Poczta Polska poinformowała dziś, iż zacieśnia współpracę z siecią sklepów Żabka w zakresie obsługi paczek. Spółki podpisały bezpośrednią umowę partnerską, co oznacza, że wyeliminowały pośredników w procesie obsługi przesyłek.

Integracja systemów Żabki i Poczty Polskiej
Dzięki technologicznej integracji systemy obu firm będą komunikować się teraz bezpośrednio, a więc szybciej niż przy pośrednikach, a zmiana modelu z trójstronnego na dwustronny ma nie wpływać na komfort klientów. Paczki nadal można nadać lub odebrać w ponad 11 tys. sklepów Żabki, bez konieczności jakiejś specjalnej adaptacji do nowych procedur - integracja systemów odbyła się po stronie współpracujących spółek.
Nowy standard współpracy Poczty Polskiej
Tym samym, Żabka stała się pierwszym partnerem Poczty Polskiej z pełną integracją systemową, a taki model ma stać się wzorcem dla przyszłych współprac operatora z innymi sieciami handlowymi.
Prace wykonane wspólnie z firmą Żabka Polska Sp. z o.o. z pewnością ułatwią wdrożenie podobnych rozwiązań z innymi partnerami, w sieciach handlowych których klienci mogą odbierać i nadawać paczki dostarczane przez Pocztę Polską.
Według danych z lutego 2025 r., 17 mln Polaków mieszka w odległości do 500 m od sklepu Żabki. Poczta Polska zdradza, iż akurat ta sieć sklepów jest najpopularniejszym wyborem klientów na obsługę paczek naszego krajowego operatora. Trudno się temu dziwić, Żabki czynne są w normalnych godzinach, nawet do 23:00 i nie nie ma tam takich kolejek jak na poczcie.
Współpraca Poczty Polskiej i Żabki trwa już nieprzerwanie od 8 lat, a o jej początku pisaliśmy Wam w listopadzie 2017 roku: Już niedługo przesyłki z Poczty Polskiej odbierzesz w pobliskiej… Żabce. Nowa umowa ma zwiększyć efektywność operacyjną i poszerzyć zakres usług pocztowych dostępnych w sieci sklepów Żabka.
Źródło: Poczta Polska.
Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu