Felietony

Wirtualna Polska wprowadza "nowości" do swojej poczty

Grzegorz Ułan
Wirtualna Polska wprowadza "nowości" do swojej poczty
15

Do tej informacji, którą otrzymałem na email, zachęcił mnie trzeci punkt z listy nowości, które WP.PL właśnie teraz wprowadza do swojej poczty. Często piszemy o webmailach, ale jedynie tych w wykonaniu Google czy Microsoftu, które to wydają się nam najbardziej popularne wśród Was, ale to przecież...


Do tej informacji, którą otrzymałem na email, zachęcił mnie trzeci punkt z listy nowości, które WP.PL właśnie teraz wprowadza do swojej poczty. Często piszemy o webmailach, ale jedynie tych w wykonaniu Google czy Microsoftu, które to wydają się nam najbardziej popularne wśród Was, ale to przecież nasz polski, rodzimy rynek, spójrzmy więc, jak sobie radzi Wirtualna Polska ze swoją usługą poczty.

Dawno nie odwiedzałem tej poczty, mimo to od razu przywitał mnie taki komunikat, który już powinien mnie zniechęcić do testów, na szczęście ciekawość zwyciężyła:).

Pierwsza ze zmian to menu szybkiego dostępu do profilu czy też zmiany hasła. To raczej kosmetyczny zabieg, nadający trochę więcej nowoczesności nagłówkowi tej poczty. Z tego, co pamiętam w tym miejscu były wcześniej "klikalne" odnośniki do tych ustawień.

Co do skórek, nie mam zdania, nawet na GMailu nie używam, ale chcę Wam pokazać przy tej okazji, jak wyglądałby ten webmail bez graficznych reklam:).

Czas na najciekawszą pozycję zmian - Cleaner, dzięki któremu można będzie teraz zarządzać wiadomościami/powiadomieniami z serwisów takich jak Facebook czy Groupon. Na swoim koncie mam tylko reklamy od .../WP.PL więc być może dlatego jeszcze nie widzę tej opcji, wydaje mi się, że działa podobnie do tej wprowadzonej jakiś czas temu w GMailu - "Aktualizacje z sieci społecznościowych".

Z opisu wynika, że teraz jednym kliknięciem na taką wiadomość, będziemy mogli przenieść je wszystkie do innego folderu lub do kosza.

Ostatnia ze zmian to galeria zdjęć, którą również próbowałem przetestować, ale nie udało mi się załadować galerii zdjęć z tych reklam. A to tylko 144 wiadomości, zwykle z kilkoma reklamami graficznymi, do 10,00 kB każda - czekałem pół godziny, bezskutecznie.

W skrócie działa to tak, że po kliknięciu w jedno ze zdjęć z galerii albo z wiadomości uruchamia nam się galeria, którą możemy przeglądać, podobnie jak na FB czy G+ lub też uruchomić pokaz slajdów. W pojedynczej wiadomości udała mi się ta sztuka. Chociaż też nie obyło się bez stukania palcem w myszkę:).

Po godzinnej zabawie z tą pocztą z radością powróciłem do swojego Gmaila. W zapowiedzi tych zmian obiecywane są usprawnienia, przyspieszenie działania i wygoda użytkowania. W rezultacie otrzymujemy irytacje i zniecierpliwienie. Oczywiście mówię to jako użytkownik innej poczty, przyzwyczajony do innej wygody użytkowania. Dla tych, którzy korzystają na co dzień z poczty na WP.PL powyższe zmiany mogą przypaść do gustu, zwłaszcza opcja Cleaner, która w połączeniu ze smart folderami (działa wyśmienicie) pozwoli na skuteczne oddzielenie masowych wiadomości i reklam od tych skierowanych bezpośrednio do nas.

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu

Więcej na tematy:

wp.plpowiadomieniawebmail