Social Media

Oby tylko Slack nie skończył jak f.lux. Facebook wdroży darmowy plan dla Workplace

Jakub Szczęsny
Oby tylko Slack nie skończył jak f.lux. Facebook wdroży darmowy plan dla Workplace
Reklama

Wczoraj pisaliśmy dla Was o f.lux, który ma problemy z producentami oprogramowania bazowego, którzy wdrażają funkcję redukcji światła niebieskiego bezpośrednio do systemów operacyjnych. Podobną zagwozdkę może mieć Slack z Workplace i być może kiedyś z Teams. Ten pierwszy konkurent popularnej platformy komunikacyjnej dla firm zamierza wprowadzić bezpłatny plan.

Do tej pory nie mówiło się o poważnej konkurencji dla Slacka. Ten, przynajmniej na razie w moim odczuciu jest bezkonkurencyjny. Mnogość integracji, prostota wykorzystania, multiplatformowość powodują, że nie tylko na Antywebie korzystamy z dobrodziejstw tego rozwiązania. Przy okazji innych projektów poza tutejszą redakcją, również korzystam ze Slacka.

Reklama

To może się jednak zmienić. Facebook oraz Microsoft postanowili rzucić rękawice Slackowi i zaprezentowali Workplace oraz Teams. Jak na razie, tymi rozwiązaniami zainteresowali się głównie co poważniejsi klienci biznesowi, którzy albo korzystają z usług Microsoftu (w przypadku Teams), albo potrzebują silnej integracji platformy z medium społecznościowym Marka Zuckerberga. Przeszkodą w ekspansji konkurentów Slacka jest również to, że nie oferują oni bezpłatnego planu dla mniej wymagających użytkowników / takich, którzy chcą rozwiązanie przetestować.

Facebook zapowiada darmowy plan dla Workplace

Co ciekawe, Simon Cross - product manager z Facebooka przekazał CNET-owi wieść, że dostarczenie na rynek bezpłatnego planu zawsze było intencją giganta, ale należało najpierw zebrać opinie od najważniejszego targetu - klientów biznesowych. Darmowa opcja będzie przeznaczona nie tylko dla mniej wymagających klientów, ale również na rynki rozwijające się, w których wdrożenie płatnych rozwiązań byłoby nieco bardziej problematyczne. Workplace Standard ma oferować identyczny zestaw funkcji, jak płatna wersja, z wyłączeniem jednak niektórych funkcji analitycznych.

Co to oznacza dla rynku tego typu usług? Facebook odpowiada na zapotrzebowanie wygenerowane przez cały czas rozwijające się, nowe modele pracy. Slack, Workplace, czy Teams są nieodzowne, jeżeli choćby część naszych pracowników pracuje zdalnie. W przypadku naszej redakcji, niekorzystanie ze Slacka wiązałoby się z ogromnymi trudnościami w usystematyzowaniu naszych działań. Dodatkowo, dzięki wielu integracjom jesteśmy w stanie zautomatyzować część naszych obowiązków.

Slack natomiast musi uzbroić się w dobrą strategię odnośnie Teams oraz Workplace. Mimo, że uważa się, iż bezpośredni konkurenci nie są tak dobrzy, jak najpopularniejsza platforma komunikacyjna dla biznesów, trzeba uważać - za nimi stoją prawdziwi giganci, którzy doskonale wiedzą jak zagarnąć podatną na to część rynku. Ogromną siłą zarówno Teams oraz Workplace są niezwykle silne integracje z innymi usługami ich producentów. Dlatego też, Teams będzie idealny, jeżeli cała firma oparta jest na microsoftowskiej infrastrukturze. Workplace zadowoli natomiast wszystkich, którzy bardzo mocno działają w mediach społecznościowych. Cóż, będziemy mieć do czynienia z niezwykle emocjonującą walką między Microsoftem, Facebookiem, a Slackiem.

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu

Reklama