4

Wprost.pl przechodzi solidny redesign. Jest dużo nowocześniej [prasówka]

Strona internetowa tygodnika Wprost.pl została przebudowana od podstaw. Nowy layout to również nowe funkcje i lepsza optymalizacja pod kątem reklam.

Nowy Wprost.pl

Dla czytelników nowy layout to przede wszystkim bardziej nowoczesna szata graficzna i zoptymalizowana nawigacja. W rezultacie dostęp do treści ma być łatwiejszy i szybszy. Ponadto nowy serwis został zbudowany zgodnie z zasadami RWD, zatem nie ma już potrzeby przekierowywania urządzeń mobilnych ma adres m.wprost.pl. Serwis teraz sprawnie się skaluje i dostosowuje do szerokości ekranu. Jak informuje wydawca wdrożenie nowego serwisu internetowego jest pierwszym etapem działań związanych z odświeżaniem marki „Wprost”. W najbliższych tygodniach będą wprowadzane kolejne funkcjonalności np. możliwość rejestrowania się użytkowników.

Serwis został też zoptymalizowany pod kątem reklam. Natomiast redaktorzy Wprost w wyniku zmian otrzymali dostęp do nowego CMS-a. Jak tłumaczy odpowiedzialny za projekty cyfrowe w PMPG Polskie Media (wydawca), Jerzy Szulwic, redakcja będzie miała teraz większe możliwości przy tworzeniu materiałów:

Łączenie tekstów z treściami video, cytatami z mediów społecznościowych, infografikami i animacjami wykorzystującymi wysokiej jakości zdjęcia wprowadzi do serwisu dużo dynamiki i uatrakcyjni odbiór. Dzięki nowoczesnym systemom analitycznym, rozsyłania newsletterów czy baz danych dział marketingu zyskał narzędzia do efektywniejszego angażowania użytkowników i bardziej precyzyjnego targetowania treści.

Uber zapłaci 100 mln

Uber zgodził się wypłacić 100 mln odszkodowania grupie kierowców z Kaliforni i Massachusetts. Sprawa dotyczyła klasyfikacji ich zatrudnienia. Uber zgodził się ponadto na powołanie „Stowarzyszenia Kierowców” oraz na przyjmowanie przez nich bezpośrednich napiwków od pasażerów. Ponadto firma nie będzie już mogła swobodnie dezaktywować kierowców w systemie. Zamiast tego stosowany ma być system ostrzeżeń, dający możliwość poprawy. W USA dla Ubera jeździ 385 tys. kierowców. Jest to rodzimy i zarazem największy dla tej firmy rynek.

Nowe funkcje launchera w Androidzie N

Launcher w Androidzie N zyska coś na wzór menu kontekstowego obecnego od lat w systemach Windows (i nie tylko). Po przytrzymaniu ikonki (lub mocniejszym naciśnięciu w przypadki implementacji 3D Touch – tu sprawa jest niejasna) wyświetlana ma być lista z dodatkowymi informacjami lub poleceniami. Co ciekawe, twórcy aplikacji mają mieć dostęp do nowego API i samodzielnie określać zawartość wyświetlanego balonika. Treści mogłyby być też generowane dynamicznie. Co ciekawe, będą one też synchronizowane między urządzeniami.