Back to school

Zabawki, które bawią i uczą! Twoje dziecko będzie zachwycone

JS
Jakub Szczęsny
5

To, że dzieci uwielbiają zabawki wiemy wszyscy. Ale nie zawsze to, co oferowane jest najmłodszym ma na celu rozbudzenie w nich ciekawości naukowej - a chyba każdy rodzic chciałby, by jego dziecko bawiąc się, mogło również się po prostu uczyć. Zaprezentujemy Wam kilka propozycji, które z całą pewnością zainteresują przyszłego wynalazcę, konstruktora, programistę... młodego człowieka, który w przyszłości będzie siedział po uszy w zagadnieniach naukowych.

Dziecko bawiące się zabawkami posiadającymi "komponentę dydaktyczną" to marzenie wielu rodziców, jednak nie każdy z nich wie, które dokładnie produkty powinien wybrać. Problem nie tkwi w tym, że takich zabawek jest na rynku za mało... wręcz przeciwnie! Obecnie mamy do czynienia z wręcz wysypem tego typu zestawów, jednak warto pamiętać o tym, by taki produkt dobrać do preferencji i możliwości dziecka.

LEGO Boost - czyli nauka programowania dla nieco młodszych dzieci

Producent tych klocków podaje, że jest to zestaw dla dzieci w wieku od 7 do 12 lat. Produkt w trakcie swojej obecności na rynku (a jest na nim już dwa lata) zebrał świetne recenzje - głównie dzięki temu, że jest on przemyślany od A do Z. To jeden z niewielu zestawów LEGO, w których nie znajdziecie papierowej instrukcji składania: wszystko zaczyna być jasne dopiero wtedy, gdy zainstalujemy odpowiednią aplikację na urządzeniu mobilnym.

Antyweb testował LEGO Boost - sprawdź czy nam się spodobał!

Po sparowaniu Move Hub ze smartfonem lub tabletem możemy rozpocząć zabawę - program służący do obsługi zestawu pozwala na eksperymentowanie dopiero tuż po tym, jak wykonamy odpowiednie zadania odnoszące się do konkretnej mechaniki pracy robota. Programowanie opiera się na komendach graficznych - nie znajdziemy tutaj niczego podobnego do "tekstowego" programowania.

LEGO Mindstorms - czyli LEGO po raz drugi

LEGO Mindstorms to nie tylko jedna zabawka - to właściwie cała platforma, rodzina zestawów, które skierowane są do nieco starszych (10+) dzieci. Oprócz budowania robota zgodnie z ustalonym przez producenta schematem, dziecko może eksperymentować dzięki aplikacji dostarczanej wraz z produktem. Wszystko opiera się na środowisku "drag'n drop", który dla dzieci jest niezwykle intuicyjny. Po ustawieniu bloków w żądanej kolejności, dziecko może samodzielnie sprawdzić wynik swojej pracy.

Zestawy LEGO Mindstorms nie są niestety zbyt tanie - wiele produktów z tej serii kosztuje grubo ponad 1000 złotych, ale uwierzcie mi - jest to świetna inwestycja w rozwój dziecka.

Sphero SPRK Edition

Przezroczysta kulka od Sphero to niezwykle zaawansowana zabawka ucząca programowania - możliwość obejrzenia jej wnętrza bez "rozpracowywania" obudowy to świetny sposób na zapoznanie młodego adepta sztuki programistycznej z zasadami działania zainstalowanych w nim mechanizmów. Co bardzo istotne - Sphero SPRK Edition wydaje się "nie starzeć" wraz z rozwojem dziecka: radość z zabawy nim będzie towarzyszyła nie tylko uczniowi podstawówki, ale również szkoły średniej.

Młody programista w ramach zabawy z Sphero SPRK Edition będzie mieć okazję zapoznać się z językiem programowania OVAL, który łączy w sobie standardowe linijki kodu z interfejsem graficznym: nauka w taki sposób jest dla dziecka dużo prostsza i przyjemniejsza.

Photon - czyli robot dla dzieci z Polski

Co jak co, ale Photonem Polacy mogą się pochwalić. Niewielki, bardzo przyjemny w odbiorze, zapewniający długie godziny zabawy robot stworzony przez Polaków to nie tylko produkt, ale i cała platforma edukacyjna przystosowana do dzieci w każdym wieku, choć producent podaje, że najbardziej optymalny przedział to od 5 do 12 lat. Zadaniem robota jest wprowadzić najmłodszych do tajników programowania, rozwinąć w nich krytyczne i logiczne myślenie.

W ramach aplikacji zdatnej do połączenia z robotem Photon, dzieci zostają wprowadzone do programowania, a także poznają czujniki robota. W programie znajdują się również minigry powiązane z samym robotem, które rozwijają w dzieciach przeróżne kompetencje.

Osmo Coding

Osmo Coding to bardziej platforma niż zabawka: w zestawie znajdują się klocki oraz specjalny stojak na tablet. I tutaj niestety uwidacznia się jedna, bardzo poważna wada tego zestawu: Osmo Coding jest dostępne jedynie w sklepie AppStore. Jeżeli macie tablet z Androidem, z tej zabawki niestety nie skorzystacie.

Dzieci otrzymują do dyspozycji klocki oraz aplikację, w której mogą prototypować stworzone przez siebie dane wejściowe (na podstawie klocków) oraz wykonywać zadania fabularne. Zabawa na jednym tablecie może odbywać się nawet w kilka osób - nic nie stoi na przeszkodzie w tym, aby dziecko rozwiązywało zadania w gronie rówieśników lub z dorosłym.

To oczywiście nie wszystkie zabawki edukacyjne, które są dostępne na rynku. Wybraliśmy jedynie najciekawsze z nich - jeżeli znacie inne, równie warte uwagi: jak zwykle sekcja komentarzy jest Wasza!

Wpis jest częścią cyklu "Powrót do szkoły 2019", w ramach którego doradzamy, polecamy i rekomendujemy produkty, rozwiązania, usługi i aplikacje, które sprawią, że wrzesień będzie o wiele łatwiejszy i przyjemniejszy. Partnerem cyklu jest firma Intel, producent wydajnych procesorów do laptopów i nie tylko.

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu

Więcej na tematy:

Back to School 2019