Polska

Wi-Fi już każdym pociągu Pendolino, a przez internet wykupicie sobie konkretne miejsce w wagonie

Grzegorz Ułan
Wi-Fi już każdym pociągu Pendolino, a przez internet wykupicie sobie konkretne miejsce w wagonie
5

Prawie rok potrwał montaż WiFi w składach Pendolino, w końcu się udało i już we wszystkich pociągach premium możemy komfortowo korzystać z bezprzewodowego dostępu do sieci. Równie dobrą wiadomością jest umożliwienie przy sprzedaży biletów konkretnego miejsca w wagonie.

Dokładnie od grudnia 2018 roku trwał montaż WiFi w składach Pendolino, dziś PKP InterCity poinformowało o zamontowaniu jego w ostatnim 19 pociągu.

Andrzej Adamczyk, Minister Infrastruktury:

Cały sektor kolejowy staje się coraz nowocześniejszy. Dzięki temu pasażerowie chcą podróżować pociągami i wiedzą, że jest to środek transportu, który spełni ich oczekiwania dotyczące podróży. Wi-Fi w Pendolino i graficzna prezentacja miejsc to kolejne wdrożone przez PKP Intercity udogodnienia zapewniające komfort na każdym etapie podróży. Konsekwentnie dążymy do celu, jakim jest bezpieczna, komfortowa i przewidywalna polska kolej.

Dzięki temu już 77% pociągów tego przewoźnika będzie dysponowało bezprzewodowym dostępem do sieci, bo oprócz Pendolino ten dostępny jest już 20 pociągach PesaDART i 20 składach FLIRT oraz innych 282 wagonach należących do PKP Intercity.

To jak potrzebne było WiFi w Pendolino pokazują dane odnoszące się do dotychczasowego jego wykorzystania. Od stycznia do października skorzystało już z niego 708 tys. pasażerów (średnia dzienna za październik to 4846 pasażerów), którzy każdego dnia pobierali po 583 GB, a średni czas korzystania z niego przez jednego pasażera to 2 godziny.

Marek Chraniuk, Prezes Zarządu PKP Intercity:

Stale rosnąca liczba pasażerów pokazuje, że wyruszając w podróż, Polacy częściej wybierają kolej. Przekonują ich do tego coraz nowocześniejsza flota oraz kolejne udogodnienia na pokładzie pociągów. Graficzna prezentacja miejsc to rozwiązanie, dzięki któremu każdy może w intuicyjny sposób wybrać najlepsze dla siebie miejsce, zgodnie ze swoimi preferencjami czy potrzebami.

Nowoczesność zawitała również w procesie zakupu biletu przez internet, do tej pory mogliśmy wybierać miejsce przy oknie czy korytarzu, teraz dojdzie wybór konkretnego miejsca w dowolnej części wagonu. Do tego celu będzie wystarczyło przy zakupie biletu wybrać - „Wybierz miejsce ze schematu” i wskazać w układzie miejsc na rysunku swoją wybraną pozycję wraz z określeniem czy ma to być przy oknie czy korytarzu.

Wybór konkretnego miejsca udostępniony został pasażerom pociągów Pendolino, Flirt3 i PesaDART dla połączeń realizowanych od 15 grudnia 2019 roku, po wejściu w życie nowego rozkładu jazdy.

Źródło: PKP InterCity.

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu