Podróże komunikacją miejską zabierają dziennie wielu z nas bardzo dużo czasu. Od soboty poznańskie MPK będzie dbało, aby nie były to chwile stracone i...
Podróże komunikacją miejską zabierają dziennie wielu z nas bardzo dużo czasu. Od soboty poznańskie MPK będzie dbało, aby nie były to chwile stracone i wspólnie ze startupem Audeo organizuje kolejną edycję Miejskich Podróży Książkowych, w ramach których każdy chętny będzie mógł nadrobić zaległości słuchając audiobooków.
Mieliśmy już różne akcje promujące znajomość książek. Były szeroko zakrojone akcje marketingowo – informacyjne, np. w wykonaniu Empiku; była i gdańska akcja umieszczania w tramwajach książek, które niestety dziwnym trafem nie wracały na swoje miejsce; była wreszcie możliwość ściągania na smartfona książek podczas podróży. I właśnie do tej akcji najbardziej podobna jest ta, proponowana przez poznaniaków.
Już od soboty, każdy mieszkaniec tego miasta będzie mógł zauważyć dużą różnicę w wystroju środków komunikacji miejskiej czy przestanków. Udekorowane zostaną one bowiem plakatami z kodami QR, które następnie po zeskanowaniu umożliwią pasażerom pobranie pięciu audiobooków z bazy Audeo ,której przedstawiciel, Krystian Jackowski, tak oto komentuje akcję:
Miejskie Podróże Książkowe to ciekawa propozycja dla osób, które nie miały jeszcze okazji posłuchać audiobooków. To świetne rozwiązanie zarówno dla dzieci jak i dorosłych. Książek można słuchać wszędzie: w drodze do pracy, biegając czy sprzątając. Książka słuchana nie stanowi opozycji dla tradycyjnej książki, wprost przeciwnie – jest jej naturalnym uzupełnieniem.
Jednak oczywiście nic nie stoi na przeszkodzie, aby siedząc w domu z dala od Poznania zeskanować kod QR, podany na plakacie powyżej. Wtedy w aplikacji Audeo, pojawią się za darmo:
- Czarny kot - Edgar Allan Poe
- Zemsta - Aleksander Fredro
- Umysł lidera - Iwona Majewska-Opiełka
- Pies Baskerville'ów - Arthur Conan Doyle
- Przypadki Robinsona Krusoe - Daniel Defoe
Oczywiście wypada gorąco pochwalić inicjatywę poznańskiego MPK, gdyż każda akcja promująca czytelnictwo w Polsce, gdzie książki (także elektroniczne) są dość mało popularne, zasługuje na zauważenie. Dodatkowo pozwoli to, na pozbycie się wrażenia tracenia czasu podczas przebywanie w środkach transportu, gdyż jeśli weźmiemy przeciętnego klienta komunikacji miejskiej, to w czasie swoich podróży w ciągu roku, może on przesłuchać nawet 10 książek.'
Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu