Instagram to bardzo popularny serwis społecznościowy, pozwalający na przyozdobienie zdjęć wykonanych smartfonem oraz udostępnianie ich znajomym. Pod koniec ubiegłego roku, po przejęciu serwisu przez Facebooka, doszło jednak do konktrowersyjnej zmiany w regulaminie, która jak wtedy mogło się wydawać,...
![Z Instagrama korzysta już 100 milionów osób miesięcznie](https://antyweb.pl/img/1250/550/fit/content/uploads/2013/02/Bez-nazwy11.jpg)
Instagram to bardzo popularny serwis społecznościowy, pozwalający na przyozdobienie zdjęć wykonanych smartfonem oraz udostępnianie ich znajomym. Pod koniec ubiegłego roku, po przejęciu serwisu przez Facebooka, doszło jednak do konktrowersyjnej zmiany w regulaminie, która jak wtedy mogło się wydawać, poważnie zaszkodzi Instagramowi i jego statystykom. Dziś wiadomo już, że przypuszczenia te był mylne. O ile w styczniu 2013 roku z witryny korzystało 90 milionów aktywnych użytkowników, tak w tej chwili serwis ma już przeszło 100 milionów użytkowników miesięcznie. Jak widać ani zmiany w regulaminie, ani konkurencyjny serwis Pinterest nie są w stanie powstrzymać rozwoju Instagrama.
Kiedy w 2010 roku dwóch znajomych wpadło na pomysł stworzenia serwisu do udostępniania zdjęć z możliwością ich edycji, prawdopodobnie niewiele osób wierzyło w tak ogromny sukces. Po dwóch i pół roku Instagram to jednak jedna z najbardziej liczących się sieci społecznościowych na świecie, która wedle najświeższych statystyk może poszczycić się aż 100 milionami aktywnych użytkowników miesięcznie. Każdego dnia w serwisie publikowanych jest aż 40 milionów zdjęć, a aplikacja mobilna Instagrama dostępna na iOS i Androida pobierana jest przez 10 milionów osób każdego miesiąca.
Jeśli interesuje Was historia powstania serwisu Instagram, polecam obejrzeć wywiad z jego twórcą, Kevinem Systromem:
Mark Zuckerberg, twórca Facebooka, który z kolei wykupił Instagram, ogłaszając z dumną fakt przekroczenia bariery 100 milionów aktywnych użytkowników zapowiedział, że to dopiero początek sukcesów. W słowa te można wierzyć, zdjęcia to bowiem bardzo uniwersalny sposób komunikacji - zrozumiały dla ludzi z całego świata, niezależnie od miejsca pochodzenia czy używanego języka. Do tego Instagram ciągle walczy o kolejnych użytkowników, udostępniając profile przydatne markom i firmom, dodając obsługę poprzez stronę www czy publikując kolejne wersje swojej aplikacji mobilnej.
A Wy korzystacie z Instagrama?
Źródło: Searchenginejournal
Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu