5

Zabawki, które bawią i uczą! Twoje dziecko będzie zachwycone

To, że dzieci uwielbiają zabawki wiemy wszyscy. Ale nie zawsze to, co oferowane jest najmłodszym ma na celu rozbudzenie w nich ciekawości naukowej - a chyba każdy rodzic chciałby, by jego dziecko bawiąc się, mogło również się po prostu uczyć. Zaprezentujemy Wam kilka propozycji, które z całą pewnością zainteresują przyszłego wynalazcę, konstruktora, programistę... młodego człowieka, który w przyszłości będzie siedział po uszy w zagadnieniach naukowych.

Dziecko bawiące się zabawkami posiadającymi „komponentę dydaktyczną” to marzenie wielu rodziców, jednak nie każdy z nich wie, które dokładnie produkty powinien wybrać. Problem nie tkwi w tym, że takich zabawek jest na rynku za mało… wręcz przeciwnie! Obecnie mamy do czynienia z wręcz wysypem tego typu zestawów, jednak warto pamiętać o tym, by taki produkt dobrać do preferencji i możliwości dziecka.

LEGO Boost – czyli nauka programowania dla nieco młodszych dzieci

Producent tych klocków podaje, że jest to zestaw dla dzieci w wieku od 7 do 12 lat. Produkt w trakcie swojej obecności na rynku (a jest na nim już dwa lata) zebrał świetne recenzje – głównie dzięki temu, że jest on przemyślany od A do Z. To jeden z niewielu zestawów LEGO, w których nie znajdziecie papierowej instrukcji składania: wszystko zaczyna być jasne dopiero wtedy, gdy zainstalujemy odpowiednią aplikację na urządzeniu mobilnym.

Antyweb testował LEGO Boostsprawdź czy nam się spodobał!

Po sparowaniu Move Hub ze smartfonem lub tabletem możemy rozpocząć zabawę – program służący do obsługi zestawu pozwala na eksperymentowanie dopiero tuż po tym, jak wykonamy odpowiednie zadania odnoszące się do konkretnej mechaniki pracy robota. Programowanie opiera się na komendach graficznych – nie znajdziemy tutaj niczego podobnego do „tekstowego” programowania.

LEGO Mindstorms – czyli LEGO po raz drugi

LEGO Mindstorms to nie tylko jedna zabawka – to właściwie cała platforma, rodzina zestawów, które skierowane są do nieco starszych (10+) dzieci. Oprócz budowania robota zgodnie z ustalonym przez producenta schematem, dziecko może eksperymentować dzięki aplikacji dostarczanej wraz z produktem. Wszystko opiera się na środowisku „drag’n drop”, który dla dzieci jest niezwykle intuicyjny. Po ustawieniu bloków w żądanej kolejności, dziecko może samodzielnie sprawdzić wynik swojej pracy.

zabawki lego mindstorms

Zestawy LEGO Mindstorms nie są niestety zbyt tanie – wiele produktów z tej serii kosztuje grubo ponad 1000 złotych, ale uwierzcie mi – jest to świetna inwestycja w rozwój dziecka.

Sphero SPRK Edition

Przezroczysta kulka od Sphero to niezwykle zaawansowana zabawka ucząca programowania – możliwość obejrzenia jej wnętrza bez „rozpracowywania” obudowy to świetny sposób na zapoznanie młodego adepta sztuki programistycznej z zasadami działania zainstalowanych w nim mechanizmów. Co bardzo istotne – Sphero SPRK Edition wydaje się „nie starzeć” wraz z rozwojem dziecka: radość z zabawy nim będzie towarzyszyła nie tylko uczniowi podstawówki, ale również szkoły średniej.

Młody programista w ramach zabawy z Sphero SPRK Edition będzie mieć okazję zapoznać się z językiem programowania OVAL, który łączy w sobie standardowe linijki kodu z interfejsem graficznym: nauka w taki sposób jest dla dziecka dużo prostsza i przyjemniejsza.

Photon – czyli robot dla dzieci z Polski

Co jak co, ale Photonem Polacy mogą się pochwalić. Niewielki, bardzo przyjemny w odbiorze, zapewniający długie godziny zabawy robot stworzony przez Polaków to nie tylko produkt, ale i cała platforma edukacyjna przystosowana do dzieci w każdym wieku, choć producent podaje, że najbardziej optymalny przedział to od 5 do 12 lat. Zadaniem robota jest wprowadzić najmłodszych do tajników programowania, rozwinąć w nich krytyczne i logiczne myślenie.

Robot Photon

W ramach aplikacji zdatnej do połączenia z robotem Photon, dzieci zostają wprowadzone do programowania, a także poznają czujniki robota. W programie znajdują się również minigry powiązane z samym robotem, które rozwijają w dzieciach przeróżne kompetencje.

Osmo Coding

Osmo Coding to bardziej platforma niż zabawka: w zestawie znajdują się klocki oraz specjalny stojak na tablet. I tutaj niestety uwidacznia się jedna, bardzo poważna wada tego zestawu: Osmo Coding jest dostępne jedynie w sklepie AppStore. Jeżeli macie tablet z Androidem, z tej zabawki niestety nie skorzystacie.

Dzieci otrzymują do dyspozycji klocki oraz aplikację, w której mogą prototypować stworzone przez siebie dane wejściowe (na podstawie klocków) oraz wykonywać zadania fabularne. Zabawa na jednym tablecie może odbywać się nawet w kilka osób – nic nie stoi na przeszkodzie w tym, aby dziecko rozwiązywało zadania w gronie rówieśników lub z dorosłym.

To oczywiście nie wszystkie zabawki edukacyjne, które są dostępne na rynku. Wybraliśmy jedynie najciekawsze z nich – jeżeli znacie inne, równie warte uwagi: jak zwykle sekcja komentarzy jest Wasza!

Wpis jest częścią cyklu „Powrót do szkoły 2019„, w ramach którego doradzamy, polecamy i rekomendujemy produkty, rozwiązania, usługi i aplikacje, które sprawią, że wrzesień będzie o wiele łatwiejszy i przyjemniejszy. Partnerem cyklu jest firma Intel, producent wydajnych procesorów do laptopów i nie tylko.