Felietony

Wiedźmin 2 - Polacy zrobili najlepszą grę fabularną na Xboxa, mamy być z czego dumni!

Grzegorz Marczak
Wiedźmin 2 - Polacy zrobili najlepszą grę fabularną na Xboxa, mamy być z czego dumni!
29

Portale o grach rozpisały się już o zaletach i wadach Wiedźmina 2 na Xbox 360. Embargo na recenzje zostało zdjęto o północy. Ponieważ ja też dostałem przedpremierowy egzemplarz super wydanej rozszerzonej edycji dlatego też chciałem podzielić się z wami moimi wrażeniami z grania. Na konsoli już ba...

Portale o grach rozpisały się już o zaletach i wadach Wiedźmina 2 na Xbox 360. Embargo na recenzje zostało zdjęto o północy. Ponieważ ja też dostałem przedpremierowy egzemplarz super wydanej rozszerzonej edycji dlatego też chciałem podzielić się z wami moimi wrażeniami z grania.

Na konsoli już bardzo dawno nie grałem w żaden porządny RPG (od czasu Fallouta, który mnie osobiście rozczarował), a ponieważ z graniem na PC rozstałem się lata temu dlatego zabawa w Wiedźmina dwa była dla mnie odkrywaniem tego gatunku gier na nowo. Z tej perspektywy muszę powiedzieć, że nie zmieniło się dużo jeśli chodzi o mechanizmy gry i nadal najważniejsza jest fabuła a ta w Wiedźminie jest moim zdaniem na najwyższym poziomie.

CD Projekt Red zbudował dla nas opowieść, która się nie nudzi - balans pomiędzy głównym wątkiem a pobocznymi przygodami jest odpowiedni i nie natrafiłem na moment w którym zgubiłbym się czy też za bardzo znużył mało istotnymi wątkami. Ścigamy więc królobójce odkrywając powoli prawdę o sobie (nasz bohater ma problemy z pamięcią) oraz co jakiś czas decydując jakim wiedźminem chcemy być i po czyjej stronie się opowiadamy.

Jeśli więc fabuła wciąga (a tak jest naprawdę) to właściwie grę trudno zepsuć graficznie. Choć i w tym przypadku CDP stanął na wysokości zadania i pokazał nam wspaniały świat fantasy. Odkrywamy go powoli początkowo będą nieco przygnieceni nadmiarem informacji, nowych nazwisk i historii jakie opowiadają bohaterowie. Z czasem jednak wszystko zaczyna układać się w całość a grafika gry pozwala nam jeszcze bardziej się zaangażować.

W tym momencie warto też wspomnieć o lektorach i oprawie dźwiękowej, która buduje odpowiedni nastrój. Nie ma się do czego przyczepić, każdy z głównych bohaterów ma własnego lektora który swoim tembrem głosu w pewien sposób buduje wizerunek danej postaci.

Warto też wspomnieć o systemie walki, który jest różny do tego co spotykamy w podobnych tytułach. Nasz Wiedźmin jest świetnym szermierzem i nawet w bardzo standardowych pojedynkach potrafi zaskoczyć nas ciosem z pół obrotu, lub efektownymi cięciami. W walce też mamy sporo możliwych strategii do zastosowania, możemy jeszcze przed potyczką napić się odpowiednich eliksirów i przygotować odpowiedni sprzęt po to aby w walce nasza energia szybciej się odnawiała i po to aby na przykład mieć czym obrzucić naszego przeciwnika. Do tego mamy ciekawe uniki i bloki, które poleca się stosować przy większej liczbie wrogów oraz super cios, który jest powolny ale zadaje bardzo duże obrażenia. Każdy więc znajdzie coś dla siebie i będzie mógł pokombinować.


http://youtu.be/2VvDFiVvlrg

Gra jest więc w 95% super. Nie będę tylko słodził Wiedźminowi więc wytknę też kilka rzeczy które moim zdaniem nie pasują do całości. Jak to w każdym RPG bywa możemy rozbudowywać naszą postać, zbierać i handlować przedmiotami itp. Niestety tutaj ja przynajmniej mam problem z interfejsem i jasną informacją który przedmiot jest do czego i co mogę z nim zrobić. Mój wiedźmin zamienił się w chodzący magazyn przedmiotów i nie bardzo wiem jak mogę je wykorzystać i które z nich cą cenne. To element który chyba od lat nie zmienił się w RPG. Brakuje mi jakiejś prostej metody na poprowadzenie gracz przez ten element gry po to aby wycisnąć z niego jak najwięcej.

Inny problem na jaki natrafiłem to pierwszy boss w grze. Wiecie duży mocny przeciwnik przy pokonaniu którego trzeba się dużo napocić. Walcząc przeciwko bossowi trzeba wiedzieć co robić, tymczasem gra mi tego nie podpowiedziała i dopiero w sieci musiałem się doszukać informacji jaki czar użyć i że wymachiwanie mieczykiem nic nie da. To było dość zaskakujące w grze, która dość dobrze prowadziła mnie przez różnego rodzaju zakręty w fabule.

Generalnie jednak Wiedźmin 2 na Xobxa to dla mnie produkt na 5+. W tej branży dzięki CD Projekt i City Interactive Polacy naprawdę nie mają się czego wstydzić ponieważ nasze gry należą jeśli chodzi o jakość wykonania i tak zwaną "miodność" do pierwszej ligi na świecie. Jeśli więc macie Xboxa i chcecie wreszcie pograć w dobry RPG to polecam szczerze Wiedźmina (tym bardziej, że jak na wersję konsolową jest w dobrej cenie).

Trzymam mocno kciuki za wersję Wiedźmina 2 na Xbox 360, to bardzo ważna premiera dla CD Projekt, ich pierwsza gra na konsolę i jednocześnie ich flagowy tytuł na którym właściwie ta firma została zbudowana. Mam nadzieję na to, że za chwilę usłyszymy o rekordach sprzedaży i pustych pułkach sklepowych.

Ps. Przesłałem do CD Projekt kilka pytań odnośnie odnośnie tej edycji Wiedźmina. Pytałem o planowaną wielkość sprzedaży, wersję na urządzenia mobilne czy na PS3. Czekam na odpowiedzi :)

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu

Więcej na tematy:

Xbox 360CD ProjektWiedźmin 2