102

Wyższe prowizje na Allegro, obowiązek odpowiadania na e-maile w ciągu 24h i zmiany w Allegro Smart!

Sprzedawcy na Allegro nie mają łatwego życia ostatnio, podwyżki za podwyżkami, ale też zmiany w samej sprzedaży i nowe obowiązki, które muszą spełniać, by móc prowadzić swoją sprzedaż na tej platformie.

Zmiany prowizji w kilku kategoriach

Zacznijmy od prowizji – od 4 września będą obowiązywać nowe w następujących kategoriach:

  • Dom i Ogród – Wyposażenie (z wyjątkiem podkategorii: Dywany, Dywaniki, Przybory Kuchenne, Zastawa stołowa). Z dotychczas obowiązujących 11% prowizji, Allegro podnosi ją do 12%.
  • Biżuteria i zegarki – Zegarki. Dotychczas prowizja wynosiła tu 8%, po nowemu będzie 10% dla sprzedanych przedmiotów o wartości do 200 zł, powyżej tej kwoty prowizja wyniesie 20,00 zł + 8% z kwoty powyżej 200,00 zł.
  • Sport i Turystyka – Siłownia i fitness (z wyjątkiem podkategorii Odzież, Obuwie, Suplementy i odżywki). Tutaj również z dotychczasowych 8% prowizji Allegro podwyższa ją do 10% dla przedmiotów sprzedanych za kwotę do 150,00 zł oraz 15,00 zł + 8% z kwoty ponad 150,00 zł.

Dodatkowo w kategorii Meble, Allegro wyrównuje prowizję w kilku podkategoriach i dodaje maksymalną kwotę prowizji w wysokości 100,00 zł. Obecnie było 10% w głównej kategorii Meble i 9% w pozostałych, teraz 10% pojawi się w podkategoriach: Dziecko – Pokój dziecięcy – Materace, Meble, Łóżka i kojce oraz Biuro i reklama – Meble Biurowe.

Zmiany w Allegro Smart!

Również od 4 września nastąpią zmiany w Allegro Smart!, od tego dnia sprzedający produkty w ramach tej usługi, będą otrzymywali zapłatę na konto tylko za przedmiot (z wysyłką do Paczkomatów InPost), bez kosztów wysyłki. Jedyny warunek, to poprawne wprowadzanie adresów email, po których przesyłki będą identyfikowane i za które nie będzie pobierana opłata.

Zależy nam, aby zasady uczestnictwa w programie Allegro Smart! dla sprzedających były jasno określone i spisane w jednym miejscu. Dlatego dodamy je w formie nowego załącznika do Regulaminu Allegro. Będzie on związany z nowym sposobem rozliczania kosztów dostawy Allegro Smart!, o którym informowaliśmy niedawno. Pojawi się nowe wymaganie dla sprzedawców, którzy mają lub chcą mieć dostawę Allegro Smart! w swoich ofertach – przekazywanie adresów e-mail klientów do InPost w poprawnej formie.

Zmiany w jakości obsługi

Allegro wprowadza też obowiązek odpowiadania przez sprzedawców na e-maile od kupujących w czasie nie dłuższym niż 24 godziny od ich otrzymania, z wyłączeniem weekendów i dni ustawowo wolnych od pracy. Ponadto dojdzie konieczność utrzymania jakości obsługi na poziomie co najmniej – Neutralny.

Będziemy oczekiwać od sprzedających, aby odpowiadali na wiadomości od kupujących w ciągu 24 godzin od otrzymania (z wyłączeniem sobót, niedziel i dni ustawowo wolnych od pracy) oraz udostępniali kupującym numery do śledzenia przesyłek w terminie wskazanym przez nich w ofertach. Ponadto dodamy informacje o panelu Jakość mojej sprzedaży – czyli narzędziu, w którym sprzedający może monitorować swoją jakość w ramach 6 poziomów, oraz warunek utrzymywania jakości co najmniej na poziomie “Neutralny”. Najwyższy poziom, jaki można uzyskać, to “Super +”.

Zmiany dla kupujących na Allegro

Co dla kupujących? Pojawi się jedno ułatwienie w Programie Ochrony Kupujących, to jednocześnie dobra wiadomość dla osób dbających o ochronę swoich danych w sieci – od teraz przy składaniu wniosku o rekompensatę nie będzie konieczności podawania swojego numeru PESEL oraz numeru dowodu tożsamości.

Ponadto kupujący mogą się spodziewać dużej nowości w Allegro Smart!, Allegro w ramach rocznicy uruchomienia tej usługi planuje udostępnić swoim klientom „coś specjalnego” w nadchodzącym miesiącu. Na razie nie zdradzają szczegółów, ale można się spodziewać czegoś interesującego, jak w przypadku ostanich nowości w Allegro Smart!.