przyznawało się 26 proc. użytkowników. Dziś jest to już 17 proc. Przy czym jeśli już płacimy, to jest to maksymalnie 9 złotych w skali miesiąca. To samo tyczy się wirtualnych przedmiotów w grach, a także dzwonków, tapet i im podobnych.

Pozytywną wiadomością jest coraz bardziej zróżnicowany sposób korzystania z naszych urządzeń. Rośnie liczba użytkowników, którzy przyznają się do zamawiania produktów i usług (np. taksówek) z poziomu smartfonów. Coraz częściej uzyskujemy w ten sposób również dostęp do naszego konta bankowego.

Pobierz raport

Pełną treść raportu, w którym znajdziecie o wiele więcej takich smaczków i ciekawostek dotyczących mobilnych nawyków Polaków, możecie pobrać poniżej. Raport waży blisko 4Mb i zawiera 55 stron danych i analiz.

Raport jest oczywiście darmowy, a płacicie za niego Tweetem lub udostępnieniem na Facebooku za co z góry dziękujemy!

Pobierze raport klikając na przycisk :

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu