Ciekawe strony

Zepsute.pl - Genialny patent na (wiarygodny) serwis z opiniami

Grzegorz Ułan
Zepsute.pl - Genialny patent na (wiarygodny) serwis z opiniami

W tytule trochę spłyciłem przeznaczenie serwisu, bo to tylko jedna z jego funkcji, ale rozwiązanie zastosowane w części poświęconej opiniom najbardziej mi się spodobało i myślę, że powinno być stosowane przez inne podobne strony.

Zapsute.pl reklamuje się jako pierwszy polski serwis o zepsutych rzeczach i podzielony jest na 7 stref - nie przerażajcie się pustkami w serwisie, dopiero wystartowali.

Strefa fachowca

Zacznijmy od najciekawszej strefy, czyli strefy fachowców, gdzie możemy znaleźć osoby, które naprawią nasz zepsuty sprzęt. Korzystając z wyszukiwarki możemy wpisać, albo nazwę zepsutej rzeczy albo konkretny zawód, no i naszą lokalizację, by znaleźć odpowiedniego fachowca najbliżej nas.


Każdy dodany fachowiec ma swój profil ze szczegółami swojej profesji. Są tu dane kontaktowe, godziny pracy, opis działalności, adres punktu serwisowego (jeśli posiadają) wraz z mapką dojazdu.


Na samym dole natomiast, wspomniana zakładka z opiniami. To standard jeśli chodzi o tego typu serwisy, ale w większości z nich opinie może dodawać każdy, tutaj wyeliminowano ten problem zastosowaniem specjalnych kodów. Po każdej naprawie fachowiec może wręczyć taki kod osobie zlecającej, a ta po jego wpisaniu na stronie będzie mogła opublikować swoją opinię.

Większość serwisów z fachowcami posiada możliwość dodania opinii nawet przez osoby, które nigdy nie korzystały z usług danego fachowca. W zepsute.pl taka sytuacja nie będzie miała miejsca. Wszystkie dodawane opinie będą musiały posiadać kod podawany przez fachowca podczas naprawy. Wpisanie błędnego kodu trzy razy będzie skutkowało zablokowaniem użytkownika próbującego dodać opinię.


Dla przykładu i porównania podam serwis Fixly, należący do Grupy OLX - tam dodawane opinie potwierdzane są jedynie zalogowaniem się do Facebooka.

Strefa zepsutych rzeczy

W kolejnej strefie użytkownicy mogą dodawać uszkodzone urządzenia z opisem usterki i kosztem ewentualnej naprawy, a inni odwiedzający serwis mogą zostawiać własne komentarze z zaleceniami czy własnymi doświadczeniami z danym sprzętem.


Strefa napraw

W strefie napraw znajdziemy instrukcje naprawy, dokonane przez użytkowników serwisu. Mogą to być instrukcje opisowe, gdzie w punktach krok po kroku przedstawiony będzie sposób naprawy lub w postaci wideo.


Strefa gwarancji

Strefa gwarancji pozwala dodać użytkownikom zakupiony sprzęt i wgranie paragonów zakupu. Możemy tu dodać termin upłynięcia gwarancji i później sprawdzać, którym zbliża się termin, a dla których już upłynął.


Strefa reklamacji

Ta strefa prawdopodobnie będzie najpopularniejsza, będziemy mogli w niej dodawać swoje złożone reklamacje, opisać reklamacje odrzucone przez producenta czy uzyskać pomoc w napisaniu i złożeniu reklamacji.


Strefa pomocy

W strefie pomocy znajdziemy kilka działów i kategorii, w których użytkownicy będą dzielili się swoimi problemami ze sprzętem czy naprawami, a inni udzielali pomocy w zakresie ich naprawy. W tym miejscu będzie można również wystawić swój uszkodzony sprzęt na sprzedaż czy znaleźć specjalistyczny punkt, gdzie będziemy mogli go naprawić.


Strefa EKO

W ostatniej strefie znajdziemy z kolei punkty, które przyjmują czy skupują uszkodzone sprzęty.


Razem z serwisem www twórcy projektu udostępnili również aplikację mobilną dostępną na Androida, jednak jej funkcjonalność jest na razie znikoma, służy bardziej jako system do powiadomień o komentarzach czy dodawanych wpisach w serwisie oraz do dodawania własnych gwarancji na posiadany sprzęt.


Osobiście pomysł przypadł mi do gustu, rzeczywiście w polskiej sieci brakowało takiego miejsca, w którym tak kompleksowo potraktowano by problemy z zepsutymi rzeczami. Co do samego działania, podczas korzystania z serwisu napotkałem drobne problemy, jak brak możliwości wgrania awatara czy włączeniem lokalizacji w serwisie, by ten znalazł fachowców najbliżej mojego miejsca zamieszkania. Jednak jak wspominałem to dopiero początki, będę im kibicował, bo pomysł jest naprawdę fajny i przydatny.

Wspomnę na koniec, że jednocześnie w subdomenie https://auto.zepsute.pl twórcy Zepsute.pl uruchomili bliźniaczy serwis dla posiadaczy aut. Funkcjonalność ma podobną, ale tam jeszcze zupełnie nic się nie dzieje.

Znalezione na Wykop.pl.

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu