Serwisy internetowe

Ogień zwalczą ogniem, mieszkańcy chcą odzyskać ulubione miejsca

Bartosz Gabiś
Ogień zwalczą ogniem, mieszkańcy chcą odzyskać ulubione miejsca
Reklama

Popularne, turystyczne miasta stały się jeszcze gorsze dla zwykłych mieszkańców. Wszystko za sprawą AI Google, które wysyła hordy turystów nie tam, gdzie by tego chcieli. Biorą sprawy w swoje ręce i zwalczają ogień ogniem.

W dużych miastach nie jest lekko. Przyciągają tłumy turystów, które dorzucają kolejne liczby do już i tak wielu tłumów. Ma to swoje dobre strony, bo powstaje więcej punktów gastronomicznych, ale dzieje się źle, gdy któreś z nich się okażą nadzwyczaj dobre. Kolejki, niekończące się kolejki i to we własnym mieście!

Reklama

Użytkownicy Reddita chcą uwolnić ulubione punkty

Przykładowo, taki Londyn, turysta goni turystę. Każdy zaś w Google wpisuje tę samą frazę "najlepsze..." i wyszukiwarka odnajduje i poleca. Szczególnie kłopotliwa zrobiła się teraz gdy przy pomocy AI szuka głębiej, skanuje więcej. Bazuje na organicznych recenzjach z rozmów na właśnie Reddicie i podobnych. Niedawno jeden z użytkowników, przez wyrażenie swojego żalu, zapoczątkował nowy trend.

"Z łatwością najlepsza kanapka w Londynie, stała się wajralem (trendem) kilka miesięcy temu z powodu (...) "nie możesz przyjechać do Londynu i nie sprawdzić tej kanapki" na insta i tik toku. Ostatnie 2 razy, kiedy tam byłem, była kolejka na ponad 200 osób, a ci, którzy już jedzenie dostali, po prostu robią selfie na Instagrama, a potem wyrzucają większość jedzenia", napisał użytkownik w /r/London

I się zaczęło!

Dla odmiany, konsekwencje tej wiadomości wydają się być całkiem... Niegroźne? Najczęściej słyszymy w internecie o historiach, kiedy nagle grupa ludzi zaczyna złośliwie wystawiać bardzo złe oceny, aby w prymitywny sposób wyrazić ograniczone poglądy. Tym razem po prostu chwalą bardzo miejsca w popularnych, turystycznych punktach.

Dziennikarz Daily Express, zauważył tak zwany "love bombing". Użytkownicy Reddita piszą w samych superlatywach o innym miejscu, wychwalając jakość jedzenia, miejsca, a wszystko w nadziei, że algorytm sztucznej inteligencji, zasugeruje się tymi opiniami i zaciągnie je przy kolejnej okazji gdy będzie coś polecał turyście.

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu

Reklama