Technologia, która rozpoznaje to, co widzisz na wideo – już niebawem w YouTube Shorts.

Choć sam nie jestem wielkim fanem usług Google, to z Obiektywu korzystam całkiem często do szybkiego wyszukiwania rzeczy lub tłumaczenia dokumentów czy menu w zagranicznej restauracji. Teraz usługa technologicznego giganta rozszerza się o kompatybilność z YouTube Shorts. Google właśnie ogłosiło start nowej wersji beta.
Szybkie wyszukiwanie z poziomu wideo
Napędzana sztuczną inteligencją opcja zaznaczania i wyszukiwania to coraz popularniejsze rozwiązanie, stosowane przez wiele technologicznych podmiotów. Google ma jednak tę przewagę, że pod jej skrzydłami znajduje się YouTube, czyli jeden z największych serwisów streamingowych.
Obecność Google Lens w Shortsach to kolejna próba zwiększenia atrakcyjności konkurenta TikToka – jak będzie to działać? Wystarczy zatrzymać wideo odtwarzane w YouTube Shorts, wybrać Obiektyw w górnym menu, a następnie narysować, zaznaczyć lub stuknąć dowolny element na ekranie. Użytkownik zobaczy dopasowania wizualne i wyniki wyszukiwania nałożone na film, czyli dokładnie tak, jak w przypadku standardowego korzystania z „soczewki”.
Z radością informujemy, że rozpoczynamy wdrażanie nowej wersji beta, która wprowadza magię Google Lens do YouTube Shorts. W nadchodzących tygodniach będziecie mogli używać Lens, aby wyszukiwać to, co widzicie podczas oglądania Shorts – Google.
Czytaj dalej poniżej
Google poinformowało, że wdrażanie wersji beta dla wszystkich użytkowników rozpoczyna już w tym tygodniu, choć Obiektyw nie będzie dostępne w Shorts zawierających linki afiliacyjne YouTube Shopping ani w filmach z płatnymi promocjami produktów – podkreślono również, że reklamy nie będą wyświetlane w wynikach wyszukiwania.
Stock image from Depositphotos
Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu