Polska

Yep przedstawia grę, która ma pomagać w rozwoju naszych kompetencji

Kamil Świtalski
Yep przedstawia grę, która ma pomagać w rozwoju naszych kompetencji
2

Strona YEP  działa już od ponad roku i regularnie się rozwija. Jej twórcy regularnie dzielą się wiedzą i podsuwają młodym, wciąż zastanawiającym się jak pokierować swoim życiem użytkownikom, nowe narzędzia, z których ci chętnie korzystają.

To żadna tajemnica, że ekspresowe zmiany które obserwujemy w otaczającym nas świecie wiążą się z konsekwencjami. Jedną z nich jest brak odpowiednich kwalifikacji wśród pracowników, którzy trafiają na rynek pracy. Według badania PARP aż 38% badanych uważa, że uczelnia nie przygotowała ich do poszukiwania pracy. A jako że automatyzacja postępuje z każdym rokiem — będzie jeszcze gorzej. Co więcej, zdobywane obecnie kompetencje zawodowe będą przydatne góra przez pięć lat — co zmusza nas do ciągłego rozwoju: poprzez kursy, szkolenia i inne sposoby samodoskonalenia i rozwijania kompetencji. Pomysłów YEP na niesienie pomocy młodym ludziom szukającym swojej drogi nie brakuje. A najświeższym z nich jest mobilna gra paragrafowa, w której wszystko zależy od podejmowanych przez gracza decyzji.

Użytkownik rozpoczynając grę YEP „spotyka” i rozwija sztuczną inteligencję, algorytm HalX, który - zależnie od tego, co gracz wybierze w pierwszym etapie - przekierowuje go w jeden ze światów: cyberprzestępców, niebezpiecznych korporacji, gangsterów lub służb śledczych. W ten sposób uczestnik tworzy własną historię. Kolejne decyzje, niczym w filmie fabularnym, napędzają scenariusz, który zapewnia wiele możliwych ścieżek rozwoju fabuły. Po drodze gracz musi rozwiązywać zadania i budować swoją postać. W trakcie rozgrywki trzeba wykonywać zadania związane z 8 umiejętnościami: komunikacją, przedsiębiorczością, analityką i podejmowaniem decyzji, rozumieniem siebie, interakcją i budowaniem sieci kontaktów, wyrażaniem siebie i rozwojem osobistym. Wyzwania rozwijają zarówno kompetencje bohatera, jak i genialny algorytm – HalX. Na każdym etapie gra staje się coraz trudniejsza, a celem jest rozwój kompetencji.

Ekipa odpowiedzialna za grę mówi wprost, że... młodzi wolą klikać. I to akurat żadne zaskoczenie — dlatego jej modelowymi odbiorcami są ludzie w wieku 16-30, a charakter i formuła mają być dostosowane do obecnych standardów i realiów.

Przez rok funkcjonowania programu YEP Academy z narzędzi dostępnych na platformie, takich jak kalkulator płac czy testy kompetencyjne, skorzystało już ponad 200 tys. osób. To wspaniały wynik i olbrzymi sukces. Cieszy fakt, że młodzi ludzie chcą się rozwijać i dążą do zdobywania nowych kompetencji, bo dzięki temu wzrosną ich szanse i pozycja na rynku pracy. Gra YEP to kolejne, wyjątkowe w skali europejskiej rozwiązanie, które ma wspierać i edukować młodych w sposób nowoczesny i zgodny z ich oczekiwaniami. Wsparcie młodych to jeden z priorytetów naszych działań społecznych, na których skupiamy się w Polsce i na świecie — Anna Solarek, Dyrektor ds. komunikacji kontaktów zewnętrznych Coca-Cola Poland Services.

Czy faktycznie ta niepozorna gra mobilna pozwoli zadbać o rozwój naszych kompetencji? Szczerze wątpię, ale dla wielu może okazać się dobrym punktem wyjścia, wzbudzić ciekawość i pchnąć ku zupełnie nowym tematom. Gra dostępna jest za darmo dla urządzeń z systemami iOS oraz Android.

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu