E-commerce

Allegro podwyższa prowizje w kilku kategoriach i wprowadza nowe pakiety przy sprzedaży samochodów

Grzegorz Ułan
Allegro podwyższa prowizje w kilku kategoriach i wprowadza nowe pakiety przy sprzedaży samochodów
45

Nie mam dobrej wiadomości dla osób handlujących na Allegro, od 13 maja w niektórych kategoriach pojawią się większe prowizje. Zmienia się też forma opłat za ogłoszenia motoryzacyjne czy w nieruchomościach.

Zaledwie pod koniec marca informowaliśmy Was o zmianach w opłatach i prowizjach, a już teraz musicie przygotować się na kolejne podwyżki prowizji.

Zacznijmy jednak od zmian w ofertach wystawianych w kategorii Ogłoszenia i usługi. Do tej pory, na przykład za ogłoszenia o sprzedaży samochodów pobierano od firm 20 zł za każde rozpoczęte 10 dni publikacji, a od klientów indywidualnych 25,00 zł.

Teraz wprowadzone zostaną nowe pakiety Basic, Power lub Max. W przypadku klientów indywidualnych pakiet Basic będzie ważny 10 dni w cenie 25,00 zł, Power 50 dni - 39,00 zł (w cenie 10 dni podświetlenia+10 dni pogrubienia) i Max 90 dni za 59,00 zł (w cenie 10 dni wyróżnienia).

W przypadku firm Basic ważny będzie również 10 dni w cenie 20,00 zł, ale już Power - 20 dni za 40,00 zł i Max - 30 dni za 60,00 zł. Przy czym opłaty te będą pobierane z góry przy wyborze pakietu.

Poszczególne opłaty w pozostałych kategoriach znajdziecie pod tym linkiem (pdf).

Natomiast, jeśli chodzi o prowizje, zmian doczekała się kategoria Meble, gdzie zamiast dotychczasowych 9% pojawi się prowizja 10% oraz wprowadzono maksymalną kwotę prowizji w wysokości 100,00 zł. W kategorii Akcesoria GSM wprowadzono podwyżkę prowizji z 9% do 12% w przypadku przedmiotów o wartości do 50,00 zł. Powyżej tej kwoty będzie trzeba dopłacić 6,00 zł oraz 6% od nadwyżki wartości powyżej 50,00 zł. Ostatnia podwyżka prowizji z 10% na 11% dotknęła przedmiotów sprzedawanych we wszystkich kategoriach odzieżowych, zamieszczanych w różnych działach na całej platformie Allegro.

Przed publikacją zapytaliśmy Allegro o powody zmian w prowizjach, oto jaką odpowiedź otrzymaliśmy:

Handel w sieci coraz częściej zastępuje ten tradycyjny, off-line. Jedną z konsekwencji jest to, że Polacy coraz chętniej kupują większe i droższe przedmioty. Tak jest na przykład w kategorii meble. Dlatego, aby zachęcić sprzedawców do zwiększenia liczby ofert droższych mebli lub wyposażenia, zmieniamy wysokość prowizji od sprzedaży, którą płacą sprzedawcy. Maksymalna kwota prowizji nie będzie wyższa niż 100 złotych. Oznacza to, że prowizja za sprzedaż mebli kosztujących powyżej 1111,11 zł będzie znacznie niższa, nawet gdy wartość towaru będzie większa. Podstawowa stawka prowizji w tej kategorii zmienia się z 9 na 10% - dotyczy to jednak tylko sprzedaży tańszych przedmiotów, w cenie poniżej 1111,11 zł. Popularna grupa przedmiotów na Allegro to także akcesoria GSM. W tym także zmniejszymy prowizję z 9 do 6% dla przedmiotów wartych powyżej 100 złotych. Po zmianie wysokość prowizji wyniesie 6 zł + 6% od nadwyżki ponad 50 zł dla przedmiotów, których wartość jest większa od tej sumy. Sprzedaż droższych przedmiotów w tej kategorii stanie się więc bardziej opłacalna, co przyniesie korzyści i klientom i sprzedawcom. Prowizja dla tańszych przedmiotów zmieni się na 12%. We wszystkich działach kategorii moda zwiększymy prowizję o 1 punkt procentowy, z 10 do 11%.

Źródło: Allegro.

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu