6

Najnowsze statystyki Instagram – ile serwis stracił przez kontrowersyjny regulamin?

Serwis Instagram, pozwalający nakładać ciekawe filtry na fotografie wykonane telefonem i udostępniać je w prosty sposób znajomym, do pewnego czasu mógł pochwalić się nieustannie rosnącymi statystykami. Gdy Instagram został zakupiony przez Facebooka i ogłoszono nowe zasady w regulaminie, mówiące o możliwości sprzedaży zdjęć użytkowników firmom zewnętrznym, sytuacja mocno się zmieniła. Instagram zanotował spadki w liczbie […]

Serwis Instagram, pozwalający nakładać ciekawe filtry na fotografie wykonane telefonem i udostępniać je w prosty sposób znajomym, do pewnego czasu mógł pochwalić się nieustannie rosnącymi statystykami. Gdy Instagram został zakupiony przez Facebooka i ogłoszono nowe zasady w regulaminie, mówiące o możliwości sprzedaży zdjęć użytkowników firmom zewnętrznym, sytuacja mocno się zmieniła. Instagram zanotował spadki w liczbie aktywnych użytkowników – jak duże straty ostatecznie poniósł?

Jeszcze we wrześniu 2012 Instagram mógł pochwalić się statystykami mówiącymi o przeszło 100 milionach użytkowników aktywnie korzystających z serwisu. Najnowsze dane mówią o 90 milionach aktywnych użytkowników miesięcznie, co pozwala nam sądzić, że pozostałe 10 milionów osób zaprzestało korzystania z Instagramu, między innymi z powodu kontrowersyjnych zapisów w regulaminie. Co ciekawe, wyniki te podawane są dosłownie w kilkadziesiąt godzin przez dniem, w którym zapowiedziany nowy regulamin serwisu zacznie obowiązywać. Czy można spodziewać się więc jeszcze dalszych spadków w kolejnych miesiącach? Bardzo możliwe. Trzeba mieć jednak też na uwadze fakt, że obecnie Instagram podaje liczbę aktywnych użytkowników, a wcześniej dzieliła się liczbą jedynie zarejestrowanych osób.

instagram-android-iphone

Instagram podając swoje najnowsze wyniki wspomniał nie tylko o liczbie aktywnych użytkowników. 90 milionów osób korzystających z serwisu w jeden miesiąc publikuje 40 milionów zdjęć, co w łatwym przeliczeniu pokazuje, że co druga osoba posiadająca Instagram publikuje przynajmniej jedną fotografię na miesiąc. Interesująco wypadają statystyki dotyczące zaangażowania użytkowników – jak podaje sam Instagram, w każdej sekundzie w serwisie pojawia się aż 8,500 lajków i 1,000 komentarzy. Liczby te mogą robić wrażenie, jednak do samego Facebooka nadal daleko – ten ma w sumie co sekundę aż 37,037 akcji (lajków i komentarzy).

Jak widać Instagram stracił na kontrowersyjnym regulaminie, a najbardziej dziwi samo zachowanie firmy, która w momencie największego kryzysu nie wyglądała, jakby chciała za wszelką cenę wyjaśnić sytuację i utrzymać przy sobie użytkowników. Czy Instagram będzie rosnąć czy kurczyć się w najbliższej przyszłości? Moim zdaniem to pierwsze, ale w tempie wolniejszym niż do tej pory.

Źródło: TechChrunch