YouTube

YouTube na TV dostanie nową aplikację. Google nie robi jej bez powodu

Kamil Świtalski
YouTube na TV dostanie nową aplikację. Google nie robi jej bez powodu
Reklama

YouTube zaskoczył wszystkich zapowiedzią nowej aplikacji telewizyjnej. Firma ma specjalne intencje związane z przygotowaniem nowego interfejsu.

Aplikacja YouTube niebawem zmieni się nie do poznania, przynajmniej w wydaniu na telewizorach! Nowa wersja ma jeden istotny z punktu widzenia Google cel: wyeksponowanie płatnych treści. Choć może się to wydawać jedynie kosmetyczną zmianą, w praktyce internetowy gigant ma dążyć do pozostania bezpośrednim konkurentem takich rynkowych graczy jak Amazon Prime Video czy Disney+. Co biorąc pod uwagę obecne podejście do treści wydaje się być co najmniej dziwne.

Reklama

W ostatnich latach liczba osób korzystających z YouTube na telewizorach znacznie wzrosła. A do tego twórcy serwisu zauważyli, że użytkownicy chętniej oglądają treści płatne, gdy te są odpowiednio wyeksponowane (a prawdopodobnie również i wycenione). Efekt? Nadchodząca aktualizacja interfejsu aplikacji ma skupić się na prezentowaniu płatnych treści w bardziej atrakcyjny oraz widoczny sposób.

Źródło: Depositphotos

YouTube chce konkurować z medialnymi gigantami. Przygotowuje nową aplikację YouTube

YouTube już od dawna nie jest tylko platformą do oglądania "krótkich filmików", które wiralowo zdobywają sieć. Teraz to domena TikToka i Instagrama, a na YouTube wielu zagląda bo dłuższe i... bardziej jakościowe treści. Wprowadzenie subskrypcji takich jak YouTube TV czy możliwość wykupienia dostępu do kanałów premium (STARZ, Paramount+) wyraźnie pokazuje kierunek dalszego rozwoju. I chęć konkurowania z największymi dostawcami treści streamingowych. Nowy interfejs aplikacji telewizyjnej jeszcze bardziej upodobni ją do serwisów takich jak popularne, płatne, serwisy VOD.

Ale co tak naprawdę ma się zmienić w aplikacji? Zamiast klasycznego wyglądu, który współdzielony jest między wszystkimi platformami, nowy interfejs zostanie zaprojektowany tak, aby jeszcze mocniej promować płatne treści. Kluczowymi zmianami mają być:

  • Zwiększenie widoczności z płatnymi treściami: sekcje z filmami do kupienia i wypożyczenia, a także subskrypcjami, będą bardziej eksponowane;
  • Integracja z treściami twórców: filmy oznaczone jako "odcinki" będą łączone z płatnymi treściami, tworząc bardziej spójne katalogi serialowe;
  • Większa spójność z ekosystemem YouTube: możliwość tworzenia sezonów i odcinków sprawi, że treści będą bardziej uporządkowane i całość przypominać będzie serwowanie ich w bardziej tradycyjnej, telewizyjnej, formie i tamtejszym porządku.

Czas na wprowadzenie tych zmian nie jest przypadkowy, bowiem zbiegają się one w czasie z nowego, tańszego, planu subskrypcji: YouTube Premium Lite. Za 7,99 USD miesięcznie użytkownicy mogą oglądać "większość" filmów bez reklam. Ta tańsza opcja może zachęcić użytkowników do wykupienia dodatkowych subskrypcji premium w aplikacji telewizyjnej.

Na zmiany jeszcze chwilę zaczekamy. Mają trafić do użytkowników w najbliższych miesiącach

YouTube zapowiedział, że zapowiedziane zmiany w wyglądzie telewizyjnej aplikacji są właśnie przygotowywane i trafią do użytkowników "w ciągu najbliższych miesięcy". Jak zwykle prawdopodobnie sam proces ich serwowania użytkownikom nieco rozwlecze się w czasie, podobnie jak miało to miejsce w przeszłości.

Źródło

Reklama

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu

Reklama