Volkswagen chce być jednym z liderów elektryfikacji branży samochodowej i tak pewnie będzie, ale dopiero w przyszłości. Niemiecki koncern właśnie pochwalił się, że w połowie grudnia sprzedał 250-tysięczny samochód elektryczny w swojej historii, a zalicza do nich również hybrydy typu plug-in.
Najpopularniejszy elektryczny VW to e-Golf
Volkswagen w kwestii elektrycznych samochodów do tej pory zaklinał tylko rzeczywistość. Prawda jest taka, że w tym roku na rynek dostarczy około 70 000 takich samochodów i to wliczając w to również hybrydy typu plug-in. To tylko 20 000 sztuk więcej niż w roku 2018, więc chyba nikogo nie dziwi, że do tej pory spółka sprzedała w sumie zaledwie 250 000 zelektryfikowanych pojazdów. Wśród nich najpopularniejszy jest e-Golf, który znalazł 104 000 nabywców, a na dalszych miejscach Golf GTE (51 000 szt.) oraz Passat GTE (41 000 szt.). To daje pewną perspektywę na wyniki jakie osiąga Tesla, która walczy aby tylko w 4. kwartale 2019 roku sprzedać ponad 100 000 swoich pojazdów.
Volkswagen ma jednak jasny plan i zgodnie z niemiecką mentalnością, wypełnia go krok po kroku ze skutecznością czołgu. Przyszły rok powinien być przełomowy, w lecie rozpoczną się pierwsze dostawy modelu ID.3, który już teraz znalazł 37 000 nabywców, którzy wpłacili stosowną zaliczkę. To nadal niewiele na tle lidera tego rynku, ale Volkswagen dopiero się rozgrzewa. W przyszłym roku dokończona zostanie też rozbudowa fabryki w Zwickau, która już w 2021 roku powinna produkować ponad 300 000 samochodów elektrycznych rocznie.
To jednak tylko rozgrzewka, Volkswagen zamierza zainwestować ponad 30 mld euro w rozwój elektromobilności w ramach wszystkich swoich marek i ostatnio zmienił też prognozy. Początkowo zakładano, że 1 mln aut elektrycznych będzie produkowany dopiero w 2025 roku, teraz wielkość ta ma być osiągnięta już w 2023 roku, a w 2025 może to być nawet 1,5 mln aut rocznie. Odpowiadałoby to 15% sprzedaży całego koncernu w 2018 roku (wliczając w to wszystkie marki, czyli VW, Audi, Skodę, Seata i Porsche). Pytanie gdzie wtedy będzie Tesla, która właśnie dostała zgodę na sprzedaż Modelu 3 produkowanego w Chinach na tamtejszym rynku i już planuje budowę kolejnej fabryki w... Niemczech.
źródło: Volkswagen
Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu