O tym, że serwisy społecznościowe dla firm z całego świata są po prostu farmą klientów, byłych, obecnych i potencjalnych, nie trzeba nikogo długo prze...
Firma ArgyleSocial przeprowadziła bardzo interesującą analizę dotyczącą dwóch serwisów społecznościowych, Facebooka i Twittera pod kątem przekazu marketingowego. Na podstawie danych swoich klientów, a więc tego, kiedy udostępniali oni posty i jaką popularnością się one cieszyły, Argyle określiło najbardziej pożądany czas, w którym nowy wpis powinien się pokazać w serwisie społecznościowym, tak, aby dotrzeć do jak największej liczby odbiorców.
Otóż, jeżeli chodzi o Facebooka, to okazuje się, że największe zaangażowanie na treść odnotowuje się na weekendzie i co ciekawe, użytkownicy chętniej klikają wieczorami, a mało chętnie z samego rana. Jeżeli już weekend, to lepiej wybrać niedzielę niż sobotę, gdyż ludzie w ten dzień mają po prostu więcej czasu na surfowanie po sieci.
Również w przypadku Twittera weekend jest lepszy niż zwykły tydzień pracy, choć tutaj różnica nie jest aż tak znacząca. Warto również zauważyć, że w odróżnieniu od Facebooka, użytkownicy większe zaangażowanie okazują raczej w trakcie dnia, niż wieczorem i nie ma wyraźniej różnicy między sobotą a niedzielą.
Dane dla Twittera są mało jednoznaczne, ale wydaje mi się, że wynika to z faktu, że serwis ten został stworzony dla krótkich i treściwych komunikatów, a taki można przeczytać w każdej chwili. W przypadku Facebooka marketing jest już dużo bardziej rozbudowany, w grę wchodzą dyskusje czy aplikacje, wpisom z tego serwisu trzeba poświęcić nieco więcej czasu.
Bardzo interesujący jest wniosek, płynący z przedstawionych przez Argyle danych, że najczęściej marketerzy piszą nie wtedy, kiedy użytkownicy serwisów społecznościowych „słuchają”, ale po prostu w godzinach swojej pracy.
Osobiście wydaje mi się, że w tych danych jest sporo racji, na weekendzie najczęściej mamy nieco więcej czasu aby swobodnie surfować po sieci i na pewno więcej czasu na to, aby angażować się w jakieś aplikacje. Wiele jednak zależy od rodzaju komunikatu i grupy docelowej, a to w tym zestawieniu nie zostało ujęte. Niemniej jednak te informacje są bardzo interesujące, zwłaszcza, że intuicyjnie wydaje się, że właśnie w tygodniu, w godzinach pracy jest najlepszy czas na pisanie postów, gdyż obecnie ogromna rzesza ludzi na co dzień pracuje na komputerach. A więc jeżeli chcecie dotrzeć ze swoim komunikatem do jak największej liczby osób, to zróbcie wpis w niedzielne popołudnie.
Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu