Wczoraj podaliśmy informację o tym, że spółka zależna Grupy Wirtualna Polska - otrzymała koncesję na nadawanie programu w MUX8 naziemnej telewizji cyf...
Wirtualna Polska w naziemnej telewizji cyfrowej - to początek czegoś nowego w mediach
Wczoraj podaliśmy informację o tym, że spółka zależna Grupy Wirtualna Polska - otrzymała koncesję na nadawanie programu w MUX8 naziemnej telewizji cyfrowej. To niewątpliwie ważne wydarzenie dla ogółu mediów w naszym kraju - nigdy wcześniej gracz skupiony głównie na Internecie nie zaangażował się w telewizję, która - jak sądzą niektórzy do Internetu nie pasuje. Wirtualna Polska ma na ten temat inne zdanie i jak sądzimy - widzi w swoim działaniu pewien potencjał.
Niesamowicie zastanawia nazwa kanału zgłoszonego do konkursu. Spekuluje się, iż mamy do czynienia z "WP1", to zapewne Grupa Wirtualna Polska wystartuje z kolejnymi kanałami i zdywersyfikuje tematykę dla każdego z nich. Gigant mediowy już wcześniej zdradzał oznaki zainteresowania formatami wideo - od pewnego czasu Wirtualna Polska codziennie w godzinach 9:00 i 18:00 emituje w Internecie własne formaty wideo poświęcone biznesowi, polityce, technologiom, turystyce oraz szeroko pojętej rozrywce. Innowacyjne podejście do tematu wyborów parlamentarnych, atrakcyjny wieczór wyborczy, relacje ze sztabów oraz wywiady z członkami ugrupowań politycznych okazały się być niezwykle ciekawe dla konsumentów treści w Internecie.
O komentarz w tej sprawie zapytaliśmy Wirtualną Polskę - odpowiedziała nam Katarzyna Halicka, Rzecznik Grupy Wirtualna Polska.
Stworzenie kanału WP1 na MUX8 stanowić będzie kolejny krok w rozwoju Grupy WP, który pozwoli nam na osiągniecie synergii związanych z produkcją treści multimedialnych oraz procesami technologicznej integracji internetu i telewizji.
Czytaj dalej poniżej
Zgodnie z komunikatem prasowym Wirtualnej Polski, program WP1 ma obejmować również filmy fabularne oraz dokumentalne. Studio telewizyjne Grupy WP ma emitować codzienny program publicystyczny "Dzieje się w Polsce", magazyn interwencyjny "Interakcja". Widać, że Wirtualna Polska chce trafić do jak najszerszego grona odbiorców, nie tylko tych, którzy markę znają głównie z Internetu.
Wkroczyliśmy w nową erę zintegrowanej komunikacji medialnej, która nie była możliwa bez internetu. Internet w tym procesie odgrywa ogromną rolę, także jako źródło spersonalizowanych danych demograficznych i behawioralnych na temat odbiorców danego programu, dzięki którym można lepiej dostosowywać przekaz do ich potrzeb i oczekiwań.
~Grzegorz Czapski, VP Corporate Development w Grupie WP
Reklama
Trzeba przyznać, że Grupa Wirtualna Polska zaskoczyła - nikt nie spodziewał się tego, że internetowy gigant medialny zainteresuje się również telewizją cyfrową. Mimo faktu, iż co jakiś czas mówi się o schyłku tego typu medium, to jednak telewizja cały czas jest bardzo ważnym nośnikiem informacji - połączenie potencjału Internetu z zasięgiem i ciągłą atrakcyjnością telewizji może dać Wirtualnej Polsce wymierne korzyści i pozwoli na wyznaczenie nowych trendów na rynku. Zostałem poinformowany o tym, że to nie wszystkie informacje, które Wirtualna Polska chce przekazać mediom w kwestii własnych programów telewizyjnych - w najbliższym czasie powinniśmy dowiedzieć się nieco więcej na temat planów Grupy WP w kwestii synergii telewizji i Internetu.
Grafika: 1
Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu