E-commerce

WhatsApp staje się czymś więcej niż tylko komunikatorem. Nowa funkcja zaskakuje i... pewnie znajdzie wielu fanów

Kamil Świtalski
WhatsApp staje się czymś więcej niż tylko komunikatorem. Nowa funkcja zaskakuje i... pewnie znajdzie wielu fanów
Reklama

Facebook  coraz chętniej w swoich kolejnych usługach serwuje funkcjonalności znane wcześniej ze sklepów internetowych. Ale o ile oferty i katalogi na molochu społecznościowym już nikogo nie dziwią, możliwość wygodnych zakupów na Instagramie też nie — o tyle na komunikatorze już... odrobinę mogą. A WhatsApp doczekał się funkcji stworzonej z myślą o małych firmach. Tworzenia katalogów, które udostępniane są pierwszym użytkownikom WhatsApp Business.

Skoro coraz częściej z właścicielami rozmaitych biznesów kontaktujemy się za pomocą komunikatora WhatsApp i bombardujemy ich tam pytaniami na temat ich usług i produktów — dlaczego by nie ułatwić im pracy? Z takiego założenia wyszli twórcy platformy, którzy zaproponowali im katalogi. Czyli nie mniej, nie więcej, a mobilne witryny, które pozwalają zaprezentować swoje towary i usługi: ze zdjęciami, cenami i kapką dodatkowych informacji. Bez wysyłania pdfów, bez dosyłania zestawu zdjęć i nieporozumień. Wszystko to wygodnie i na wyciągnięcie ręki. Całość okazuje się nie tylko wygodniejsza, ale też wypada bardziej profesjonalnie i można zadbać o to, by wszyscy klienci zawsze znali najnowsze cenniki czy oferty bez konieczności zaglądania do innych źródeł. Skoro już kontaktują się z nami w ten sposób, niech zawsze będą na bieżąco bez konieczności sięgania do pozostałych naszych kont.

Reklama

Przykładem jest Agradaya, zrównoważona firma oferująca zioła i przyprawy w Indonezji. Zapewniliśmy założycielowi firmy Andhikowi Mahardika wczesny dostęp do funkcji katalogu i przyznał, że ułatwia klientom zaznajomić się z jego produktami i cenami oraz obejrzeć zdjęcia oferty, co jest kluczowe, by zapewnić lepszą obsługę klientów.

— czytamy we wpisie na oficjalnym blogu. Jak to działa w praktyce ze strony sprzedawcy można podejrzeć na poniższym materiale:

Ciekawe podejście do tematu, które jawi mi się jako pierwszy krok do... otwarcia sklepu w komunikatorze! Nowości na tę chwilę dostępne są w kilku wybranych krajach (Brazylia, Niemcy, Indie, Indonezja, Meksyk, Wielka Brytania i USA) — ale twórcy jasno zapowiedzieli, że kwestią najbliższych tygodni jest jej ekspansja także dalej.

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu

Reklama